Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-11 21:34
Wie heeft tips, ervaring met mijn volgende situatie. Ik zit er behoorlijk mee..

Ons bedrijf is vorig jaar verhuist naar een nieuwe locatie.
We hebben allemaal onze eigen kantoor, en de kantoren zijn ingericht naar onze eigen werk situatie.

Sinds enkele weken merk ik dat er onder de goot (afgeschermd met chrome platen) aan de buitenkant van ons pand, kraaien een nest aan het bouwen zijn.
Ik heb dit kenbaar gemaakt aan de huisbaas, maar die haalde toen al z’n schouders op.
De kraaien zijn nu zo erg bezig en vrijwel onafgebroken maken ze geluid, het geheel is van metaal dus alles klinkt door alsof ze binnen zitten. (en harder)
Tikken met hun snavels tegen de muur, en je hoort ze constant heen en weer lopen, of vliegen langs/tegen het raam.

Afgezien dat ik het irritant vind, ervaar ik flinke concentratie problemen. Ik kan er niets aan doen, maar zelfs tijdens een normaal telefoon gesprek raak ik afgeleid. Onze directeur was het hier mee eens en melde dit de huisbaas, Hij reageerde nogal nonchalant en melde later dat hij die nesten niet eens mag verwijderen. En aangezien het op de 2e verdieping is, er niet zo maar bij komt.
Van werkplek ruilen is vrijwel geen optie gezien de meeste werkplekken afdeling gebonden zijn, plus dat vrijwel iedereen het geluid verschrikkelijk vind.

Indien er nu een spreek/ontvangst kamer vrij is zit ik daar. En zoals vrijdag en gisteren heb ik smiddags vrij genomen, niet zo zeer omdat het mooi weer was. Maar omdat ik mijn kantoor onwerkbaar vind.
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je directeur is het met je eens, laat hem eea met de huisbaas afhandelen? Ik neem aan dat de directeur zich niet direct laat afschepen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Precies. Jouw leidinggevende zorgt ervoor dat jij goed je werk doet en kunt doen. Dat is zijn werk. Ik zou het probleem ook daar laten liggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-11 21:34
ja in eerste instantie wel..
echter nu dat de huisbaas zegt dat het lastig en moeilijk is op een 2e verdieping (?hoogwerker?)
en dat z'n broednest niet zo maar verwijderd mag worden heeft hij ook zoiets van... tja wat moeten we ermee..
Plus dat ze waarschijnlijk toch weer zo terug zijn.

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26
Bel even met de vogelbescherming?
Want wanneer is het nu eigenlijk broedseizoen, dat ligt m.i. niet vast.
En misschien is het mogelijk het nest te verplaatsen (mitigerende maatregelen), dat mag dan soms weer wel.
Daarnaast mogen kraaien het hele jaar door bejaagd worden :-)

Of vanuit het raam met een supersoaker kraaien wegjagen/irriteren?!

Sterkte!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• rere22
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 11:47
Alle vogels zijn tijdens het broeden beschermd volgens de Flora- en faunawet. Verstoring e.d. is dan niet toegestaan. Er geldt geen vaste broedperiode, wanneer er 1 broedt dan is dat het broedseizoen. Als het gaat om schadebestrijding e.d. dan moet je bij de provincie aankloppen (denk aan steenmarters bijvoorbeeld), maar ik denk dat je in dit geval gewoon moet wachten totdat de kraai is uitgebroed. Volgens mij heeft de kraai geen vaste broedplek, dus dikke kans dat ie volgend jaar ergens anders gaat broeden. Evt kun je de plek naderhand ongeschikt maken. Heb nog 1-2 maanden geduld.
Schiet me te binnen: http://www.vogelsendewet.nl/

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 13:37
Het is hier de HK niet

[ Voor 72% gewijzigd door Brons op 11-04-2012 12:20 ]

Eng en streng

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het is hier de HK niet

Wat serieuzer, je kan naar je baas stappen, hij moet immers voor een goede werkplek zorgen (arbo regeltjes etc). Vanuit die hoek kun je vragen/eisen een andere werkplek te krijgen, of misschien een thuiswerkregeling zolang die beesten niet weggehaald zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Brons op 11-04-2012 12:20 ]

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Isolatie?

Ga in de detachering werken, dat zorgt voor variatie. De ene keer zit je naast de printer, de andere keer bij een piepende deur.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Testert schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:29:
Isolatie?

Ga in de detachering werken, dat zorgt voor variatie. De ene keer zit je naast de printer, de andere keer bij een piepende deur.
Andere keer zit je bij een secretaresse met een kort rokje :+

Zonder gekheid. Als het broedseizoen is dan zal je de vogels niet mogen verstoren. en ook het nest niet mogen aantasten. Zou je dit wel doen ben je strafbaar.

je zou nu dus kunnen uitzitten en na het seizoen de locatie onbereikbaar maken voor vogels.. Heb je er volgend jaar geen last meer van

A Soldiers manual and a pair of boots.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een long-shot.

Is die nieuwe locatie ook nieuwbouw? Zo ja zou je even contact met de architect kunnen zoeken met de vraag of dit nesten bouwen niet onmogelijk had moeten zijn en of het gebouw ontworpen is om dit te voorkomen. Zo ja dan is het de vraag of de bouw conform het ontwerp is uitgevoerd.

ALS dat allemaal zo zou zijn dan zijn er in elk geval andere partijen bij wie je de nodige verantwoordelijkheden neer kunt leggen. Of daar op korte termijn dan weer iets uit komt is dan weer een tweede. Het kan dan op termijn wel tot aanpassingen leiden die herhaling zal voorkomen.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 14:39
Dat ze een nest kunnen bouwen, tot daar aan toe ... maar dat het zo duidelijk klinkt dan lijkt me toch geen goed voorbeeld van degelijke constructie.

Maar nog een vraagje: wordt je ook horendol als het wat regent?
Pagina: 1