Welke luidsprekerkabels kan ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-01 14:46
Ik heb in mijn nieuwe woning 4 loze leidingen laten leggen t.b.v. luidspreker punten.

Nou kwam ik er achter dat de aannemer de loze leidingen naar de meterkast heeft laten gaan en dan weer een loze leiding naar het punt waar ze samen moeten komen.
Elke kabel wordt daardoor ongeveer 20mtr. lang.
Nou is mij verteld dat ik aan 2x1.5mm kabel genoeg had dus had ik die gekocht.

Alleen nou is het probleem dat ik deze niet door de buis krijg waar ze alle 4 doorheen moeten.

Mag/kan ik ook dunnere kabels toepassen bijv. 2x1.0mm?
om een idee te geven wat voor speakers hier aan komen te hangen: Harman Kardon HKTS 9 BQ 5

Graag jullie mening of ik hiervoor ook dunnere kabels toe mag passen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

ja, geen enkel probleem

• maikelbeerkens
maar als ik in de toekomst een ander setje ga kopen moet ik er dan wel op gaan letten dat ik maar 2x1.0mm kabels er doorheen heb liggen?

Er zullen geen zuilen of zoiets aan komen, maar gewoon wat kleinere speakers die ik aan de muur kan hangen de luidspreker gaten zit namelijk ook op 2,2mtr hoogte vanaf de vloer

• maikelbeerkens
ik heb toevallig ook nog een 10mtr 2x1.0mm kabel liggen, deze kan ik wel er doorheen krijgen met 3 andere 2x1.5mm kabel en dan deze verlengen in de meterkast met een 2x1.5mm kabel of krijg je dan gezeik als je 2 verschillende diktes kabel gaat gebruiken?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nope, ook dat kan gewoon. Kroonsteentje er tussen en gaan.
Heeeel misschien zul je het verschil horen, maar bij kleine speakers in de categorie waar jij ze in hebt acht ik dat vrij onwaarschijnlijk.
Overigens wel een prutser van een aannemer dat ie het zo gedaan heeft en niet volgens jouw wensen, maar dat terzijde ;) Kan me zijn redenering ook wel voorstellen namelijk; hij weet niet wat er door moet komen te liggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maikelbeerkens
wij hebben in alle 4 de hoeken op 2,2mtr hoogte een loze leiding voor de luidspreker, deze gaan dan naar de meterkast, en vandaaruit gingen ze naar de hoek waar we de televisie hebben staan alleen eerst hadden ze dit punt ook op 2,2mtr hoogte geplaatst:S dus dat schoot nog niet op. dus toen hebben ze een sleuf vandaaruit naar benden gefreest alleen volgens mij hebben ze toen een andere pvc buis gebruikt want alleen daar krijg ik die kabels niet doorheen.

nou had ik misschien beter eerst de kabels er doorheen proberen te krijgen en daarna laten stukadoren dan had ik het nog kunnen aan laten passen

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:42

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je dan 2 kabel diktes gaat gebruiken zou ik het wel solderen en een krimpkousje erover ipv een kroonsteentje, zit het toch een stuk beter.

• maikelbeerkens
kwa uiterlijk maakt het niet uit ze komen dan in de meterkast aan elkaar te hangen

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:42

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Solderen blijft ook op ten duur een betere verbinding geven dan een kroonsteentje :)
Pagina: 1