Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 09:38
Beste tweakers,

Ik zit met een vraag nav een toevoeging die wij moeten tekenen en dat het in het Engels is. Wij zijn een internationaal opererend bedrijf en wordt meestal Engels gesproken. Nu kregen wij vorige week een toevoeging aan onze contract (een soort NDA+) vanwege onze nieuwe diensten die in mijn "oude" NDA niet was opgenomen en deze is in het Engels. Mijn vraag is dan ook of ik mn werkgever kan verplichten om het contract in NL te leveren?
Ik snap dat ik het altijd kan vragen, maar wil graag dus weten of in Nederland dit verplicht is of niet, kunnen jullie hierbij duidelijkheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 11:14

ralpje

Deugpopje

Lijkt mij niet.
http://www.hrbase.nl/foru...1975076%3AComment%3A50982 is het met me eens, fwiw.

Uiteraard moet je wel opletten welk recht van toepassing is; ook op een Engelstalig arbeidscontract is natuurlijk gewoon het Nederlandse arbeidsrecht van toepassing ;)

Edit: overigens is het uiteraard wel noodzakelijk dat jij het contract begrijpt. Je kunt dus eventueel vragen om een Nederlandse vertaling. Als de voertaal in het bedrijf echter Engels is, is dat niet echt logisch.

[ Voor 25% gewijzigd door ralpje op 26-03-2012 16:38 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 09:38
thx Ralpje,

Thx voor de linkje, er staat in dat het ergens in de BW staat dat als een werknemer om een NL versie gaat vragen, deze ook aangeleverd moet worden door de werkgever, juist die artikel zoek ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een NDA is geen arbeidscontract bij mijn weten? Ik kan als niet-werknemer van bedrijf X uit zeg Amerika een NDA in het Engels moeten tekenen van bedrijf X welke volgens de Amerikaanse wetgeving geldig is.

Het feit dat geheimhoudingsverklaringen en NDAs vaak tegelijk met arbeidsovereenkomsten worden getekend wil niet zeggen dat ze er onderdeel van zijn. (ik vind de term "toevoeging aan ons contract" nogal vaag, dan herzie je je complete contract?)

Met andere woorden, is het wel een wijziging van je arbeidsvoorwaarden? (dus met een daadwerkelijke wijziging van je contract)

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 26-03-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13

Rmg

Waarom wil je dat graag, vooral om het duidelijk te krijgen wat je nou tekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 02:27
Het principe is eenvoudig: je mag alleen een contract tekenen als je van plan bent deze na te leven. Kan je dat niet, bijvoorbeeld omdat je vermoedt dat je niet alle bepalingen begrijpt, dan moet je niet tekenen.

Je hebt dan twee keuzes, ofwel je zoekt iemand die je vertrouwt en jou uitlegt waar het om gaat (let wel, niet iemand van hetzelfde bedrijf, onafhankelijkheid is beter), of je gaat samen met de werkgever het contract aanpassen zodanig dat jullie er beiden tevreden over zijn.
Pagina: 1