Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 19:00
Hi,

Ik zit met een probleempje/vraag: In januari heb ik een abonnement aangevraagd voor een nieuw abonnement bij youfone met nummerbehoud. Hierna moest ik €10,- administratiekosten betalen. Vervolgens hoor ik twee maanden lang niets. In maart krijg ik ineens een mailtje van ze dat het allemaal wat langer gaat duren omdat ze lopen te rommelen met hun systemen. Nu krijg ik net een simkaartje binnen en er staat bij dat mijn nummer op 20 maart omgezet gaat worden dit terwijl de brief een dagtekening heeft van 23 maart en pas op 27 maart binnenkomt. Ik dus meteen de simkaart proberen; werkt niet!

Al met al heb ik nu al genoeg van Youfone en wil ik er graag onderuit. Weet iemand wat mijn mogelijkheden zijn? Ik wil er echt niet twee jaar aan vast zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei [vul bedrijfsnaam in] toen je ze opbelde/mailde?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
Ik heb net 25 minuten aan de lijn gehangen á 0,45 ct per minuut maar geen medewerker kunnen spreken. Mail is wel de deur uit, maar denk dat ze toch zeggen dat er niets meer mogelijk is en dat ik eraan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartuhr schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:14:
Ik heb net 25 minuten aan de lijn gehangen á 0,45 ct per minuut maar geen medewerker kunnen spreken. Mail is wel de deur uit, maar denk dat ze toch zeggen dat er niets meer mogelijk is en dat ik eraan vast zit.
Je moet ze ook 400x per dag tweeten *snip*

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Youfone... Tja, internetbedrijf, als je kiest voor de prijsstelling van een internet firma, dan moet je accepteren dat je aan de telefon moet zitten met studenten ofzo als er iets aan de hand is. Betaal je wat mer bij KPN of Vodafone kun je een winkel binnenlopen waar je helpen. Je hebt er nu geen zak aan, maar als dit belangrijk is voor je denk eraan bij de volgende provider die je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
thefox154 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:21:
Youfone... Tja, internetbedrijf, als je kiest voor de prijsstelling van een internet firma, dan moet je accepteren dat je aan de telefon moet zitten met studenten ofzo als er iets aan de hand is. Betaal je wat mer bij KPN of Vodafone kun je een winkel binnenlopen waar je helpen. Je hebt er nu geen zak aan, maar als dit belangrijk is voor je denk eraan bij de volgende provider die je kiest.
Ja dat is allemaal prima, maar aan dit antwoord heb ik natuurlijk niets nu. Ik vraag me alleen af of er ergens nog een wet is waarin staat dat als een bedrijf heel traag levert dat je er dan nog onderuit kunt.

[ Voor 10% gewijzigd door maartuhr op 27-03-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 07:29
Wat ik mis is per wanneer je abbo eigenlijk zou moeten ingaan. Want heb je nu 2 maanden zonder telefoon gezeten?

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:03
Hier hetzelfde probleem, begin februari aangevraagd, 21 maart SIM ontvangen waarin staat dat nummer op 20 maart wordt overgezet. Maar niks werkt. GIsteren na 1 uur en 45 minuten in de wacht maar opgehangen. Blijkbaar zit er niemand aan die telefoon (wel ff 1,30 vangen per gesprek).
Eerdere emails via de site werden na ca. 5 dagen beantwoord, maar nu hoor je niks meer.

In één van de antwoord-emails werd gezegd dat ze naar een ander systeem overstapten en blijkbaar loopt dat niet zo soepeltjes.

Om er vanaf te komen moet je ze een aangetekende brief sturen waarin je stelt dat ze je binnen een redelijke termijn moeten aansluiten (1 of 2 weken) en dat je anders het contract ontbindt. Helaas gaat het daarna niet zonder slag of stoot.
Ik heb zolang maar een prepaid simmetje van Simyo (altijd handig als reserve).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuhr
TPbasMIE schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:05:
Wat ik mis is per wanneer je abbo eigenlijk zou moeten ingaan. Want heb je nu 2 maanden zonder telefoon gezeten?
In principe op 14 februari in moeten gaan. Gelukkig hadden ze het nummerbehoud niet aangevraagd bij vodafone en dus kan ik tot nu toe daar nog gebruik van maken.
Om er vanaf te komen moet je ze een aangetekende brief sturen waarin je stelt dat ze je binnen een redelijke termijn moeten aansluiten (1 of 2 weken) en dat je anders het contract ontbindt. Helaas gaat het daarna niet zonder slag of stoot.
Ja, wil alleen niet zoveel gedonder met veel kosten en eventuele rechters enzo. Bestaat er werkelijk geen wet voor zo'n wanprestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Yorin doet het voor de goede zaak.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:15:
[...]

Je moet ze ook 400x per dag tweeten net als yorin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:48

Ardana

Mens

Ehm, een wet moet ook afgedwongen worden via de rechter (in uiterste instantie). Hoe had je dat anders voor je gezien: je stuurt 'n mail dat je van je contract af wil en ineens geven ze daar wel gehoor aan?

Idd: aangetekende brief met regelijke hersteltermijn is mi je enige optie. En accepteren dat als je voor 'n basis-prijs iets wil, je risico's loopt: alle waar naar z'n geld. Ik zit ook bij 'n budgetvechter (Hollandsnieuwe), maar heb echt ingecalculeerd dat als ik 'n paar weken (of maanden) niet bereikbaar ben en actie moet ondernemen, ik dat zonder morren doe: dat is de prijs die je betaald voor minder betalen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
Het is even zoeken op hun site:

Geachte klant,
Door een technische storing, zijn een groot aantal nummer porteringen niet gelukt. Youfone is hard mee bezig om dit te herstellen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
Vanaf vandaag doet de telefoon het wel maar internet nog niet (nou dat weer :( )
Pagina: 1