Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Versterker voor digtale tv?

Pagina: 1
Acties:

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 11:14
Hey,

Wij hebben beneden en boven digitale tv van ziggo, alleen boven zit er lichte sneeuw in het beeld.

Onze AOP heeft 3 aansluitingen.
1 aansluiting is ons modem aangesloten, die weer in verbinding staat met het internet en de telefoon.
Op een andere zit een splitter, die weer in verbinding staat met de tv boven en beneden.
De kabel die vanaf de splitter naar boven loopt is ongeveer 13 meter lang.

Nu zag ik in de handleiding van ziggo staan, dat je eigenlijk een vesterker moet hebben als je kabel langer is dan 10 meter, 5 meter was zelfs de max als je gebruik maakt van een splitter.
Dus ik heb een beetje rondgekeken voor een versterker, alleen lees ik verschillende verhalen over of het je beeld kwaliteit nou wel verbeterd of niet.
Ook is mij niet geheel duidelijk of ik een versterker moet hebben die retour geschikt is of juist weer niet.

Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven of het verstandig is om een versterker aan te schaffen, zo ja wat voor 1.

Ik ben niet van plan om veel geld aan een versterker uit te geven. Ik dacht zelf max 35 euro ofzo.

alle hulp wordt erg op prijs gesteld :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Of je een versterker nodig hebt hangt volledig af van de signaalsterkte.

10m kabel zegt niets zonder te weten wat je signaal op het AOP is en wat voor specificaties die kabel heeft.

Kwa versterker kun je voor 35 eur prima op marktplaats kijken, liever een 2ehands goede dan een nieuwe Elro/HQ/ander budgetmerk. Met een Hirschmann, Tratec, Aastro oid zit je prima.

Maar je hebt het over sneeuw. Bij digitale TV bestaat dat niet. Sneeuw treedt alleen op bij analoog.

Als je digitaal kijkt resulteerd een te zwak signaal in blokjes (artifacts) en/of stilstaande beelden.

Kijk je uberhaupt wel digitaal?

• DonnyR
DJSmiley schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:11:
Of je een versterker nodig hebt hangt volledig af van de signaalsterkte.

10m kabel zegt niets zonder te weten wat je signaal op het AOP is en wat voor specificaties die kabel heeft.

Kwa versterker kun je voor 35 eur prima op marktplaats kijken, liever een 2ehands goede dan een nieuwe Elro/HQ/ander budgetmerk. Met een Hirschmann, Tratec, Aastro oid zit je prima.

Maar je hebt het over sneeuw. Bij digitale TV bestaat dat niet. Sneeuw treedt alleen op bij analoog.

Als je digitaal kijkt resulteerd een te zwak signaal in blokjes (artifacts) en/of stilstaande beelden.

Kijk je uberhaupt wel digitaal?
Ik zie allemaal witten puntjes, vooral op zwart beeld valt het erg op.
Volgens mij is het gewoon digitaal, ik kan gewoon sport 1 enz ontvangen.

edit:
heb even een foto met me mobiel gemaakt, weet niet of het te zien valt.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ykgx91.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DonnyR op 26-03-2012 23:23 ]

• DJSmiley
DonnyR schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:15:
[...]

Ik zie allemaal witten puntjes, vooral op zwart beeld valt het erg op.
Volgens mij is het gewoon digitaal, ik kan gewoon sport 1 enz ontvangen.

edit:
heb even een foto met me mobiel gemaakt, weet niet of het te zien valt.
[afbeelding]
Hoe zit ie aangesloten?

Digitaal kijken is leuk, maar dergelijke effecten kunnen ook komen als je de decoder vervolgens weer aansluit met een oud composiet kabeltje of een scartkabel.

Ik gok dat je decoder dus niet met HDMI aangesloten zit en je dus een losse box gebruikt. Daar gaat een versterker niets aan helpen.

• DonnyR
Er zit inderdaad een scartkabel tussen mijn ontvanger en tv.
De ontvanger heeft geen hdmi aansluiting enkel 2 scartkabel aansluitingen.

De ontvanger die ik heb is een samsung dcb 9401r btw.

Ik heb geen last van blokkering beeld ofzo, enkel van een soort van sneeuw in de achtergrond.

Is er iets anders wat mijn beeld wel kan verbeteren?

[ Voor 28% gewijzigd door DonnyR op 26-03-2012 23:34 ]

• DJSmiley
DonnyR schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:31:
Er zit inderdaad een scartkabel tussen mijn ontvanger en tv.
De ontvanger heeft geen hdmi aansluiting enkel 2 scartkabel aansluitingen.

De ontvanger die ik heb is een samsung dcb 9401r btw.

Ik heb geen last van blokkering beeld ofzo, enkel van een soort van sneeuw in de achtergrond.

Is er iets anders wat mijn beeld wel kan verbeteren?
Andere decoder proberen? Die samsung boxjes zijn niet echt super, worden instabiel (lekke condensatoren in de voeding),en zijn geen HD.
Bijkomend voordeel is dat een HD box ook meteen HDMI heeft, wat imho een stuk beter beeld geeft (ook bij SD)

Heeft je tv geen DVB-C tuner ingebouwd?

• DonnyR
nee jammer genoeg niet, enkel DVB-T

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Probeer een betere scartkabel. Ik ga er even vanuit dat je standaard bijgeleverde scartkabel gebruikt.
Ik heb deze destijds aan de kant gegooid en bij Media Markt een scartkabel van Vivanco (huismerk van MediaMarkt) van ongeveer 10 euro er tussen gestopt. Het beeld ging er bij mij zichtbaar op voorruit.
Pagina: 1