Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Henck37
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:36
Hallo,

ik heb nu ongeveer 1 1/2 jaar een HTC desire HD, en ik wil eigenlijk weer eens iets anders.
heb op mijn huidige telefoon nooit echt kunnen wennen aan het typen op een touchscreen, en maak zelfs na 1 1/2 jaar gebruik nog steeds ongelofelijk veel typfouten.

mijn vorige telefoon was een Nokia N97 mini, alles was kut, behalve dat ongelofelijk fijne toetsenbord, waar ik blind(foutloos) hele verhalen op kon typen.

nu was ik dus op zoek naar een telefoon met een qwerty (slider) keyboard, maar wil wel mijn huidige abonnement houden, dus een blackberry is geen optie,

iemand advies?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt er nogal wat met een slide functionaliteit en een verlening van je abonnement, zie ook deze lijst.

Wat voor OS moet er op jouw telefoon staan? Android? Symbian? Hoe zwaar mag hij zijn?
Je moet dus eigenlijk iets meer informatie aanleveren, dan wordt het adviseren een stuk makkelijker.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Henck37
Outerspace schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:29:
Je hebt er nogal wat met een slide functionaliteit en een verlening van je abonnement, zie ook deze lijst.

Wat voor OS moet er op jouw telefoon staan? Android? Symbian? Hoe zwaar mag hij zijn?
Je moet dus eigenlijk iets meer informatie aanleveren, dan wordt het adviseren een stuk makkelijker.
ik heb nu android, maar met Symbian heb ik ook geen probleem,
windows phone lijkt me ook wel fijn,

wil max 400 euro uitgeven aan de telefoon, gewicht kan me geen donder schelen, mijn desire hd weegt ook 160 ofzo,

hoop dat je hier iets mee kunt,
en misschien ervaringen met de telefoons, of er lekker op te typen valt(met grotere handen)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Duidelijk: pricewatch: HTC 7 Pro Zwart

Perfect binnen budget, scherm is niet super (vergeleken met amoled), maar WP7 en toetsenbord.

• Henck37
The_MAN schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:38:
Duidelijk: pricewatch: HTC 7 Pro Zwart

Perfect binnen budget, scherm is niet super (vergeleken met amoled), maar WP7 en toetsenbord.
daar heb ik ook al naar zitten kijken, alleen vind ik het erg jammer dat deze niet in het nederlands te verkrijgen is, kan ik dan wel apps kopen? of moet ik dan weer rare dingen gaan doen met het toestel?

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 14:44
Updaten naar Windows phone 7.5 mango en dan je Nederlandse live id toevoegen

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Henck37 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:42:
[...]

daar heb ik ook al naar zitten kijken, alleen vind ik het erg jammer dat deze niet in het nederlands te verkrijgen is, kan ik dan wel apps kopen? of moet ik dan weer rare dingen gaan doen met het toestel?
Nee hoor, je krijgt als het goed is direct de update naar WP7.5 (Mango) binnen via Zune. Hiermee wordt de Nederlandse taal toegevoegd. Dan kun je gewoon Nederlandse autocorrectie gebruiken en apps kopen (als je een creditcard hebt).

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:35
Aangezien je geen problemen hebt met Symbian is een pricewatch: Nokia E7-00 Zwart misschien ook wel een idee?

Vind het persoonlijk een mooier toestel dan die HTC 7 Pro. :)

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Android:

HTC Desire Z
Iets ouder toestel, niet overal meer te krijgen, vergelijkbaar met de Desire HD maar met toetsenbord en iets kleiner scherm (3,7 inch) en HD camcorder, veel ondersteuning vanuit de community (onder andere een redelijk stabiele ICS)

Sony Xperia Pro
Redelijk nieuw toestel, 3,7 inch, 8,1 MP Camera, micro HDMI, goede reviews, officiele update naar ICS over een maand

WIndows Phone 7:

HTC Pro 7

Symbian:

Nokia E7

Maemo:

Nokia N900

Ik ga binnenkort zelf proberen een HTC Desire Z te bemachtigen,omdat ik wel hou van wat experimenteren. Geen enkele van bovenstaande toestellen zijn echt slecht ofzo, het hangt voornamelijk af van het OS dat je wilt en randzaken als uiterlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door thefal op 26-03-2012 18:09 ]

• The_MAN
Voordat je overgaat tot aankoop van een telefoon met fysiek toetsenbord, probeer eens een nieuwe telefoon met onscreen tobo. De nieuwere toestellen zijn stukken beter. Ik zat zelf ook jaren vast een aan fysiek tobo, maar ben sinds januari overgestapt op een Samsung Omnia W en moet zeggen dat ik het niet mis. De onscreen tobo's zijn erg goed tegenwoordig!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Probeer anders ook eerst Swiftkey, die haalt automatisch een heleboel typefouten voor je eruit en die houdt daarbij zelfs rekening met de woorden ervoor. Het is in mijn ogen veruit de beste toetsenbord qua autocorrect en dergelijke

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De HTC 7 Pro van PDA-Wereld (de enige in de Pricewatch) is helaas wel een Duits model, met Qwertz-toetsenbord.

Verder heeft Windows Phone idd wel een van de betere onscreen tobo's, maar hoe dat met grote handen is, weet ik niet (heb zelf kleine :)). Anders misschien de pricewatch: HTC Titan Zwart (groot 4.7 scherm = groot tobo) ?

Van de toestellen met "echt" toetsenbord, typt de Nokia E7-00 't lekkerst, imo, ook door 't schuin openschuivende scherm. Kom zelf trouwens ook van een N97 af, mijn man heeft, naast de Titan, nog een N900 en had eerder een HTC Touch Pro, dus we hebben hier wel "iets" met toetsenborden :)

[ Voor 85% gewijzigd door Marly op 27-03-2012 07:27 . Reden: aanvulling ]

• The_MAN
Marly schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 07:06:
De HTC 7 Pro van PDA-Wereld (de enige in de Pricewatch) is helaas wel een Duits model, met Qwertz-toetsenbord.

...
Amazon heeft ze nog, net over de 400 euro helaas: http://www.amazon.co.uk/H...TF8&qid=1332828619&sr=8-1

• Henck37
Excuses, had gisteravond geen tijd meer om te reageren
The_MAN schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:29:
Voordat je overgaat tot aankoop van een telefoon met fysiek toetsenbord, probeer eens een nieuwe telefoon met onscreen tobo. De nieuwere toestellen zijn stukken beter. Ik zat zelf ook jaren vast een aan fysiek tobo, maar ben sinds januari overgestapt op een Samsung Omnia W en moet zeggen dat ik het niet mis. De onscreen tobo's zijn erg goed tegenwoordig!
ik heb zelf een desire hd(met een capacitive touchscreen, dus gewoon de techniek die door al deze toestellen gebruikt worden), mijn vriendin een Galaxy S, en vrienden hebben sensations, iphones en Galaxy S2'en, dus ik weet wel hoe die nieuwe touchscreens typen, en ik kan er niet echt mee overweg,
thefal schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:35:
Probeer anders ook eerst Swiftkey, die haalt automatisch een heleboel typefouten voor je eruit en die houdt daarbij zelfs rekening met de woorden ervoor. Het is in mijn ogen veruit de beste toetsenbord qua autocorrect en dergelijke
Ik heb ook Swiftkey en Swype geprobeerd, allebei kan het me niet bekoren, en maak nog steeds veel te veel typfouten,
Redblader schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:52:
Aangezien je geen problemen hebt met Symbian is een pricewatch: Nokia E7-00 Zwart misschien ook wel een idee?

Vind het persoonlijk een mooier toestel dan die HTC 7 Pro. :)
daar heb ik zelf ook al naar staan kijken, toetsenbord typt heerlijk, en ik kan er makkelijk een jaar mee vooruit, alleen vraag ik me af hoe dat zit met updates, en of programma's (zoals whatsapp) goed blijven werken
Marly schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 07:06:

Verder heeft Windows Phone idd wel een van de betere onscreen tobo's, maar hoe dat met grote handen is, weet ik niet (heb zelf kleine :)). Anders misschien de pricewatch: HTC Titan Zwart (groot 4.7 scherm = groot tobo) ?

Van de toestellen met "echt" toetsenbord, typt de Nokia E7-00 't lekkerst, imo, ook door 't schuin openschuivende scherm. Kom zelf trouwens ook van een N97 af, mijn man heeft, naast de Titan, nog een N900 en had eerder een HTC Touch Pro, dus we hebben hier wel "iets" met toetsenborden :)
ja dat probleem is het ook, heb nu al 4.3 inch, en volgens mij is 4.7 niet fijn meenemen. en dan zou ik denk ik toch kiezen om dan voor de Galaxy Nexus te gaan, alleen is deze op het moment nog net iets te duur voor mij,

en misschien dat er met een ander abonnement toch een blackberry zou kunnen komen, en dan zou ik hoogstwaarschijnlijk de 9900 of de 9810 nemen, maar ik weet niet of ik dat moet doen, is het toetsenbord niet wat krap bemeten?

• The_MAN
Henck37 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:32:
Excuses, had gisteravond geen tijd meer om te reageren

[...]

ik heb zelf een desire hd(met een capacitive touchscreen, dus gewoon de techniek die door al deze toestellen gebruikt worden), mijn vriendin een Galaxy S, en vrienden hebben sensations, iphones en Galaxy S2'en, dus ik weet wel hoe die nieuwe touchscreens typen, en ik kan er niet echt mee overweg,

[...]
Weet niet zozeer of het software afhankelijk is, maar de Samsung Omnia W is een WP7.5 telefoon, ik heb zelf bepaald geen dunne vingers, maar kon er na 2 weken goed mee overweg. Misschien doet MS het goed in dit geval? Probleem blijft namelijk: Er zijn niet zoveel toestellen meer met fysiek toetsenbord en die er zijn zijn vaak vrij lomp...

• Henck37
The_MAN schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:33:
[...]

Weet niet zozeer of het software afhankelijk is, maar de Samsung Omnia W is een WP7.5 telefoon, ik heb zelf bepaald geen dunne vingers, maar kon er na 2 weken goed mee overweg. Misschien doet MS het goed in dit geval? Probleem blijft namelijk: Er zijn niet zoveel toestellen meer met fysiek toetsenbord en die er zijn zijn vaak vrij lomp...
ik heb er dan ook niks op tegen, op een lompe telefoon, liever iets wat ik in mijn broekzak voel, dan iets wat 60 gram weegt, en ik elke keer het gevoel heb dat ik hem kwijt ben,

mijn desire HD weegt ook 160 gram ofzo

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
De meeste, gangbare qwerty phones zijn al langs geweest, maar misschien nog interessant voor je:

pricewatch: Nokia E6-00 Zwart

Blackberry achtige toetsenbordje en touchscreen. Wel Symbian (inmiddels sterk verbeterd), dus als je veel nutteloze apps en de gekste games wil totaal niet geschikt voor je.

pricewatch: Sony Ericsson Xperia Mini Pro Zwart

Deze beschik ik persoonlijk, naast mijn Galaxy S. Ik kan zelf niet tegen het kleine schermpje, maar o wat typt dit toetsenbordje lekker. Het is een vrij klein toestel en de knoppen staan recht onder elkaar, maar het formaat is perfect en feedback is super. Moet je wel kunnen leven met een 3" scherm.

Overigens, hier al gekeken: Qwerty Androids?

[ Voor 6% gewijzigd door BoyzNDaHood op 27-03-2012 16:10 ]

Pagina: 1