Ik ben op zoek naar een HDMI naar DVI kabel van tussen de 11 en 15 meter om mijn macbook pro aan een beamer te kunnen knopen. De beamer kan 720P weergeven en het is dan ook de bedoeling om dat te doen. Een zoektocht op the interwebz levert een aantal merkwaardige prijsverschillen op;
In het verleden heb ik zo'n kabel gebruikt:

Van ongeveer 10 meter, die was van mijn huisgenoot en is samen met hem vertrokken
, heb nu dus een nieuwe kabel nodig die ook nog eens langer moet zijn omdat ik de indeling van de woonkamer wat heb aangepast. De kabel waar ik naar link is 15 meter lang en kost om en nabij de 55 euro. Das best een hoop geld voor een kabel.
Deze kabel (weliswaar net te korten met 10m) kost maar 13 euro.
Zo kan ik nog wel even doorgaan met dit soort dingen linken, maar de vraag is; is het de moeite waard om een degelijke kabel (zoals de dure) te kopen bij lengtes van meer dan 10 meter? Ik weet dat er signaalverlies kan optreden in kabels, maar weet niet zo goed vanaf welke lengtes dit probleem bestaat. Ik ben ook op de hoogte van het "zilveren kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht" topic, maar daar gaat het vooral over nog duurdere kabels.
Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn
In het verleden heb ik zo'n kabel gebruikt:

Van ongeveer 10 meter, die was van mijn huisgenoot en is samen met hem vertrokken
Deze kabel (weliswaar net te korten met 10m) kost maar 13 euro.
Zo kan ik nog wel even doorgaan met dit soort dingen linken, maar de vraag is; is het de moeite waard om een degelijke kabel (zoals de dure) te kopen bij lengtes van meer dan 10 meter? Ik weet dat er signaalverlies kan optreden in kabels, maar weet niet zo goed vanaf welke lengtes dit probleem bestaat. Ik ben ook op de hoogte van het "zilveren kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht" topic, maar daar gaat het vooral over nog duurdere kabels.
Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.