KPN - hoe is ervaring met Mijn KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 21:35
Na T-Mobile ben ik met iPhone overgestapt naar Simyo en ben daarover zeer tevreden. Vooral de actuele informatie op mijn Simyo (restant tegoed) en de specificatie van de nota vind ik bijzonder, na de karige info bij T-Mobile en ook de enorm achterlopende actuele standen van bel/sms (duurt soms een paar dagen!).

Nu wil huisgenoot gebruik gaan maken van de KPN actie via studentmobiel om ook aan de iPhone te gaan.

Hoe zijn de ervaringen van KPN gebruikers over mijn KPN? Is dit ook redelijk inzichtelijk en actueel of net zo slordig als T-Mobile. Het gaat er vooral om dat de eerste 3 maanden duidelijk zichtbaar is wat het gebruik van data ongeveer is, zodat er dan makkelijk naar een lager abonnement geswitcht kan worden.

Alvast dank voor reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 22:17
Voor het bijhouden van je dataverbruik is er ook gewoon een app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ja, die is er natuurlijk altijd, maar het is ook erg handig als je provider een mooie specificatie heeft, ook van verstuurde sms/tel.gesprekken van/naar nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

Cyphax

Moderator LNX
Mijn ervaring met MijnKPN is dat het voor heel basic gebruik wel werkt (bijhouden van je dataverbruik werkt op zich wel) maar de omgeving als geheel is een nogal buggy onding als je 't mij vraagt. :+
Ik heb een mobiel abonnement en een totaalpakket thuis, maar ik heb wel 2 setjes logingegevens. Samenvoegen is me volgens mij nog niet gelukt. Je moet ook op diverse plekken opnieuw inloggen omdat het niet echt een samenhangend geheel is lijkt het. Maarja, da's voor jou dus wat minder interessant; als je inlogt zou je je dataverbruik gewoon moeten kunnen inzien, alsmede die andere gegevens die je wilt zien.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bedankt voor je reactie.

Het is dus wel sterk dat de grote jongens (KPN, T-Mobile, dure abo's allemaal) niet in staat zijn om voor de bak geld die betaald een fatsoenlijke webomgeving aan te bieden en dat Simyo dit wel kan :?

We zullen het gaan zien bij KPN straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

Cyphax

Moderator LNX
dcl! schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:39:
Het is dus wel sterk dat de grote jongens (KPN, T-Mobile, dure abo's allemaal) niet in staat zijn om voor de bak geld die betaald een fatsoenlijke webomgeving aan te bieden en dat Simyo dit wel kan :?
Hehe, ja, de grootte van het bedrijf zegt uiteindelijk inderdaad niets over de kwaliteit van de producten. :)
Simyo heb ik ook, en daar heb ik ook prima ervaringen mee. 's Wel weer een dochter van KPN. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
De dochter is beter opgevoed dan de moeder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
Cyphax schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:53:
Mijn ervaring met MijnKPN is dat het voor heel basic gebruik wel werkt (bijhouden van je dataverbruik werkt op zich wel) maar de omgeving als geheel is een nogal buggy onding als je 't mij vraagt. :+
Ik heb een mobiel abonnement en een totaalpakket thuis, maar ik heb wel 2 setjes logingegevens. Samenvoegen is me volgens mij nog niet gelukt. Je moet ook op diverse plekken opnieuw inloggen omdat het niet echt een samenhangend geheel is lijkt het. Maarja, da's voor jou dus wat minder interessant; als je inlogt zou je je dataverbruik gewoon moeten kunnen inzien, alsmede die andere gegevens die je wilt zien.
Ik heb het juist andersom. Ik had al mijn KPN en mijn broer (zelfde adres) nam ook een abbo en propmt kwam die bij mij er bij staan... Vervolgens kan ik geen dingen wijzigen omdat het een "multi nummer abbo" is (oid). Ik had gemailt en er moest een contractovername gedaan worden a €150 ofzo.

naja ben me gek, kreeg later wel een bericht dat ze dat dan weer zouden vergoeden (dus een jaar €0 euro factuur ofzo) maar daar heb ik geen zin in natuurlijk.

Heb sowieso al echt 10x gemailt dat er iets niet klopte, wel elke keer geld terug gehad (na 2 maanden ofzo :p)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Wel prettig dat je steeds geld terug krijgt :)

Er schiet me nog een vraag (addertje onder gras?) te binnen, heb bij KPN alle kleine lettertjes al doorgewerkt maar deze kan ik niet terugvinden:

Wat gebeurd er precies als je je abonnement naar beneden zet (wat je dus na 3 maanden maandelijks gratis mag doen). Vervallen dan de belminuten/sms uit de vorige bundel meteen, of mag je je restant wel degelijk behouden die maand erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je gewoon behouden. Ik heb overigens alleen maar goede ervaringen met MijnKPN. Doet alles wat je ervan zou verwachten zonder storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Fijn, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:53:
Kun je gewoon behouden. Ik heb overigens alleen maar goede ervaringen met MijnKPN. Doet alles wat je ervan zou verwachten zonder storingen.
Zo heb ik het ook begrepen. Bij "Voorwaarden bundelhoogte wijzigen Personal Sim" (via de vraagfunctie) staat "Het resterende tegoed gaat mee als dit voor jouw abonnement van toepassing is".

Dat slaat (denk ik) op dat er abonnementen zijn met beltegoed 1 maand houdbaar en misschien abbo's zonder.

Echter, in mijn ervaring wordt bij een bundelswitch het tegoed niet meegenomen. Teminste niet op mijn rekeningen. Dan staat er, tegoed uit vorige periode 0, terwijl er volgens mijn berekeningen wel tegoed over zou moeten zijn. Hierover wel eens gebeld met de klantenservice, maar deze konden mij niet helpen (geen kennis danwel geen inzicht in de gegevens -beetje raar).

Voor mij had t verder geen kosten dus heb t maar uit pragmatisch oogpunt hierbij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Oke, dat vermoeden had ik inderdaad. Nou, we gaan het beleven. Over 3 maanden gaan we het nieuwe abonnement terugzetten en jammer maar helaas, dan zal het dus niet mogelijk zijn de resterende minuten mee te nemen.

Ik zou me nog kunnen voorstellen dat het bij een upgrade (van een laag naar een hogere bundel) wel werkt, maar meestal wordt downgraden natuurlijk afgestraft, dat is (bijna) overal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
het zal denk ik alleen uitmaken wanneer je naar een te lage bundel wilt gaan om zo daadwerkelijk te profiteren van de derde hoge bundelmaand.

vergeet niet dat ze het first in last out principe handhaven en dat de meegenomen minuten tegen het buiten de bundel tarief er afgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:17:
Oke, dat vermoeden had ik inderdaad. Nou, we gaan het beleven. Over 3 maanden gaan we het nieuwe abonnement terugzetten en jammer maar helaas, dan zal het dus niet mogelijk zijn de resterende minuten mee te nemen.

Ik zou me nog kunnen voorstellen dat het bij een upgrade (van een laag naar een hogere bundel) wel werkt, maar meestal wordt downgraden natuurlijk afgestraft, dat is (bijna) overal zo.
Op dit moment mag ik mijn mobiel verlengen en schrik ik enorm van de prijzen!
Maar goed ik zit bij HI en ben niet van plan om mijn volgend toestel te leasen.
Nu hebben ze bij KPN een actie waarbij je na de eerste 3 maanden gratis je abonnement kunt verhogen of verlagen.
Tevens loopt er nog een actie dat je voor 25 euro alle abonnementen kunt nemen (8 maanden van de 24)

Stel ik neem nu abonnement van 650 belminuten (waardoor aanschaf Iphone 4g €50 bedraagt, ipv +-300)
Nu verlaag ik na een maand of 6 het abonnement naar bijv. 200 belminuten.
Volgens de medewerker van KPN aan de telefoon kon dit gewoon, maar ik ben bang voor een addertje onder het gras...

Wat bedoel je dan met afstraffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Op dit moment mag ik mijn mobiel verlengen en schrik ik enorm van de prijzen!
Maar goed ik zit bij HI en ben niet van plan om mijn volgend toestel te leasen.
Nu hebben ze bij KPN een actie waarbij je na de eerste 3 maanden gratis je abonnement kunt verhogen of verlagen.
Tevens loopt er nog een actie dat je voor 25 euro alle abonnementen kunt nemen (8 maanden van de 24)

Stel ik neem nu abonnement van 650 belminuten (waardoor aanschaf Iphone 4g €50 bedraagt, ipv +-300)
Nu verlaag ik na een maand of 6 het abonnement naar bijv. 200 belminuten.
Volgens de medewerker van KPN aan de telefoon kon dit gewoon, maar ik ben bang voor een addertje onder het gras...

Wat bedoel je dan met afstraffen?
Dit mag inderdaad gewoon. Geen addertjes on het gras. Ik heb het zelf ook op die manier gedaan een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobe1273 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:21:
[...]

Dit mag inderdaad gewoon. Geen addertjes on het gras. Ik heb het zelf ook op die manier gedaan een jaar geleden.
Maar dit betekent dat KPN verlies maakt aangezien je de aanschafkosten van de iphone 4g veel lager zijn terwijl je een laag abonnement hebt? (na 3 maanden).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:24:
[...]

Maar dit betekent dat KPN verlies maakt aangezien je de aanschafkosten van de iphone 4g veel lager zijn terwijl je een laag abonnement hebt? (na 3 maanden).
Klopt. Maar je volgt gewoon hun eigen regels. Daarin staat dat je na 3 maanden van abo mag wisselen, zonder voorbehoud van zaken.

Verder geloof ik niet dat ze verlies maken, eerder minder winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@vzh, welkom op GoT :)

Ik doe een slot op dit topic omdat je 1e posts niets met dit topic te maken heeft en dus wordt gezien als topic-kaping. Heb je een nieuwe vraag, open dan een nieuw topic die voldoet aan Het algemeen beleid. Vergeet ook niet -heel belangrijk!- om eerst zelf tijd te steken in het oplossen van je probleem/beantwoorden van je vraag. Als je de zoekfunctie echts bovenin had gebruikt had je kunnen zie dat deze vraag al meerdere malen in diverse topic is gesteld en 1 mailtje/belletje naar KPN had de vraag ook eenvoudig kunnen beantwoorden.

Veel plezier verder op het forum :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.