Opgeslagen gegevens op de router bekijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452545

Topicstarter
Hallo allemaal,
Zelf ben ik nieuw op dit forum.
Mijn kennis van het werken met computers is niet heel spectaculair.
Nu zou ik graag willen weten hoe je gegevens die je router heeft opgeslagen kan teruglezen.
Het schijnt dat bijvoorbeeld whatsapp berichten (en misschien ook andere dingen) op je router worden opgeslagen als je ze via wifi stuurt.
Nu vind ik dat zelf niet zo'n fijn idee en zou dus ook graag willen weten naast hoe je die berichten zelf zou kunnen lezen je dit ook kan blokkeren.
Ik hoop dat met jullie expertise (en hopelijk niet te lastige termen ;p ) jullie mij kunnen helpen hiermee.
Alvast bedankt! _/-\o_

p.s. ik heb een Sitecom wireless 150N router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Anoniem: 452545 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:39:
Hallo allemaal,
Zelf ben ik nieuw op dit forum.
Mijn kennis van het werken met computers is niet heel spectaculair.
Nu zou ik graag willen weten hoe je gegevens die je router heeft opgeslagen kan teruglezen.
Het schijnt dat bijvoorbeeld whatsapp berichten (en misschien ook andere dingen) op je router worden opgeslagen als je ze via wifi stuurt.
Onzin.
Zo'n simpel consumenten-routertje logt hoogstens welke pc's er succesvol verbinding maken met het ding, welke ip-adressen er uitgedeeld worden. Maar het logt echt niet de inhoud van de pakketjes die over het netwerk gaan. Dan zou het ding ook gigabytes aan opslagruimte moeten hebben als je een film oid. download ;)

Eén tip als je "kennis van computers niet heel spectaculair" is: niet alles geloven wat er gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-07 12:51
Klopt inderdaad, meestal zijn het vooral de handige neefjes op een verjaardag of de kettingmails die dit soort onzin verkondigen.

Je router gaat echt niet zomaar jouw dataverkeer lokaal opslaan, bovendien heeft hij daar niet eens de ruimte voor waardoor dit technisch ook helemaal niet mogelijk is.

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reden waarom ik dus dacht dat het wel kan is omdat mijn vriend dus al mijn whatsapp berichten erop heeft kunnen vinden.
Hoe weet ik dus niet, maar hij kon al mijn berichten met mijn vriendinnen tot maanden terug lezen.
Vraag me af op wat voor manier hij anders achter zijn laptop dit heeft kunnen vinden als ik mijn mobiel die dag bij me had.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 452545 op 26-03-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Jaja, je hebt geen verstand van computers, maar je gaat wel degenen die er wèl verstand van hebben tegen lopen spreken. Je Sitecom router heeft helemaal niet de mogelijkheden om chatverkeer te loggen. Er staat me vaagjes iets van bij dat WhatsApp-berichten op een of andere manier waren te lezen zonder tussenkomst van de zender/ontvanger.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 452545 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:57:
hij kon al mijn berichten [...] terug lezen
Heeft hij toegang (gehad) tot je telefoon of je netwerk? Hoe weet je dat 'ie ze kon teruglezen, heeft 'ie ze je laten zien?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij heeft wat berichten geciteerd en verteld dat de router al die berichten opgeslagen had.
Omdat hij ICT-er is twijfelde ik daar ook niet aan.
Als jullie zeggen dat het niet mogelijk voor onze router om dingen te loggen wil ik dat ook best geloven, maar als ik mijn mobiel constant bij me heb de gehele dag vraag ik mij af hoe berichten tot zelfs maanden geleden voor hem te lezen waren.
Is er een andere manier die jullie kennen om iemands whatsapp berichten te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-07 12:51
FooLsKi schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:01:
Jaja, je hebt geen verstand van computers, maar je gaat wel degenen die er wèl verstand van hebben tegen lopen spreken. Je Sitecom router heeft helemaal niet de mogelijkheden om chatverkeer te loggen. Er staat me vaagjes iets van bij dat WhatsApp-berichten op een of andere manier waren te lezen zonder tussenkomst van de zender/ontvanger.
Toevallig dit artikel?:
nieuws: Fout in verificatiecheck Whatsapp maakt meelezen berichten mogelijk

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Pagina: 1