Ruis in computer

Pagina: 1
Acties:

• markjantjuh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-01 14:25
Hallo,

ik heb hier een PC(Dell Optiplex 745) en ik hoor altijd lichte ruis in mijn oordopjes als ze erin zitten. Ik denk dat het aan de microfoon-ingang ligt, want als ik dat schuifje omhoog doe in de geluidsmixer, hoor ik dat. Ook is de ruis veel harder als er iets in die ingang zit dan wanneer er niets inzit. Hoe kan ik dit zo veel mogelijk weg krijgen?

Hij draait Windows XP SP3.
Het ligt niet aan de dopjes want bij mijn MP3 van 3,5 jaar oud werken ze nog perfect.
Wat kan ik doen?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 10:34
Het enige wat ik zo kan bedenken is alle apparaten die je niet gebruikt bij volume mixer verwijderen en/of muten , inclusief de microfoon mocht je deze niet gebruiken. kijk ook even of je ergens de +20db mic boost optie kan vinden, die wil nog wel eens aan staan, zoja zet deze dan ook uit.

• markjantjuh
Visgek82 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:16:
Het enige wat ik zo kan bedenken is alle apparaten die je niet gebruikt bij volume mixer verwijderen en/of muten , inclusief de microfoon mocht je deze niet gebruiken. kijk ook even of je ergens de +20db mic boost optie kan vinden, die wil nog wel eens aan staan, zoja zet deze dan ook uit.
Waar kan ik die optie vinden? Ik heb zo ongeveer alle opties doorzocht maar ik ben niet zo'n optie tegengekomen :S

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 21:25
Ik vermoed dat jouw microfoonpoort ook weer geluid uitstuurd naar je eigen speakers.

Kijk eens naar de eigenschappen van je luidsprekers. Ergens moet dan de optie staan van de microfoon die kun je gewoon uit zetten.. Dan werkt je microfoon nog wel maar word jouw geluid niet ook weer via jouw speakers teruggegeven.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Een klein beetje ruis houdt je altijd, vooral bij gevoelige oordopjes.

Bij goedkope apparatuur helemaal (denk aan onboard geluid)
Als het echt storend is, zou je kunnen overwegen een nieuwe/externe geluidskaart aan te schaffen.

Een goede aarding van alle randapparatuur en je PC kan ook helpen.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 16:56
Je microfoon aansluiting ruist praktisch altijd, ook als er geen microfoon ingeplugd zit. Dit is minder bij een goede geluidskaart. Het ruizen kun je voorkomen, zoals al eerder gezegd, door je microfoon te muten.

• markjantjuh
DrEvil1986 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:42:
Een klein beetje ruis houdt je altijd, vooral bij gevoelige oordopjes.

Bij goedkope apparatuur helemaal (denk aan onboard geluid)
Als het echt storend is, zou je kunnen overwegen een nieuwe/externe geluidskaart aan te schaffen.

Een goede aarding van alle randapparatuur en je PC kan ook helpen.
Ik zal de aanschaf van een externe geluidskaart overwegen.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:15
markjantjuh schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:28:
[...]

je kan ook ff kijken of je computer geaard is, dit kan soms ook voor storing zorgen intern ;)

android since G1.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

markjantjuh schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:28:
[...]

Ik zou allereerst eens een paar andere dopjes kopen. De dingen die bij een standaard MP3 speler geleverd worden zijn namelijk meestal van erbarmelijke kwaliteit. Sony dopjes van een tientje klinken al een heel stuk beter. Uberhaupt: al getest met andere dopjes of een normale koptelefoon :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ Als je last hebt van ruis bij goedkope dopjes, gaan dure (of betere) dopjes het alleen maar erger maken omdat de weergave ook beter is, dus dan heb je juist meer last van ruis.

Het probleem zit hem in de geluidskaart en/of de configuratie daarvan. Vervangen van de dopjes zou symptoom bestrijding zijn en bovendien helpt dat dus niet.

Alles kan stuk.

Pagina: 1