Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing om live de output van mijn DSLR (Canon 60D) in bijvoorbeeld BoinxTV of Wirecast te krijgen, en het vanuit daar live naar het internet te streamen.

Er worden hier en daar al een aantal oplossingen aangedragen om het beeld live te kunnen streamen (zoals via Camtwist en EOS Utiliy), maar dat is zonder de mogelijkheid om effecten toe te voegen en clips tussendoor te kunnen starten. Nu zou een Teradek Cube ideaal zijn om het signaal in BoinxTV te kunnen krijgen, maar dat ligt helaas buiten mijn budget.

Weten jullie de oplossing? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even vooropgesteld dat je ergens een mogelijkheid vind om zo'n ding als webcam te kunnen gebruiken: check Manycam even. Da's een overlay op je webcam, en doet precies wat je wilt (effecten, filmpjes, etc). Installeert zichzelf als een webcam, dus te selecteren in iedere software die een webcam snapt. Werkt prima onder Win7 en met bijvoorbeeld MSN.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou de Matrox MXO2 iets zijn misschien? HDMI in, firewire uit? Ofzo?

Edit: Kost € 1.525,00. Juist.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Denk niet dat dit gaat werken aangezien hij de DSLR nooit als camera gaat herkennen, de software is verder niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Enkel de nieuwe Nikon D800 heeft een cleane HDMI out (= zonder overlays van instellingen, etc) dus dit is niet mogelijk, voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die indruk kreeg ik inderdaad ook al. Maar dan vraag ik me wel af hoe het in hemelsnaam kan dat als ik simpelweg EOS Utility open ik de input wel zo op mijn scherm tover? Waarom lukt geen enkel ander programma dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik geloof dat je met ML unified wel een "clean hdmi" kunt tevoorschijn toveren maar dit is dan in SD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt! Valt te proberen. Maar dan heb ik alsnog het probleem dat er in geen enkel programma mee te werken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Zit je dan niet na een tijdje met een oververhittende sensor? Ik heb zelf ook wel eens met dit idee gespeeld maar eigenlijk DSLRs hier gewoon niet voor bedoeld was de conclusie waar ik achterkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russkyl
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-01-2024
Waarom zou de sensor oververhit raken? De 60D is in tegenstelling tot zijn voorlopers gewoon geschikt voor video..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Als je Manycam download en de Liveview functie van EOS Utility gebruikt kan je met Manycam dat Liveview beeld selecteren als webcam bron. Het is zeer eenvoudig te doen, en makkelijker als je een tweede monitor hebt: http://www.manycam.com/user_guide/#Desktop

De gratis versie van ManyCam gooit er dan een watermerk overheen, dus het kopen van ManyCam Pro (€50,- ofso) is aan te raden.

[ Voor 47% gewijzigd door G-Tus op 27-03-2012 12:32 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

G-Tus schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:27:
Als je Manycam download en de Liveview functie van EOS Utility gebruikt kan je met Manycam dat Liveview beeld selecteren als webcam bron. Het is zeer eenvoudig te doen, en makkelijker als je een tweede monitor hebt: http://www.manycam.com/user_guide/#Desktop

De gratis versie van ManyCam gooit er dan een watermerk overheen, dus het kopen van ManyCam Pro (€50,- ofso) is aan te raden.
Dat bedoelde ik dus ;)
Overigens is ook in de gratis versie het watermerk gewoon uit te schakelen meen ik, zit een vinkje ergens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1