CSS Style sheet background

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers.

Ik zit met een probleem betreffende de achtegrond van de verschillende div's. Ik krijg het namelijk maar niet voor elkaar om een achtergrond toe te voegen aan de verschillende div's.
Even een voorbeeld van hoe ik het nu doe:
#mainmenu li a:hover, #mainmenu li a.active{
background: url("images/hover.png") top repeat-x;
color: #fff;
}
Zo heb ik het dus in mijn stylesheet staan, wanneer je je muis dus over de lijst beweegt kleurt de tekst wel wit maar komt 'hover.png' dus niet op de achtergrond.
Ik heb echt geen idee wat ik hier fout doe, heb alles geupload, en nog pakt hij hem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
Zeker dat die afbeelding bestaat? Vergeet niet dat hij het bestand probeert te zoeken vanuit het pad waar jouw CSS staat. Stel dat je een map "/css/" hebt met jouw CSS erin, en een map "/images/" in dezelfde map waarin de /css/ map staat, zal je dus een map terug moeten gaan door middel van "../".

Indien het niet duidelijk is, kan je dan even jouw mappenstructuur hier zetten (enkel de relevante mappen en bestanden).

[ Voor 17% gewijzigd door Styxxy op 27-03-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Je probeert de achtergrond te plaatsen op inline elementen, ik weet niet zeker of dit kan. Je kan dit testen met display: block !important;

Een tweede mogelijkheid is dat je div's de hoogte van je content niet automatisch overnemen. Dit kan je oplossen met overflow: hidden;

Een derde mogelijkheid is bovenstaande, dit kan je controleren door background-color: red; bijvoorbeeld tijdelijk erbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
100 % zeker dat de afbeelding bestaat.
Denk inderdaad dat jullie het wel bij het juiste eind hebben, geef hier wel even een overzichtje van de mappenstructuur.
  • public_html
  • images/
    hover.png
  • css/
    style1.css
  • index.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
een slash toevoegen voor de link (als de map in de root staat). Dus /images/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:26:
100 % zeker dat de afbeelding bestaat.
Denk inderdaad dat jullie het wel bij het juiste eind hebben, geef hier wel even een overzichtje van de mappenstructuur.
Dus het probleem is zoals ik het beschreven heb, en dit valt op te lossen door hetgeen ik bescrhreven heb (../ toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Je hebt het over div's, maar vervolgens post je wat CSS die achtergronden plaatst op je a-tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

background: url("../images/hover.png") top repeat-x;
display: block;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Firebug kan je vertellen of de afbeelding gevonden kan worden. Firebug kan je ook vertellen waar en waarop ie precies toegepast wordt. Misschien heb je wel een container met alleen een float erin. Die container heeft (zonder dat je dat fixt) dan geen hoogte en dus geen background.

Kortom: Firebug gebruiken.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, kortom: weten wat je doet. Relatieve verwijzingen gebruiken is prima, maar als je vervolgens gaat verwijzen vanuit de document root terwijl je CSS in een subfolder staat kun je op een vinger natellen dat het problemen gaat opleveren. Omdat je hier zelf uit had kunnen komen met wat simpel debugwerk doe ik dit topic dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.