Hard drive optische caddy

Pagina: 1
Acties:

• DevionNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06-2022
Hallo, Ik zag laatst een bericht over SSD's op de pijnbank en vondt het toch wel interessant op zo'n ssd te proberen. Nu is het echter zo dat ik een laptop heb een geen vastecomputer. Dus zou ik graag een SSD in mijn laptop willen, niet al te moeilijk zou je zeggen.

Maarja dan zou de hele grap 300 euro kosten En tja dat geld heb ik simpelweg niet als studentje. Dus wilde ik een SSD kopen van ongeveer 60 GB waarop ik windows zet. Dan zou ik daarna een zogenaamde HDD caddy kopen en daarmee mijn optische drive eruit halen en vervangen door mijn huidige hardeschijf (in de caddy natuurlijk). Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee en of die daar positief over was of juist niet.

Alvast bedankt, ik heb hieronder een foto van de caddy gezet zodat je een beetje beeldvorming hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.newmodeus.com/shop/images/OBHD9%20sml.jpg

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50

tomk94

Developer

Ik heb er een in mijn Macbook Pro zitten. Werkt geweldig. SSD(M4 128GB) op oude plek van HD en HD op plek van de DVD-Speler/Superdrive aangezien de SATA van de drive nog wel eens langzamer kan zijn dan de sata van de hd, zal zonde zijn met z'n snelle HD.

[ Voor 30% gewijzigd door tomk94 op 26-03-2012 18:32 ]

Verwijderd

Ik heb ook zo'n caddy, wel even opletten met welke je aanschaft. Er zijn volgens mij 2 maten, 1 die in de plaats van de cd-romspeler kan bij een macbook (deze zijn platter volgens mij), en 1 die gewoon in plaats kan van een normale 'universele' cd-romspeler.

Je moet ook ff kijken of je cd-romspeler pata of sata is, want anders weet je niet welke caddy je aan moet schaffen.