Spraakherkenning voor OS X 10.4

Pagina: 1
Acties:

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik ben voor een kennis op zoek naar spraakherkenningssoftware voor een Mac die nog op OS X 10.4 draait. Het is een vereiste dat er ook ondersteuning voor het Nederlands bij zit.

Suggesties?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat heb je zelf al gevonden? Anders komen we wellicht met suggesties die je al hebt uitgeprobeerd, maar die niet voldeden.

[ Voor 62% gewijzigd door Daedalus op 26-03-2012 15:47 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Voor OS X 10.4 eigenlijk helemaal niets dat werkt.

Er wordt gesproken over IBM ViaVoice (overgenomen door Nuance) maar deze werkt eigenlijk alleen goed met 10.2 en verder heb ik hier geen goede reviews over kunnen vinden.

Ook iListen gevonden maar ook dat gaat niet verder dan 10.2 support, is ook overgenomen door Nuance en ook niet meer te krijgen.

Het nieuwe Dragon Dictate van Nuance is voor 10.6 en hoger en heeft geen NL support. Wel kun je Dragon NaturallySpeaking via een virtual machine gebruiken maar dan moet je waarschijnlijk wel een verouderde versie gebruiken en weet ik niet of je nog VM software kunt vinden voor 10.4.