Internet knalt eruit bij bestandsoverdracht over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 22:38
Probleem
Wanneer ik een filmbestand van mijn PC naar mijn mediaplayer wil overzetten, gebeurt er na ongeveer een minuut iets vervelends. Het internet knalt eruit. Het internet-led van de router springt op rood en het hele netwerk heeft geen internet meer. Na een reset van de router is internet weer aanwezig. Het overzetten van het bestand gaat verder wel gewoon goed.

Situatie
Mijn PC en mediaplayer (Mede8er MED500X2) zitten aangesloten beide aangesloten op een 8poortshub (de Accton Cheetahub Power-3008A). Vanuit deze hub loopt er een kabel naar de router (een TG789vn). Toen we nog een andere mediaplayer hadden, hadden we dit probleem niet. Toen ging de bestandsoverdracht ook 'maar' met 3 MB/s, terwijl het nu met de dubbele snelheid gaat. Ook bestandsoverdracht naar een andere PC is geen probleem.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• firefly112
  • Laatst online: 21-02 22:30
Als je in plaats van een hub een switch gebruikt. gaat het verkeer niet naar de router. maar rechts streek naar de computer of mede8er een hub is eigenlijk maar een dom ding die stuurt alle pakketjes gewoon naar alle poortjes. een switch kijkt voor wie het bedoelt is en stuurt het daar heen. het licht ieder geval niet aan de mede8er want ik heb de zelfde en geen enkel probleem mee.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:41
Ik verwacht dat je router niet overweg kan met de grote hoeveelheid data die het aangeboden krijgt maar waar het niks mee moet / kan.

Door je hub te vervangen door een switch gaat het verkeer niet meer naar je router maar alleen nog naar de mediaspeler

Pricewatch: Gigabit switches ongeveer € 30,-
Pricewatch: 100mbit switch ongeveer € 10,-

Zitten eigenlijk geen slechte tussen. Sommige mensen hebben een afkeer van Sweex, LevelOne, Icidu etc, dan kun je een netgear of zyxel overwegen, qua kosten maakt het niet echt uit :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk dat je hub een switch is?/edit: Nope het is echt een hub!!! wist niet dat die dingen nog leefden! die eerst vervangen door een energie zuiniger switch, verdien je in 2 jaar tuerug aan stroomkosten alleen.

Het verkeer hoort niet via de router te gaan. . wel als het via een hub gaat ;w

Heeft de mede8ter ook draadloos ofzo, haal die dongle er eens uit dan? want alleen dan kan ik me voorstellen dat het verkeer via de router gaat, anders gaat het via de kabel. Of gebruik je een of andere geforwarde poort icm met een extern ip adres om het naar de mede8ter over te zetten. (TIP: geen poorten forwarden naar de mede8ter, dit soort apparaten hoort niet op internet gekoppeld te worden)

Heb je ook overdracht via een ander middel geprobeerd? samba? ftp? NFS?

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 26-03-2012 13:21 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• cellcote
  • Laatst online: 21-02 22:38
Bedankt voor de reacties! Ik ga nu waarschijnlijk inderdaad als eerste stap een echte switch aanschaffen.
leuk_he schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:18:
Heeft de mede8ter ook draadloos ofzo, haal die dongle er eens uit dan? want alleen dan kan ik me voorstellen dat het verkeer via de router gaat, anders gaat het via de kabel.
Nee ik heb de dongel er niet bij dus ik heb om die reden ook geen draadloos. En andere protocollen heb ik ook nog niet geprobeerd