Sinds ik vorige week opeens uit het niets een error kreeg in mijn RAID 0 systeem vond ik het mooi tijd om gelijk windows 7 op een SSD te installeren. Helaas gaat dit niet zo makkelijk als het lijkt.
Specs pc
Moederbord: DFI LANParty UT X58-T3eH8
Geheugeh: 6gb ddr 3
Hardeschijven:
2x Western Digital 500gb schijf SATA
1x Maxtor 160gb schijf SATA
1x OCZ Vertex 3 60gb SSD SATA
Optical Drives: Oude NEC DVD-RW brander op IDE
Het moederbord heeft 2 controllers:
1x ICH10R intel sata controller
1x JMB36x SATA / PATA controller
Allereerst heb ik de RAID 0 formatie gedelete om de 2 schijven te testen op fouten. Er bleken volgens HDTune geen fouten te zijn op de 2 hardeschjven.
Vervolgens heb ik de SSD aangesloten op een van de 6 groene SATA poorten op het moederbord. Ik heb de instelling van de ICH10R controller op AHCI gezet.
Hier begon het eerste probleem want dan kan ik dus niet mijn 2x 500gb in Raid 0 terugzetten omdat ik de in het bios alleen de optie tussen RAID en AHCI heb.
Dus heb ik de JMB36x controller geactiveerd in RAID + IDE modus om zo mijn oude DVD brander te gebruiken en mijn 2x 500gb schijven in RAID 0 te zetten.
Het probleem is nu dat wanneer ik de windows 7 x64 SP1 installatie start ik een driver moet installeren, ik heb alleen geen idee welke driver want dat word er niet bijgezegd. Ik denk dat het gaat om de JMB36X driver maar welke versie ik ook gebruik geen 1 van die drivers word geaccepteerd door windows 7.
Ik heb ook de driver van de ICH10R geprobeerd maar die word ook niet geaccepteerd.
Ik ben bij deze ten einde raad en hoop dat hier iemand is die mij kan helpen!
Specs pc
Moederbord: DFI LANParty UT X58-T3eH8
Geheugeh: 6gb ddr 3
Hardeschijven:
2x Western Digital 500gb schijf SATA
1x Maxtor 160gb schijf SATA
1x OCZ Vertex 3 60gb SSD SATA
Optical Drives: Oude NEC DVD-RW brander op IDE
Het moederbord heeft 2 controllers:
1x ICH10R intel sata controller
1x JMB36x SATA / PATA controller
Allereerst heb ik de RAID 0 formatie gedelete om de 2 schijven te testen op fouten. Er bleken volgens HDTune geen fouten te zijn op de 2 hardeschjven.
Vervolgens heb ik de SSD aangesloten op een van de 6 groene SATA poorten op het moederbord. Ik heb de instelling van de ICH10R controller op AHCI gezet.
Hier begon het eerste probleem want dan kan ik dus niet mijn 2x 500gb in Raid 0 terugzetten omdat ik de in het bios alleen de optie tussen RAID en AHCI heb.
Dus heb ik de JMB36x controller geactiveerd in RAID + IDE modus om zo mijn oude DVD brander te gebruiken en mijn 2x 500gb schijven in RAID 0 te zetten.
Het probleem is nu dat wanneer ik de windows 7 x64 SP1 installatie start ik een driver moet installeren, ik heb alleen geen idee welke driver want dat word er niet bijgezegd. Ik denk dat het gaat om de JMB36X driver maar welke versie ik ook gebruik geen 1 van die drivers word geaccepteerd door windows 7.
Ik heb ook de driver van de ICH10R geprobeerd maar die word ook niet geaccepteerd.
Ik ben bij deze ten einde raad en hoop dat hier iemand is die mij kan helpen!