LG gaat alleen nog aan na lang stekker uit stopcontact

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 22:56
Mijn LG 50PG6000 is er vandaag na krap 3 jaar mee gestopt.

De TV staat gewoon in standby. Wanneer ik hem aan wil zetten hoor ik het bekende klikje wat normaal betekent dat de tv aan gaat. Vervolgens knippert het ledje vier keer. Dan hoor ik nog een keer een klik en springt het ledje weer op rood.

Ik heb geprobeerd om de stekker er uit te halen en hem direct weer aan te zetten. Dit werkte niet.

Als ik de stekker er een tijdje uit laat gaat de tv wel weer gewoon aan.

Waar wijst dit op?

Ik kan trouwens niks vinden op de website van LG over bepaalde codes. Het leek mij namelijk dat het vier keer knipperen van het ledje iets aan zou kunnen duiden.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik kon de codes niet zo snel vinden, dus heb de live chat support maar gebruikt voor je zodat ik die ook eens kon testen bij LG.

Ze geven aan dat het een probleem op het mainboard is en dan waarschijnlijk bij de elco`s.

Via Engelse LG support:
Michael Knight: as from today the television has a blinking red led. It blinks 4 times but the screen itself wont turn on. After removing the electrical cord from the wall it will start up normally, but only once.
TV, Monitors, AV and IT Support: The problem will lie within the TV's mainboard, most likely a capacitor , if that is what is happening it is having trouble retaining the relay when the surge is passed from the wall to the AC in the TV.
Michael Knight: model number is 50PG6000 if that would be helpfull
Michael Knight: okay, so he should probably get a technician to check the main board for faulty capacitors?
TV, Monitors, AV and IT Support: Yes given what you have described the problem will lie in the TV's retention of the surge so the relay isn't initializing.
3 jaar is overigens erg kort voor een televisie, dus je zou nog garantie kunnen claimen.
Ik raad je echter gewoon aan (als tweaker :P )om de kast open te schroeven en de elco`s eens na te lopen. Bolle/geknapte elco`s lossolderen en gelijkwaardige terugzetten moet genoeg zijn om het beestje weer werkend te krijgen. Dat doe ik regelmatig bij computer lcd`s en 9 van de 10 doen het daarna perfect. Kosten zijn ook belachelijk laag; enkele euro`s.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• SaN
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb vandaag een dagje vrij, dus even de achterkant van de tv afgeschroefd. Helaas zie ik helemaal geen kapotte, bolle of lekke elco's. Is er een manier om ze te testen?

Edit: Na nog eens goed gekeken te hebben lijkt het er inderdaad op alsof er een paar elco's licht bol staan.

Zou dit wat zijn:
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=4343

[ Voor 49% gewijzigd door SaN op 28-03-2012 11:06 ]

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 22:37

JaltaH

meh

De elco's moeten dezelfde waarde hebben, en qua voltage hetzelfde of hoger, dan zijn ze idd gewoon te vervangen. Heb je 250v elco's nodig?
Overigens is Dick Best (hee, z'n handelsnaam is veranderd) ook een aardige leverancier voor dit soort kleine onderdelen...

[ Voor 9% gewijzigd door JaltaH op 29-03-2012 12:12 ]

Careful. We don't want to learn from this.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In welke omgeving woon je? Wellicht zit er een onderdelenboer bij ej om de hoek. Ik woon bijvoorbeeld in Nijmegen en haal dit soort dingen altijd bij Technica in het Centrum. Gewoon de oude elco`s meenemen en hij zoekt samen met je de nieuwe uit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• SaN
Ik heb ze ondertussen besteld bij Conrad. Deze week gaan we ze vervangen. Ik zal nog wel even laten weten hoe het verlopen is.
Pagina: 1