Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn oude processor* heb vervangen met mijn nieuwe processor (wat ook niet zonder een slag of stoot ging, zie eerder topic), kon ik mijn oude processor in mijn broertje zijn computer zetten. Ik schroefde de kast open en trof een dikke laag stof aan. Niet zomaar een beetje, ik had nog nooit zoveel stof gezien. Na er met de swiffer langsgegaan te zijn deed ik mijn oude processor erin en deed mijn oude stock koeler er bovenop.

De computer gaf geen beeld. 'goed', dacht ik. 'dat overkwam mij gisteren ook. De bios is was waarschijnlijk niet nieuw genoeg' Ik stopte de oude processor** er weer in met mijn koeler erop. Wederom geen beeld. Toen begon ik te zweten.

De computer werkt dus niet meer! Zelfs met de oude koeler- en processor erop. Ik checkte even of de gpu goed vastzat. Daar zat af en toe het probleem eerder. De gpu zat goed, maar nog steeds geen beeld.

Weten jullie misschien wat het probleem? Zou ik misschien te hard gedrukt hebben om de koeler vast aan het moederbordte krijgen? Hij veerde wel een beetje, maar mijn computer doet het ook nog gewoon.

*De oude processor van mij is een Intel Core 2 Duo E8400
**De oude processor van mijn broertje is een Intel Pentium Dual Core. 2.0 gHz. Ik ken niet de precieze naam

Bij voorbaat dank,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de swiffer er langs gegaan?? 8)7 Dan lijkt het mij wel duidelijk wat het kan wezen, die doekjes zijn statisch geladen en wil je niet door je pc heen halen, het bijt elkaar nogal.
Om een kast stofvrij te maken heb je meer aan een busje lucht of een compressor, swifferdoekjes zijn een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
een swiffer doekje in de pc is meestal geen hele goede combi wat hierboven staat dus...
het kan best zijn dat je je mobo/cpu gesloopt hebt

brand het LEDje op je mobo nog?

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Mobo of nog veel waarschijnlijker de RAM kapot door de statische elektriciteit van dat swiffer doekje.

RAM stuk voor stuk eruit en testen met 1 DIMM.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Over welk moederbord en BIOS versies spreken we?

Trouwens, een computerkast proper maken kan je best doen door met perslucht over het stof te blazen.
Je eigen adem mag eventueel ook, zolang er geen vloeistoffen mee naar buiten vliegen ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
Reset je BIOS eens, en haal alle losse onderdelen eruit. (CPU\RAM\Videokaart etc.) en probeer dan eens na de BIOS reset of hij aangaat en uberhaupt gaat piepen.

(batterij dus van je bord halen en de aan\uit knop paar keer indrukken en vervolgens batterij weer terugplaatsen en alles eruit halen en porberen te starten)

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 27-03-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me ook dat je wat gesloopt hebt door ESD, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen wat er nu precies stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat je het een en ander heb gesloopt.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dat swiffer-verhaal moet geloven. Ik heb het altijd bij mijn eigen computer gedaan en vandaag heb ik ook mijn broertje zijn computer gemaakt (het lag denk ik aan de bios reset. Nadat ik de batterij er opnieuw ingedaan had, werkte alles).

Bedankt wederom voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Statische vonken zijn funest voor je computeronderdelen. Dat staat ook in de handleiding van je componenten.

Swiffer werkt door statische wrijving en dat kan dus de doodslag zijn voor componenten.
Als je pc het weer doet, zal het probleem ergens anders gelegen hebben.

Maar gebruik A.U.B. nooit meer zo`n doekje in je computer of die van anderen. *smeekt*.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
of je het swiffer vehaal gelooft of niet moet je zelf weten natuurlijk, maareuh wees niet niet verbaasd als het de volgende x echt fout gaat.

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Michael Knight schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:54:
Statische vonken zijn funest voor je computeronderdelen. Dat staat ook in de handleiding van je componenten.

Swiffer werkt door statische wrijving en dat kan dus de doodslag zijn voor componenten.
En het vervelende is dat ESD ook voor nare dingen kan zorgen, niet in 1 keer een dood systeem, maar rare niet direct verklaarbare problemen.

@TS: of je het gelooft of niet, ESD is een serieus probleem, natuurlijk kun je geluk hebben. Maar het is hetzelfde als zonder te kijken de straat oversteken. Als je geluk hebt gaat het goed, maar dat maakt het nog geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Swiffer door de pc : >

Je moet je nu even bedenken wat je allemaal geswiffert hebt, en van deze onderdelen nagaan of ze kapot zijn door ze (tijdelijk) te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik gebruik altijd een stofkwastje, en wat perslucht. De stofzuiger gebruik ik om de buitenkant even te reinigen, en elke week met een vochtig doekej (niet al te vochtig) en dan afnemen, en zo houd ik hem stofvrij.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 18:58
Nivida_intel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:09:
Ik gebruik altijd een stofkwastje.
Dat doe ik dus ook, een of andere makeup kwast is het het geloof ik. Ik neem aan dat dit geen problemen op kan leveren met ESD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

luxzenburcht schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:34:
[...]

Dat doe ik dus ook, een of andere makeup kwast is het het geloof ik. Ik neem aan dat dit geen problemen op kan leveren met ESD?
Die dingen worden niet statisch geladen, dus dan zou je er geen probleem mee moeten hebben als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:54:

Maar gebruik A.U.B. nooit meer zo`n doekje in je computer of die van anderen. *smeekt*.
Haha dat zal ik doen. Jullie waarschuwing heeft me wel sceptisch gemaakt!

Een vraagje nog. Waar haal je perslucht? Bij je plaatselijke praxis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:38:
[...]

Haha dat zal ik doen. Jullie waarschuwing heeft me wel sceptisch gemaakt!

pc winkel, of idd praxis/gamma/karwei dat soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:38:
Hou de spray wel recht, anders heb je kans dat er vloeistof uit komt.
Pagina: 1