Bij de bekende telecomboeren gebruiken ze een apparaatje (pieper) om te testen of er een signaal op een dikader staat. Iemand een idee hoe zoiets heet en waar ik dat kan kopen?
Gewoon Michael
Gewoon Michael
sig
Gewoon Michael
Gewoon Michael
[ Voor 88% gewijzigd door bastian433 op 26-03-2012 15:08 ]
Als jij beneden weet op welke ader het van het kpn is/ra punt is aan geboden dan kun je met een kabel tracer deze ook vrij makkelijk boven vinden.michael21 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:53:
Het probleem is als volgt:
Het betreft een verzamelpand met verschillende bedrijven en een 4-tal ISRA punten. Op een ISRA punt in de kelder is op een ISRA-20 een lijn voor me afgemonteerd (gecontroleerd op sync). Nu loopt er een mantelkabel vanuit de kelder naar een aantal LSA panelen in de bedrijfsruimte op de 1e verdieping. Helaas moet ik nu zoeken op welk dikader in de mantelkabel het signaal zit. Het betreft een rood en blauw ader paar maar daar zijn helaas enkele 100-en combinaties mogelijk.
Ik weet dat bv. KPN een soort van piepers heeft waar ze het signaal mee kunnen testen. Daar ben ik dus naar op zoek.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Gewoon Michael
Een 'vogeltje' in vaktermen ;-)michael21 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:20:
Zoiets als de Psiber zocht ik inderdaad, deze heb ik intussen besteld. Bedankt voor het meedenken!
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Gewoon Michael
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq