Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57
Hoi,

de casus is als volgt:
Ik zit gedetacheerd bij bedrijf x, dat mij ook weer geregeld detacheert naar andere bedrijven.

Ik zou begin februari met mijn commissie en goede vrienden een week naar Toulouse gaan.
Hier had ik op tijd vrij voor gevraagd bij mijn inlener, met de expliciete vraag/opmerking er bij dat ik ook echt zeker moest zijn dat ik die dagen vrij had. Dat er geen planning van afhankelijk was en dergelijk, omdat ik van te voren moest tekenen voor een bedrag. Dit ook omdat ik weinig vrije dagen heb en sociaal verplicht was mee te gaan. Als men toen had gezegd dat het niet goed uit kwam in de planning was er geen probleem, dan ging ik niet mee.

Enkele weken later zit ik op een nieuw project en blijkt, 1,5 week voor vertrek, mijn vakantie niet op de planning te staan. Aangezien ik als capaciteitsoplossing voor 5 weken ingehuurd was ivm een deadline, kwam dat het bedrijf absoluut niet goed uit.
Na hier over gecommuniceerd te hebben met mn bedrijf, was de noodoplossing een andere collega van me hier 1 weekje te laten werken. Niet handig voor eigenlijk alle partijen, incluis mijzelf ivm weinig vrije dagen.
Ik moest binnen een paar uur beslissen, kreeg een paar mensen niet aan de lijn, en heb toen mijn vakantie afgezegd. Dit liet de reis bijna niet doorgaan ivm de hogere kosten voor de rest en minimale deelnemeraantal. Overbodig te zeggen, dit werd mij niet in dank afgenomen door mijn vrienden. Dit wist ik toen ik afzegde.

De reiskosten zijn niet erg hoog (€80), maar het is geld wat ik niet zo 1,2,3 kan missen. Het zijn toch 6 kratten fatsoenlijk bier. Plus, ik had uitdrukkelijk gevraagd of alles in orde was, in de planning stond etc.

In hoeverre is het te verwachten/aannemelijk/normaal dat men mij dit vergoed?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Niet te verwachten / niet aannemelijk en niet normaal denk ik tenzij in het contract met de inlener is opgenomen dat je op vakantie zou gaan. De inlener heeft namelijk verder weinig met de situatie te maken. Die huurt een poppetje in en verwacht dat deze er is.

Als je dan toch ergens een vergoeding vandaan zou kunnen halen zou het eventueel je eigen werkgever moeten zijn, maar ook daar zou ik niet al teveel van verwachten.

/(bb|[^b]{2})/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het lijkt mij normaal dat ze (jouw werkgever) alleen jouw reiskosten zullen vergoeden. Maar dan moet je het wel voorleggen bij je accountmanager.

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 26-03-2012 14:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28
JohnR schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:36:
De inlener heeft namelijk verder weinig met de situatie te maken. Die huurt een poppetje in en verwacht dat deze er is.
Ik snap deze redenatie niet. Als je veel gedetacheerd bent is het vrij gebruikelijk om je vakantie met de inlenende partij af te stemmen en alleen ter kennisgeving / administratief aan je eigen bedrijf te melden. Je eigen bedrijf vindt het nl. eigenlijk alleen interessant of het je klant goed uitkomt. Als je een afspraak over je vakantie met de klant maakt en de klant gaat daar op deze manier mee om dan zou je dat toch met hen moeten kunnen oplossen.

Persoonlijk zou ik dit gewoon bij de klant neerleggen en ook verwachten dat ze daar iets mee doen.

• DropjesLover
JohnR schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:36:
Niet te verwachten / niet aannemelijk en niet normaal denk ik tenzij in het contract met de inlener is opgenomen dat je op vakantie zou gaan. De inlener heeft namelijk verder weinig met de situatie te maken. Die huurt een poppetje in en verwacht dat deze er is.

Als je dan toch ergens een vergoeding vandaan zou kunnen halen zou het eventueel je eigen werkgever moeten zijn, maar ook daar zou ik niet al teveel van verwachten.
Het geheel is buiten mijn werkgever/salarisbetaler om gegaan, ik ben bij bedrijf X gedetacheerd voor een jaar. Al het contact dat ik heb mbt werk, planning en vakantie en dergelijke loopt via X. Onder andere omwille van de goede relatie met X heb ik mijn vakantie afgezegd.

Mijn tier 2 inlener heeft er natuurlijk niks mee te maken, die noem ik ook niet :)
Outerspace schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:37:
Het lijkt mij normaal dat ze (jouw werkgever) alleen jouw reiskosten zullen vergoeden. Maar dan moet je het wel voorleggen bij je accountmanager.
Welke reiskosten?

Ik moest voor een bedrag (€100) tekenen voor een vakantie, door een fout in de planning/communicatie en eerder genoemde redenen is die niet door gegaan. De vakantie blijkt nu ~€80 euro te kosten pp, of ik nu mee ging of niet.
timag schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:46:
Persoonlijk zou ik dit gewoon bij de klant neerleggen en ook verwachten dat ze daar iets mee doen.
Klant (bedrijf X) zegt het volgende:
Het probleempje in de planning bij X hebben we nog met jou besproken. Als jij echt graag daar naar toe was gegaan, hadden we dat alsnog geregeld. Maar je liet toch wel erg doorschemeren dat je het niet erg vond dat het niet doorging. En dan nu achteraf nog die € 80,- vergoeden heb ik moeite mee. Dus helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door DropjesLover op 26-03-2012 14:47 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik denk dat je daar weinig tegen in kan brengen. Ze kwamen met een oplossing (vervanger) maar je hebt zelf besloten toch niet mee te gaan.
Kun je moeilijk het bedrijf voor laten opdraaien, was immers jouw eigen keuze.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:07
Myrdreon schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:19:
Ik denk dat je daar weinig tegen in kan brengen. Ze kwamen met een oplossing (vervanger) maar je hebt zelf besloten toch niet mee te gaan.
Kun je moeilijk het bedrijf voor laten opdraaien, was immers jouw eigen keuze.
Eens je had dit denk ik ook vooraf moeten communiceren: "Ik wil mijn vakantie best opgeven, maar er zitten kosten aan verbonden. Zijn jullie bereid die op je te nemen?"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DropjesLover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:46:
Welke reiskosten?

Ik moest voor een bedrag (€100) tekenen voor een vakantie, door een fout in de planning/communicatie en eerder genoemde redenen is die niet door gegaan. De vakantie blijkt nu ~€80 euro te kosten pp, of ik nu mee ging of niet.
Ik moet zeggen dat ik het kosten-aspect van het probleem een beetje vaag vind.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12
Uhm.

Heel vervelend is het beste woord hier denk ik. Verder niet.
Bovendien is 80 euro nou niet iets je arbeidsrelatie mee in gevaar te brengen toch?
Dat je het uitdrukt in kratjes bier spreekt ook niet echt voor je....

Staat niks van op papier dus? Ik doe dat soort verzoeken altijd per mail zodat ik bewijs hebt

Je hebt toch ook niks betaald?

Kijk als je nou 1000e voor een vak had betaald dan kon je het terugvragen

Als ik het goed begrijp zou je met je vrienden weggaan en hadden als je mee zou gaan de reis begroot op 100 euro. Daarop heb jij gezegd is goed en nog niks betaald.

Daarna heb je gezegd oh nee ik ga toch niet mee, en nog steeds niks betaald

Per saldo 0 betaald, geen vakantie, wel kwaad bloed bij je vrienden die nu iets meer moesten betalen?

[ Voor 28% gewijzigd door wimpie007 op 26-03-2012 15:32 ]

• FicoF
  • Laatst online: 13-11 16:59
De inlener heeft jou niet gedwongen om je vakantie te annuleren, dus echt recht heb je er niet op.

Je kunt bij hen de situatie voorleggen, dat je een termijn (a 80 euro) hebt betaald voor de reis en in hun belang hebt afgezegd. Wellicht doen ze helemaal niet moeilijk en waarderen ze je inzet, ben je 80 euro rijker. Ik zou het informeel eens ter sprake brengen.

Het was natuurlijk beter geweest als je dit van te voren had aangegeven. 'Ik mijn vakantie wel afzeggen maar dan zijn de annuleringskosten voor jullie (inlener)'.

• DropjesLover
L-VIS schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Eens je had dit denk ik ook vooraf moeten communiceren: "Ik wil mijn vakantie best opgeven, maar er zitten kosten aan verbonden. Zijn jullie bereid die op je te nemen?"
Ik heb (telefonisch, niet op papier) dat ik al getekend had, dus dat er kosten aan verbonden waren voor mij. Ik heb er niet bij gevraagd of ze bereid waren die kosten op zich te nemen (niet handig, bij nader inzien).
wimpie007 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:30:
Uhm.

Heel vervelend is het beste woord hier denk ik. Verder niet.
Bovendien is 80 euro nou niet iets je arbeidsrelatie mee in gevaar te brengen toch?
Dat je het uitdrukt in kratjes bier spreekt ook niet echt voor je....

Staat niks van op papier dus? Ik doe dat soort verzoeken altijd per mail zodat ik bewijs hebt
De vakantie aanvraag (incl dat ik een verplichting aan ga en dus sowieso kosten maak) en eerste keer aangeven dat de planning niet correct is doorgegeven staat op papier, de rest helaas niet. Dat ging per telefoon.
Je hebt toch ook niks betaald?

Kijk als je nou 1000e voor een vak had betaald dan kon je het terugvragen

Als ik het goed begrijp zou je met je vrienden weggaan en hadden als je mee zou gaan de reis begroot op 100 euro. Daarop heb jij gezegd is goed en nog niks betaald.

Daarna heb je gezegd oh nee ik ga toch niet mee, en nog steeds niks betaald

Per saldo 0 betaald, geen vakantie, wel kwaad bloed bij je vrienden die nu iets meer moesten betalen?
Ik heb een machtiging getekend, dus feitelijk heb ik al betaald. Het was een reisje/event dat ik met mn commissie voor mn vereniging georganiseerd heb.
Aangezien ik niet de enige ben die last minute afgezegd heeft, zal die machtiging gewoon geïncasseerd worden (naar ratio, eten ed hoef ik niet te betalen). Blijft over ~€80.
FicoF schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:40:
De inlener heeft jou niet gedwongen om je vakantie te annuleren, dus echt recht heb je er niet op.

Je kunt bij hen de situatie voorleggen, dat je een termijn (a 80 euro) hebt betaald voor de reis en in hun belang hebt afgezegd. Wellicht doen ze helemaal niet moeilijk en waarderen ze je inzet, ben je 80 euro rijker. Ik zou het informeel eens ter sprake brengen.

Het was natuurlijk beter geweest als je dit van te voren had aangegeven. 'Ik mijn vakantie wel afzeggen maar dan zijn de annuleringskosten voor jullie (inlener)'.
Vanwege de rompslomp naar inlener en inlener#2 toe, de goede relaties atm en mijn gebrek aan vrije dagen heb ik afgezegd.

Ik heb de situatie voorgelegd (zie eerder citaat), men wil niet betalen/tegemoet komen.

BThGvNeOA

• SinergyX
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als jij echt graag daar naar toe was gegaan, hadden we dat alsnog geregeld.
Je hebt dus nu zelf de keuze gemaakt eerder af te haken dan nodig was, als het niet op de planning stond maar wel gewoon bekend was bij het bedrijf, zullen ze daar intern (bij planning) navraag moeten doen wat er fout ging. Je bent imho te snel bezweken voor de situatie, of geen voorwaarde gesteld bij het alsnog annuleren (ik zal het afzeggen, maar dit kost geld, komen jullie hierin tegemoet?).

Andere kant vind ik het 'uitje' dan ook vaag geregeld, annulering kost je 80 euro van de 100 euro, kan best begrijpen dat de accomodatie daar iets voor in rekening brengt, maar de volledige kosten? Maar dat is een zaak waar je inlener(s) weinig aan hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

timag schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:46:
Ik snap deze redenatie niet. Als je veel gedetacheerd bent is het vrij gebruikelijk om je vakantie met de inlenende partij af te stemmen en alleen ter kennisgeving / administratief aan je eigen bedrijf te melden. Je eigen bedrijf vindt het nl. eigenlijk alleen interessant of het je klant goed uitkomt. Als je een afspraak over je vakantie met de klant maakt en de klant gaat daar op deze manier mee om dan zou je dat toch met hen moeten kunnen oplossen.

Helemaal gelijk in, als je veel gedetacheerd bent stem je het inderdaad af met de klant, echter: De klant heeft een overeenkomst met je detacheerboer, niet met jou. De klant betaalt ook je detacheerboer, niet jou. Een financiële compensatie zou dus ook van je detacheerboer moeten komen, niet van de klant. Puntje bij paaltje huurt die namelijk een poppetje in en heeft dus ook eigenlijk geen reet te maken met een HR-issue (wat dit gewoon is)
DropjesLover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:46:
Het geheel is buiten mijn werkgever/salarisbetaler om gegaan, ik ben bij bedrijf X gedetacheerd voor een jaar. Al het contact dat ik heb mbt werk, planning en vakantie en dergelijke loopt via X. Onder andere omwille van de goede relatie met X heb ik mijn vakantie afgezegd.
Daar zit dus je issue. Je werkgever / salarisbetaler is HR verantwoordelijk. Dit is een HR issue en hoort dus daar thuis en nergens anders.

Persoonlijk denk ik dan "domme pech"

/(bb|[^b]{2})/

• FicoF
DropjesLover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:01:
[...]

Ik heb (telefonisch, niet op papier) dat ik al getekend had, dus dat er kosten aan verbonden waren voor mij. Ik heb er niet bij gevraagd of ze bereid waren die kosten op zich te nemen (niet handig, bij nader inzien).
Dat je het hebt aangegeven zegt niet zoveel, ze zijn dus niet akkoord gegaan (is hun niet gevraagd immers) met terugbetalen van deze kosten.
[...]
Vanwege de rompslomp naar inlener en inlener#2 toe, de goede relaties atm en mijn gebrek aan vrije dagen heb ik afgezegd.

Ik heb de situatie voorgelegd (zie eerder citaat), men wil niet betalen/tegemoet komen.
Wat hebben je vrije dagen hiermee te maken? Of je nu wel of niet akkoord ging, het aantal vrije dagen blijft toch gelijk?

Je hebt het van te voren niet aangegeven, je komt nu aanzetten dat het afzeggen 80euro heeft gekost, je had net zo goed 10 of 1000euro kunnen zeggen. Kortom, als je van te voren had aangegeven, ik annuleer mijn vakantie op voorwaarde dat de kosten vergoed worden, had je een punt.

Of dit normaal is, of aardig van die werkgever is een ander punt.

• DropjesLover
Kosten van de trip waren begroot op ~€90, met een maximum van €100 (onvoorzien enzo).
Een goede €70 hiervan was het vervoer, een busje huren en met 9 man op weg.

Degene die een fout hebben gemaakt met de planning zijn inlener#1 (bedrijf X) en inlener#2. Nouja, eigenlijk alleen dat mijn planning niet was doorgegeven aan inlener#2.

Ik heb 25 vrije dagen per jaar (bij mn detacheerder), waarvan ik er nog maar 18 over heb. Niet erg veel dus, al helemaal niet als ik in het voorjaar nog eens (sociaal verplicht) 5 moet opnemen. Daar was ik niet zo heel happig op, wat ik ook heb gezegd tegen inlener#1. Niet handig nee.

Ik heb het hele issue niet besproken met mn werkelijke detacheerder, zij hebben ook eigenlijk niet/nauwelijks iets met mijn planning te maken, behalve de notificatie "in overleg met bedrijf X neem ik dan en dan vrij, oke?". Wat natuurlijk altijd akkoord is.

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 26-03-2012 17:02 ]

BThGvNeOA

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gezien zijn post in een ander topic, heb ik het vermoeden dat TS op een slinkse manier het geld daarvoor wil regelen.

Hoe dan ook, dit had TS moeten regelen toen het zich voor deed en niet twee maanden later.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• 418O2
  • Laatst online: 19:26
Sociaal verplicht? kom op zeg...

je had gewoon voet bij stuk moeten houden en zeggen dat je gewoon weg ging.

• DropjesLover
MegaTronics schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:01:
Gezien zijn post in een ander topic, heb ik het vermoeden dat TS op een slinkse manier het geld daarvoor wil regelen.

Hoe dan ook, dit had TS moeten regelen toen het zich voor deed en niet twee maanden later.
Dit issue van het geld speelt al ruim daar voor, namelijk toen mijn vrienden terug kwamen (nouja, eigenlijk al op het moment dat ik afzegde, maar er niet bij stil gestaan). Van de insinuatie dat ik mijn werkgever (nja, inlener#1) geld wil aftroggelen voor persoonlijk gewin ben ik niet gecharmeerd.
Afgelopen week heb ik gevraagd naar de werkelijke kosten van de trip, deze worden deze week bekend op de volgende vergadering. Let wel, ik ben niet de enige die heeft afgezegd en moet betalen voor een vakantie waar ik niet op mee ben geweest.
418O2 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:02:
Sociaal verplicht? kom op zeg...

je had gewoon voet bij stuk moeten houden en zeggen dat je gewoon weg ging.
1) Sociaal verplicht naar mn vrienden toe, omdat anders de kosten niet uit zouden komen en ik het event/de vakantie mede organiseer.
2) Sociaal verplicht naar mn inlener#1 toe om gedoe in de relatie met de klant (inlener#2) te vermijden.
3) Zelf zit/zat ik met weinig vrije dagen.

Combinatie van punt 2 en 3 hebben mij doen besluiten om niet mee te gaan.

BThGvNeOA

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb jij eigenlijk niet een annuleringsverzekering? Kijk eens of daar niet iets op te verhalen valt?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DropjesLover
Touchdomex schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:10:
Heb jij eigenlijk niet een annuleringsverzekering? Kijk eens of daar niet iets op te verhalen valt?
Alleen als jij of je ouders/kinderen op sterven na dood zijn betalen die uit, met een minimum aan kosten van €250 (de laatste keer dat ik er naar gekeken heb en vervolgens besloot nooit meer een af te sluiten).
Tevens is dit alles redelijk informeel geregeld (via mn studentenvereniging waar ik nog bij zit (jaja, kom er maar in :') .

BThGvNeOA

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DropjesLover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:09:
[...]

Van de insinuatie dat ik mijn werkgever (nja, inlener#1) geld wil aftroggelen voor persoonlijk gewin ben ik niet gecharmeerd.
Ik vind het wel heel erg toevallig dat dit nu ineens gaat spelen. Klinkt mij in de oren dat je ineens teveel rekeningen krijgt en dan maar probeerd om ergens anders een deel van het geld wil weg halen.

Hoe dan ook je had het dus in januari moeten regelen en niet twee maanden daarna. Plus daarbij blijkt dat je de reis wel had kunnen maken maar heb je zelf de boel geannuleerd en nu ga je vragen om een vergoeding. Mijn inziens is het gewoon een gevalletje helaas pindakaas.

Mijn ouders noemde dat vroeger leergeld. :p

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 26-03-2012 17:36 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:59
DropjesLover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:09:
[...]
Afgelopen week heb ik gevraagd naar de werkelijke kosten van de trip, deze worden deze week bekend op de volgende vergadering. Let wel, ik ben niet de enige die heeft afgezegd en moet betalen voor een vakantie waar ik niet op mee ben geweest.
Dat is toch ook niet zo heel gek. Bepaalde kosten zijn gebaseerd op het aantal vakantiegangers zoals, vervoer (busje of auto), verblijf (4 of bijvoorbeeld 7 personen) en mogelijke activiteiten. Als iemand niet meer mee wil dan blijven die kosten natuurlijk wel bestaan als er van te voren betaald/gereserveerd is en dit niet meer gewijzigd kan worden. Het lijkt mij raar dat de personen die wel mee gaan dan opeens extra zouden moeten betalen voor iemand die op het laatst afzegt. Het is wel heel vervelend voor jou maar vind het niet meer dan logisch dat je nu dus ook deels betaald voor een vakantie waar jij niet meegaat.

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Zie het van de andere kant: Jij hebt je vakantiedagen nog.

Zoals TheJason al aangeeft, moeten anderen waarschijnlijk ineens meer gaan betalen, omdat sommigen niet mee gaan.
In mijn vriendengroep heeft een dergelijk iets ook gespeeld: Skivakantie met z'n tienen, alles maanden ervoor al vooruit betaald en geregeld om twee dagen vóór vertrek te horen te krijgen, dat er twee (stelletje) niet meegaan ivm verbouwing. En dat ging over een bedrag van iets meer dan 80 euro dat per persoon bijgelegd moest gaan worden door de overige acht.
Wij zijn er uiteindelijk uitgekomen door 50-50 te gaan en de goede orde te bewaren. De annuleringsverzekering trapte er namelijk ook niet in.

Zie het als een leermoment: Mocht alles op email/papier vastgelegd zijn, dan was het verhaal heel anders geweest en had je het bedrijf om compensatie kunnen vragen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• FicoF
DropjesLover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:00:
Kosten van de trip waren begroot op ~€90, met een maximum van €100 (onvoorzien enzo).
Een goede €70 hiervan was het vervoer, een busje huren en met 9 man op weg.

Degene die een fout hebben gemaakt met de planning zijn inlener#1 (bedrijf X) en inlener#2. Nouja, eigenlijk alleen dat mijn planning niet was doorgegeven aan inlener#2.

Ik heb 25 vrije dagen per jaar (bij mn detacheerder), waarvan ik er nog maar 18 over heb. Niet erg veel dus, al helemaal niet als ik in het voorjaar nog eens (sociaal verplicht) 5 moet opnemen. Daar was ik niet zo heel happig op, wat ik ook heb gezegd tegen inlener#1. Niet handig nee.

Ik heb het hele issue niet besproken met mn werkelijke detacheerder, zij hebben ook eigenlijk niet/nauwelijks iets met mijn planning te maken, behalve de notificatie "in overleg met bedrijf X neem ik dan en dan vrij, oke?". Wat natuurlijk altijd akkoord is.
Heel verhaal maak je ervan, terwijl het heel simpel is. Jij annuleert je vakantie, treft voor de kosten geen regeling met je werkgever, dus dikke pech. Inlener had toch vervanging geregeld maar jij wou die vakantie annuleren? Dus:
  • Van te voren regeling treffen met werkgever en vakantie annuleren. Of,
  • Op vakantie gaan, werkgever had immers vervanging geregeld.

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:55
DropjesLover schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:27:
Na hier over gecommuniceerd te hebben met mn bedrijf, was de noodoplossing een andere collega van me hier 1 weekje te laten werken. Niet handig voor eigenlijk alle partijen, incluis mijzelf ivm weinig vrije dagen.
Ik moest binnen een paar uur beslissen, kreeg een paar mensen niet aan de lijn, en heb toen mijn vakantie afgezegd.
Je zegt zelf dat je er zelf voor hebt gekozen om je vakantie te annuleren, je opdrachtgever heeft dit niet van je geëist of gevraagd. Je had dus gewoon op vakantie kunnen gaan. Dat dat door die noodoplossing niet handig is voor je klant en je collega's... daar moeten ze maar over klagen bij degenen die het niet goed hebben geplanned en gecommuniceerd. Jouw probleem is dat niet, want jij had je vakantie keurig netjes ruim van tevoren geregeld met je opdrachtgever.

Dat jij in het belang van de opdrachtgever en de klant je vakantie hebt geannuleerd: heel aardig van je, maar als je daarvoor financieel gecompenseerd had willen worden, dan had je dat meteen moeten aangeven. Het is gewoon niet netjes om achteraf om geld daarvoor te vragen. Mensen houden nu eenmaal niet zo van verrassingen achteraf.

Kortom, een vergoeding is echt uitgesloten.

En dat je weinig vrije dagen hebt vind ik al helemaal een vreemd argument, want waarom had je die vakantie dan geboekt als jouw aantal vakantiedagen een probleem is? Tenzij er in de tussentijd iets is gebeurd waardoor je extra vakantiedagen zou moeten opnemen, zie ik daar de logica totaal niet van in.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 09:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Het argument met "van ik heb maar zo weinig vrije dagen" is m.i. niet van toepassing en dus ook niet een reden om toch maar te werken. Je kiest er toch zelf voor om die vakantie mee te gaan/organiseren? Zie je toch van tevoren aan komen dat dat dagen kost?

Waarom? Omdat het kan!!

• DropjesLover
Tsja, ik heb mijn issue met commitment (machtiging tekenen) en dat alles goed in de planning moest staan aangegeven toen ik vrij vroeg. Feit is wel dat bedrijf X een tijdelijke vervanger wilde regelen (in hoeverre dat handig/wenselijk is/was er buiten gelaten).

Gevalletje leergeld dus, jammer.
Volgende keer:
  1. Regelen via werkelijke werkgever
  2. Voor de daadwerkelijke afzegging met bedrijf over de (te vergoeden) kosten hebben
  3. Niet meer dubbel doorgedetacheerd laten worden

BThGvNeOA

Pagina: 1