vorige week een Asus PCE-N10 kaart gekocht, maar het staat toch nog niet op punt denk ik, signaalsterkte staat op uitstekend in de taskbar (ook al staat het in het Asus control center op "poor link and connection"), en in het netwerkcentrum staat er internettoegang, maar toch krijg ik nog verscheidene fouten in eventvwr en blijft het redelijk lang op "identificeren" hangen waardoor er uiteindelijk "onbekend netwerk" verschijnt:
eventvwr:
netwerkcentrum: http://i.imgur.com/xd3jg.jpg
standaard gateway & dns staan niet manueel ingevuld maar wel aangeklikt (ip en subnet wel), geen idee wat in te vullen als dit nodig is, al geprobeerd google dns in te vullen en gateway 192.168.100.2 maar pc freezed als ik dat doe dus heb ik het maar zo gelaten
zou internet willen testen via smartphone maar die is nog onderweg (alsook de laptop)
ben nog nieuw op vlak van WLAN vandaar dat ik het hier even vraag, eerst werkte het volledig niet, dan alle services voor wlan (en dependant services) en ICS aangezet, dat ging dan half en half, wist niet dat windows firewall nodig was om ICS te doen werken (staat aan, maar checked geen enkel netwerk), tcp/ip stack reset al geprobeerd, en zover zit ik nu dus
al uren google zitten afschuimen maar niet direct een oplossing gevonden
eventvwr:
ipconfig: http://i.imgur.com/mRlu8.jpggebeurtenis 31004, SharedAccess_NAT
De DNS-proxy-agent kan geen 0 bytes geheugen toewijzen. Dit kan wijzen op het feit dat het systeem weinig virtueel geheugen heeft of dat geheugenbeheer een interne fout heeft gevonden.
gebeurtenis 30002, SharedAccess_NAT
De DHCP-allocator kan geen binding maken met IP-adres 192.168.100.1. Deze fout kan op een probleem met het TCP/IP-netwerk wijzen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.
gebeurtenis 30013, SharedAccess_NAT
De DHCP-allocator heeft zichzelf uitgeschakeld op IP-adres 169.254.247.131, omdat het IP-adres buiten de scope 192.168.100.0/255.255.255.0 ligt, waaruit adressen worden toegewezen aan DHCP-clients. Als u de DHCP-allocator wilt inschakelen op dit IP-adres, moet u de scope wijzigen om het IP-adres erin op te nemen, of het IP-adres wijzigen zodat het binnen de scope valt.
^ geen idee waar dat ip vandaan komt aangezien het manueel op 192.168.100.1 staat
netwerkcentrum: http://i.imgur.com/xd3jg.jpg
standaard gateway & dns staan niet manueel ingevuld maar wel aangeklikt (ip en subnet wel), geen idee wat in te vullen als dit nodig is, al geprobeerd google dns in te vullen en gateway 192.168.100.2 maar pc freezed als ik dat doe dus heb ik het maar zo gelaten
zou internet willen testen via smartphone maar die is nog onderweg (alsook de laptop)
ben nog nieuw op vlak van WLAN vandaar dat ik het hier even vraag, eerst werkte het volledig niet, dan alle services voor wlan (en dependant services) en ICS aangezet, dat ging dan half en half, wist niet dat windows firewall nodig was om ICS te doen werken (staat aan, maar checked geen enkel netwerk), tcp/ip stack reset al geprobeerd, en zover zit ik nu dus
al uren google zitten afschuimen maar niet direct een oplossing gevonden