Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34
Ik heb thuis een Teufel headphone. Goede kwaliteit, maar veel te lomp om buitenshuis te gebruiken. Ik zoek dus een portable headphone om op mijn iPod Nano 4g aan te sluiten (wat geeft dezse trouwens een veel beter geluid dan mijn iPhone 4... bizar...)

Ik heb de volgende eisen:
  • headphone, absoluut geen in-ear. Ik heb redelijk veel in-ears gehad, en ik kan er niet aan wennen. Het irriteert, verschuift waardoor geluidskwaliteit verslechtert. het werkt dus niet voor mij.
  • redelijk compact
  • goede geluidskwaliteit
  • budget, tot 50 euro
Ik heb reviews gevonden, en de volgende selectie gemaakt (in volgorde van mijn voorkeur, gebasseerd op reviews/uiterlijk/opties):
  1. AKG K450 BLU
  2. Sennheiser PX100-II
  3. Panasonic RP-HTX7
Zijn er alternatieven, of mensen met ervaring over de door mij gevonde headphones?

Verwijderd

107mb schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:59:

Zijn er alternatieven, of mensen met ervaring over de door mij gevonde headphones?
Grappig, toen ik de topic titel zag wilde ik een AKG K430 gaan noemen, maar ik zie dat je de K450 al als mogelijkheid hebt. Wat mij erg bevalt aan de K430 is dat ie voor <50 zeker geen verkeerd geluid heeft. Ik ervaar 't zelfs als erg prettig. Erg veel referentiemateriaal heb ik niet (m'n andere headphone is een Sennheiser uit een heel ander segment, en dat is appels met peren vergelijken).

Het enige nadeel aan de K430 was dat ie in het begin wat strak op m'n hoofd/oren zat. Niet dat ik een groot hoofd heb, maar je merkte na een tijdje echt wel dat ie op je hoofd zat. Na een tijdje ging dit over en zit ie wel comfortabel genoeg.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57

BHQ

PX200 als-ie nog wordt gemaakt (of het nieuwere broertje ervan). Is iets duurder, maar z'n meerprijs waard ;)

Wat een beetje klote is bij koptelefoons, er zit vaak een rechte plug aan.. Angled is imho een stuk beter, staat er minder druk op.

[ Voor 38% gewijzigd door BHQ op 26-03-2012 11:38 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34
PX-200 II bestaat. is de gesloten variant van de PX-100 II.
Ik hoef niet per-se een gesloten hoofdtelefoon te hebben, ivm gebruik op de fiets, en op kantoor waar ik wel omgevingsgeluid wil horen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57

BHQ

Hmm ok; goed argument wel.

PX100 (of de opvolger) dan. Wel voorzichtig zijn dat je de schuimrubbers niet kwijtraakt, verder een superding voor kantoor e.d. :)

Bij die dingen is het nog heel redelijk te doen om een nieuwe plug te solderen als ze stuk gaan. Kabelbreuk bij de plug is zowat de norm bij nieuwe hoofdtelefoons ;)

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Ik zou voor de Brainwavz HM3 gaan, ik heb ze zelf ook besteld.
Gisteren was de laatste dag dat je ze kon pre orderen voor $50, ze zijn nu $70 maar ook voor die prijs is het een erg goede koptelefoon.
Hier wat reviews, ze zijn er allemaal erg goed over te spreken.
Ik heb zelf de Brainwavz M2 oordopjes, die zijn ook erg goed, je krijgt er veel accesoires bij, ze zijn erg stevig en ze hebben een heel goed, gedetaieerd geluid, dus ik verwacht veel van de HM3's (ik heb de HM3's alleen nog niet binnen, ze zijn vandaag verzonden).

hoidoei

Pagina: 1