Vage problemen met Linksys routers

Pagina: 1
Acties:

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:30

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een zeer vaag probleem. Het begon vorige week met een Linksys WRT610N router die vastgelopen leek te zijn. Na een reset werkte WiFi nog steeds niet dus ik besloot maar een harde reset te geven. Nu kon ik weer inloggen via default instelling maar in de instellingen kon ik eigenlijk niets meer met de Wireless settings. Bij alle keuzevelden heb ik alleen nog maar 1 keuze voor alle waardes. Ik heb ook geprobeerd om de firmware nog een keer te installeren (deze was gewoon origineel) maar ik krijg telkens de melding dat het afbeeldingsbestand ongeldig is. Eigenlijk nam ik aan dat deze router kapot was en aangezien die 3 jaar oud is had ik hem afgeschreven.

Maar nu heb ik een soortgelijk geval thuis met mijn Linksys E4200. Als ik nu inlog op de webinterface krijg ik dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6237/6872103106_f61a43a9aa_o.png

Alle keuzes hebben dezelfde waarde. Ik kan alleen met een Mac en Safari nog in de webinterface en niet met een Windows7 met Explorer. Hoe raar is dit? Ook hier helpt resetten niet.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Het lijkt wel iets van een virus....
Help 8)7

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12 08:59
Probeer het eens je router uit en aan te zetten en vervolgens eerst met de windows 7 machine erin te gaan en niet met de mac.
En dan het liefste met internet explorer.
Sitecom routers hebben dit probleem ook en vertikken safari gewoon.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd maar dan start de webinterface geheel niet.
Voorheen was het nooit een probleem, dan kwam ik er zo in, ook met de Mac ging dat probleemloos.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 12:49
Die windows 7 pc, heeft die Internet Explorer 9 geinstalleerd staan? Mijn ervaring is dat een aantal Linksys routewrs deze browser ook niet ondersteunen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-12 22:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou ook niet direct de router afschrijven (alhoewel het natuurlijk best mogelijk is na 3 jaar) Ik denk inderdaad dat het een incompatibiliteit is met de gebruikte browser.

Verder heb ik "help" even van de titel verwijderd. Dat is nergens voor nodig. Het moge duidelijk zijn dat iedereen die hier een topic opent op de een of andere manier hulp nodig heeft :)

[ Voor 35% gewijzigd door Equator op 27-03-2012 07:52 ]

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Dit is de melding die ik in de WRT610N zie. Alle velden waar je iets kunt invullen geven allemaal de eerste waarde. Ook al kies je de 2e, 3e of andere regel, hij pakt alleen de het eerste resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7120/6874925144_af34380cf1_o.jpg

Ook met andere browsers heb ik het probleem, het lijkt me dus geen browser probleem.

Het gekke is dat ik ook de firmware niet meer kan herstellen:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7214/7021030535_74b778ffcf_o.jpg

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 12:49
Ik zou de laatste firmware eens downloaden:

Last Release Date: Feb 21, 2012
Last Firmware version: 1.0.04 (build 11)

- Added Enabled/Disabled feature for Wi-Fi Protected Setup in the web configuration
- Added WPS lockdown feature
- Fixed Linux kernel IPv6 fragment identification remote Denial-of-Service vulnerability
- Fixed Router cannot get a WAN IP address form some ISP
- Fixed Internet Access Policy issue when disabling Parental Control
- Fixed some minor bugs

http://homesupport.cisco.com/nl-eu/support/routers/E4200

Misschien valt jouw probleem onder de minor bugs ;)

|:( 8)7 laatste reactie niet helemaal gelezen.... Maar dat is nu weer met safari? Heb je geen firefox of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door rdfeij op 28-03-2012 15:33 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 22:11
Safari en Linksys is in mijn geheugen altijd een drama geweest...
Flashen ook zeker in Firefox met een kabel aan je router doen en zeker niet draadloos.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb de E4200 eens een nacht uit laten staan en via de 30/30/30 regel nog een keer gereset, die doet het nu weer normaal. De WRT610N is niets meer mee te beginnen, die blijft vaag. Vooral het feit dat ik niet de firmware terug kan zetten doet mij vermoeden dat die aan het einde van zijn leven is gekomen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12 22:00
Kan je die WRT610N niet met een TFTP flash weer tot leven wekken?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:01
tha_bulldog schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:40:
Kan je die WRT610N niet met een TFTP flash weer tot leven wekken?
Zet er dan meteen DD-WRT (of openwrt als je zo handig bent) op, heb je zo goed als zeker niet meer dergelijke ongein.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@tha_bulldog;
dit was een antwoord waar ik op zat te wachten, dank je! Ik ga morgen even kijken of ik hem weer back to normal kan krijgen. Als dat gelukt is kan ik nog DD-WRT overwegen.
Pagina: 1