RJ45 splitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een mediaplayer besteld met de optie voor iptv, nu is het zo dat er uit de muur maar 1 utp kabel uitkomt die op de pc is aangesloten.
Kan ik dmv zo'n blokje de lijn splitsen, volgens de beschrijving werkt het goed zolang maar 1 lijn aktief is.
http://www.allekabels.nl/...88/970/RJ45-SPLITTER.html

Iemand hier ervaring ermee? Ik heb nog een switch liggen, maar als zo'n splittertje werkt dan hoef ik niet onnodig stroom te laten verbruiken 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

330d schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:37:
dan hoef ik niet onnodig stroom te laten verbruiken 24/7.
Stroomverbruik van een switch is echt marginaal vergeleken op je totale stroomverbruik. Ik betwijfel of je dat gaat merken op je jaarrekening.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 09:37
Heb thuis een tijdje een soortgelijke situatie gehad. M'n mediaplayer en xbox verbonden via een RJ45 splitter. Werkte perfect, niks geen probleem. alleen er voor zorgen dat je inderdaad nooit allebei de apparaten tegelijk aan heb staan.

@Gunner: Of je het nu merkt of niet, als je het niet hoef te gebruiken scheelt het toch en dat was de vraag volgens mij

[ Voor 20% gewijzigd door richard_1st op 27-03-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Helemaal gelijk natuurlijk. Maar je hebt wel die beperking die je in één adem erbij vermeldt, dus zal het een kwestie van afwegen zijn.
Nuttig is dan lijkt mij om te weten hoeveel of hoe weinig een doorsnee switch gebruikt, dan weet je objectief waar je het over hebt. Mijn eigen ervaring is daarbij ongeveer 5 W. Dat betekent bij permanent ingeschakeld zijn 44 kWh per jaar. Globaal dus een tientje per jaar.
En met aansluiting met meerdere gebruikers op een stekkerblok dat in elk geval 's nachts wordt uitgeschakeld en wellicht ook wel langere tijd, is zoiets minstens tot de helft terug te brengen.
Nogmaals, afwegen dus, gemak tegen zuinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 19:42
Als beide apparaten een 100Mbit connectie hebben kan je een truuk uithalen door de middelste vier voor het ene apparaat en de buitenste vier voor het andere apparaat te gebruiken. Zo heb ik jarenlang twee computers op zolder naar een kleine switch een paar verdiepingen lager gehad in een huis waar zelf geen kabels gelegd mochten worden. Als ze echter Gbit ondersteunen zijn alle acht de aders nodig voor de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Actief betekent bij de meeste apparaten ook helemaal uit, dus van de stroom af, en niet half standbij.

Gigabit kun je met die splritteroplossing zeker vergeten, volgens de standaard mag je een kabel niet aftakken, dat levert namelijk allerlei reflecties (==> fout signaal) op.

dus 100mbit:
NT FAQ#Kan-ik-ook-twee-pc-s-aansluiten-met-1-UTP-kabel
of switch kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 27-03-2012 13:40 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 09:37
deadlock2k schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:10:
Als beide apparaten een 100Mbit connectie hebben kan je een truuk uithalen door de middelste vier voor het ene apparaat en de buitenste vier voor het andere apparaat te gebruiken. Zo heb ik jarenlang twee computers op zolder naar een kleine switch een paar verdiepingen lager gehad in een huis waar zelf geen kabels gelegd mochten worden. Als ze echter Gbit ondersteunen zijn alle acht de aders nodig voor de kabel.
Brr angstig om zulke dingen te lezen ;) . Snap heel goed waarom je het doet, maar helaas kom ik voor mijn werk nogal regelmatig installatie bedrijven die op bovenstaande manier wel even een gigabit netwerk aan denken te leggen!
Resultaat is dat wij dan als beheerder een dag lekker kabels kunnen gaan trekken en patchpunten kunnen gaan afmonteren. Kabels opsplitsen, wie dat ooit bedacht heeft 8)7 (let wel, zeker geen aanval op jou, snap dat het zo jarenlang voor je gewerkt heeft als de perfecte oplossing als je geen kabels mag trekken)
Pagina: 1