• PurpleApeGaming
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 15:10
Dag tweakers,

Ik ben helemaal onbekend op het gebied van digitale fotografie maar een vriend
van mij had een camera waarmee je de sluitertijd op 60 seconden kon zetten.

Nu zoek ik zelf een camera waar je de sluitertijd op 60 seconden kan zetten om zo mooie
foto's te maken, ik wil graag rond de 75 euro uitgeven hiervoor, zelf zoeken levert me niet veel op vandaar dat ik het even vraag, iemand tips?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Waar heb je naar gezocht? Elke camera waarbij je de sluitertijd kan instellen voldoet hiervoor, en dat zijn er best wat namelijk.

Hier vind je nog wat meer info: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3. Hier is een selectie van alle compactcamera's onder de 80 euro. Daar moet er 1 bij zitten waarbij je de sluitertijd zelf kan instellen.

http://tweakers.net/price...smVKsZBWtZG4ANM3U2FgpthYA

[ Voor 22% gewijzigd door Moby op 27-03-2012 09:32 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Moby schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:32:
Waar heb je naar gezocht? Elke camera waarbij je de sluitertijd kan instellen voldoet hiervoor, en dat zijn er best wat namelijk.

Hier vind je nog wat meer info: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3. Hier is een selectie van alle compactcamera's onder de 80 euro. Daar moet er 1 bij zitten waarbij je de sluitertijd zelf kan instellen.

http://tweakers.net/price...smVKsZBWtZG4ANM3U2FgpthYA
}:O + poep: 60 seconden is lang en wordt niet door elke digitale camera ondersteund, laat staan voor een budget van 75 euro.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 16:08

DataGhost

iPL dev

Kleine Canons met third-party 'firmware' CHDK kunnen het doorgaans, ik zou even hier kijken en wel in het achterhoofd houden dat nieuwere modellen niet altijd snel supported zijn.

Buiten dat weet ik niet of er binnen je budget uberhaupt iets bestaat, hoogstens kan je kijken naar een tweedehands oude ((d)slr?) camera, evt met bulb setting.

Oh en vraag die vriend van je wat hij voor camera had? :P

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 27-03-2012 09:45 ]

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

De meeste camera's waarbij je het zelf in kan stellen gaan tot 30 seconden. Wil je nog langer, dan moet je de BULB stand gebruiken.

Zoeken naar een BULB stand dus ;)

(op nieuwe camera's third-party firmware zetten zou ik overigens nooit doen, althans niet voor de garantie verlopen is.)

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dpreview kun je ook een selectie maken voor langere sluitertijden. Dit gaat tot een max van 30s, trouwens. Ik weet ook niet of dit inhoudt dat je op al deze camera's ook zelf de sluitertijd kunt instellen.

En dan deze lijst op dpreview vergelijken met de pricewatch selectie van Moby en dan ben je er ongeveer.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 16:08

DataGhost

iPL dev

marceltuit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:30:
(op nieuwe camera's third-party firmware zetten zou ik overigens nooit doen, althans niet voor de garantie verlopen is.)
Daarom zette ik ook 'firmware' tussen aanhalingstekens, CHDK wordt namelijk gewoon bij het starten van de camera vanaf de SD-kaart geladen en als je 'm uit- en weer aanzet met een andere SD-kaart is het weg. Er wordt niet geflasht.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

DataGhost schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:05:
[...]

Daarom zette ik ook 'firmware' tussen aanhalingstekens, CHDK wordt namelijk gewoon bij het starten van de camera vanaf de SD-kaart geladen en als je 'm uit- en weer aanzet met een andere SD-kaart is het weg. Er wordt niet geflasht.
oow ok, dat wist ik niet. als het gewoon van sd-kaart is zie ik geen problemen :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Soort van bootfloppy met dus (Live-CD volgens hedendaagse standaarden).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1