Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Text bewerken op een foto, mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb even goed gezocht op het internet of het nou mogelijk is of niet om de text te bewerken op een foto.n Kan niets concreets vinden.

Stel je scant een pagina uit een boek, is het dan mogelijk om de text op de pagina te bewerken? of te kopiëren en te plakken in word?

Dank u wel

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tekst van plaatje omzetten naar tekst --> zoekterm "OCR" (software wordt met veel scanners meegeleverd).

zomaar tekst midden in een foto herkennen is een andere tak van sport, en anno 2012 niet zo simpel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Waar je naar op zoek bent heet OCR. Dan kom je met google een heel eind :)

@leuk he: Great minds think alike ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 14:50 ]

Verwijderd

Wanneer het tekst is op een vrij egale achtergrond dan is dit best goed mogelijk met een degelijk OCR programma.
Een OCR programma, is een programma wat gescande tekst omzet naar bewerkbare tekst in bijvoorbeeld een word document.

Wat ik wel vaak ervaar is na te kijken of bepaalde leestekens niet verkeerd geïnterpreteerd zijn zodat je rare spel fouten krijgt.
Dus nakijken is meestal wel gewenst.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens