Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Optra R+ pakt papier niet meer

Pagina: 1
Acties:

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11 21:05

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Ik heb een oude Lexmark Optra R+ laserprinter. Ik heb daar ooit een nieuwe cartidge bij gekregen, dus die zou voldoende moeten zijn voor ettelijke duizenden afdrukken. Altijd handig voor verslagen en dergelijke.

Echter, hij pakt het papier niet meer op. Net alsof het "papier-pakkertje" te glad is (wat is de technische benaming eigenlijk)

Heeft iemand hier tips voor?
Ik zit zelf te denken om er iets stroefs op te plakken, een stukje leukoplast of iets dergelijks. Maar misschien zijn er professionelere of slimmere oplossingen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Schoonmaken... je hebt speciale rubbercleaner hiervoor. Dingen erin plakken zal ik zeker niet doen. Je zou eventueel het wieltje lichtjes kunnen opschuren met een heel fijn schuurpapiertje.

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Het is niet echt een wieltje. Het is een bruin roller-achtig iets maar niet rond. Volgens mij draait het ook niet rond. Het schuurt over het papier wat in de papier-lade zit. Volgens mij is het bedoeld om maar 1 papiertje uit de lade te schuiven.
Handmatige invoer van het papier aan de achterkant van de printer gaat wel goed, maar daar ontbreekt de houder, dus gaat het papier scheef. Het feitelijke doorvoermechaniek lijkt het dus wel te doen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Hoe het exact werkt verschilt van printer tot printer, maar jij hebt het idd volgens mij over de 'pick-up', het dingetje wat zeg maar het bovenste velletje richting de invoer duwt Maar eigenlijk hetzelfde verhaal, die dingen zijn ook 9 van de 10 keer van rubber vanwege de wrijving. Probeer dat ding eens wat ruwer te maken of schoon te maken. Het doet verder toch wel de juiste beweging en slipt over het papier, of misschien raakt het de stapel niet meer? Heb je ook al eens een dikkere stapel papier in de lade geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 26-03-2012 22:36 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

riffey#4 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:25:
Het is niet echt een wieltje. Het is een bruin roller-achtig iets maar niet rond.
Klopt, er zit een afgeplatte kant aan. Dit wieltje draait 1x rond, waardoor het bovenste vel papier de een stuk de machine ingeschoven wordt (waar de interne geleiding hem 'overpakt'). Nadat het wieltje 1x rond is geweest zit de afgeplatte boven het papier, waardoor het papier niet door de rol tegengehouden wordt wanneer het verder de machine in getrokken wordt.

Heb zelf soortgelijke problemen gehad en een rubbercleaner kan wonderen verrichten. Gebruik geen schoonmaak- of oplosmiddelen, daar kun je het rubber compleet mee vernaggelen. Eventueel kun je ook een fjjn schuurpapiertje gebruiken, maar dat zou ik alleen doen als je de rubbercleaner al geprobeerd hebt. Na het schuren uiteraard opnieuw schoonmaken zodat er geen losse rubberdeeltjes in je fuser komen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
@MicGlou:
ja, hij maakt volgens mij wel de juiste beweging, er blijft een bruin veegje op het papier achter.
@Real[B]Art: waar kun je rubbercleaner krijgen?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Hmm, da's dan weer een goeie vraag... vroegâh kon je bijna overal wel setjes kopen om je cassettedeck te reinigen, daar zaten dan twee flesjes in, eentje voor de koppen en eentje voor de rubber wieltjes. Maar ja, probeer anno 2012 nog maar eens cassette reiniger te vinden ;)

Wat ik via Google heb gevonden op een support forum van HP is het volgende:
Reinig de rubber papierinvoerrollers met een niet-pluizende doek die licht bevochtigd is met gedistilleerd water of flessenwater. Draai de rollers voorzichtig omhoog om ze rondom te reinigen.
Dat maakt het hele verhaal een stuk makkelijker natuurlijk, aangezien gedestilleerd of gedemineralisserd water verkrijgbaar is bij bouwmarkten, benzinestations en supermarkten.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Op eBay zijn vaak ook nog wel pickup rollers te krijgen voor een paar grijpstuivers
Pagina: 1