DigiK-oz schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:04:
In beide gevallen zijn tussentijdse updates mogelijk, maar daarmee haal je alleen de user-scores op, waardoor bij optie 1 de user- en teamscores niet meer overeen komen.
DukeBox gebruikt optie 2, ik gebruik optie 1. Het is een keuze

En daarmee zijn de verschillen in met name de teamtotalen verklaard. Kleine verschillen in userscores zijn mogelijk door kleine verschillen in update-tijden.
Dat verklaart dan ook waarom de som van user-output op een gegevenmoment ook significant kan verschillen met team-output bij digik-oz.
Al moet ik toegeven dat over het algemeen ik de optie van Duke prefereer ik in het huidige geval toch meer geneigd ben te gaan voor digik-oz, vanwege het algemeen klassement.
Begrijp ik het goed dat:
Wanneer ik op de site van Docking zelf kijk, ik nog redelijk grote verschillen met wat de statsbakkers laten zien zou kunnen tegenkomen.
Worden punten buiten het team behaald niet op
Docking in het team-totaal getoond, maar wel bij de stats websites?
Deze gegevens zijn dus wel bekend, maar kunnen niet opgevraagd worden?
En dat is een probleem voor alle Boinc projecten?
Dus eigenlijk een kwestie van een xml feed beschikbaar stellen
of elke pagina van de teams opvragen om de usertotalen daaruit te vissen (ongetwijfeld te tijdrovend om praktisch haalbaar te zijn voor alle teams + cache gebruik op boinc servers).
edit: wellicht is het wel mogelijk om per teamlid een aangepast begintotaal bij team-join in te voegen?
In dat geval zou het verschil enorm teruggebracht moeten kunnen worden zonder verdere nadelen, anders dan het moeten ontwikkelen van een script om het usertotaal binnen het team te vergelijken met het usertotaal buiten het team, en het verschil als team-join starttotaal op te slaan.
Wellicht toch leuk om dat bijvoorbeeld alleen bij DPC leden te doen, andere team-stats zijn toch minder interessant (bij andere team-stats is het team totaal boeiender denk ik).
[
Voor 14% gewijzigd door
JDVB op 27-03-2012 13:10
]