PC 3d Gaming - Aantal vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Geachte tweakers,

Ik heb inmiddels mijzelf erg verdiept in 3D Gaming omdat het me best interreseerde. Het is me inmiddels toch nog steeds niet gelukt om 3D gaming te kunnen ervaren, dit vind ik best spijtig.
Ook heb ik inmiddels het hele internet afgestruint en blijf ik toch nog met een aantal vragen zitten ( Het betreft hier Nvidia 3D Vision 2 ):

- Ik heb gehoord dat 3D Vision je FPS halveert, klopt dit ook? ( Bijvoorbeeld ik draai BF3 op
Ultra met 60 FPS, dan word dit dus werkelijk 30? )

- Waar zou ik een 'Demo-opstelling' van 3D vision kunnen vinden? Op Nvidia zelf staat dat dit bij Paradigit kan maar na gemaild te hebben met hun klantenservice blijkt dit niet het geval te zijn.

- "Ghosting" en "Crosstalk", tsja... Verschilt dit per persoon of ligt dit echt aan het beeldscherm/bril/videokaart?

-Het effect van Active Glasses, geeft dit alleen meer diepte zoals bij Rood/Groene brillen of komt het beeld ook op je af?

Groeten,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) ongeveer ja, je fps zal ongeveer halveren wanneer je 3D vision enabled.
2) geen idee
3) ligt aan beeldscherm, recentere monitoren zijn beter
4) Meer diepte, dat het beeld op je af komt heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Heb het nog maar enkel gebruikt om te gamen, films nog niet bekeken in 3D ... misschien zit daar nog een verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Oke, bedankt voor uw mening!
Hebben nog andere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Rickyboy30 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:48:
Oke, bedankt voor uw mening!
Hebben nog andere mensen hier ervaring mee?
Ik heb een 3DVision monitor, Acer HN274H.
Mijn ervaringen zijn niet heel positief wat 3D betreft. Het werkt op zich wel goed, ghosting/crosstalk valt me mee en sommige spellen zoals batman zijn in eerste instantie behoorlijk indrukwekkend in 3D. Maar ik vind het toch wat stroperiger/vermoeiender spelen, het 3D effect went snel en voegt vervolgens niet veel toe vind ik terwijl je framerate inderdaad fors omlaag gaat.

Beeld dat op je afkomt zie je default niet veel in spellen, maar je kunt wel wat dingen aanpassen zodat dit meer gebeurt. Ik had verwacht dit standaard meer te zien zodat het wat spectaculairder wordt 3D te gebruiken.
Diepte kun je zelf instelllen, default is 20% ofzo. Als naar 100% gaat zie je veel meer diepte, wat mooi is, maar veel te vermoeiend voor je ogen wat mij betreft. Ook is het beeld donkerder door de bril, maar met 3DVision 2 schijnt dit wel beter te zijn en wellicht verbetert dit meer zaken.

Ik gebruik 3D uiteindelijk zeer weinig, maar ben toch wel blij met mn aankoop van de monitor vanwege 120 hz. Snelle bewegingen zijn veel vloeiender en screen tearing is verleden tijd (geen Vsync meer nodig waar ik een hekel aan heb vanwege input lag).

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Bedankt voor uw reactie, wat ik heb gehoord van 120Hz monitoren is dat je dan i.p.v 60FPS ( 60Hz ) 120 FPS kan krijgen. Maar als ik bij games van deze tijd, zoals Battlefield 3 maar 65 FPS krijg zal ik het verschil dan wel gaan merken?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Bij hogere framerates zul je het wel meer merken. Maar bij 65 fps zul je al wel screen tearing kunnen krijgen op een 60 hz monitor, wat bij een 120 hz monitor pas boven de 120 fps gebeurt (in de praktijk nooit bij mij).

Bij snelle spellen met hoge framerate zul je het het meeste merken, COD MW2 is een voorbeeld hiervan. Vond ik een wereld van verschil toen ik mn monitor nog eens op 60 hz zette om te vergelijken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Ah, op die manier. Bij MW3 schiet de FPS bij mij ook enorm omhoog ( GTX680 ) maar aangezien ik maar 60Hz heb merk ik hier niet al te veel van.

Ik zal eens overwegen een 120Hz scherm aan te schaffen, dat 3D gedoe is dan gelijk wel meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 19:44
Om hier even op in te gaan:
Je fps word inderdaad gedeelt door 2, maar daarom heb je ook een 120Hz monitor nodig. Zo behoud je nog steeds 60Hz per oog. Natuurlijk moet je pc dit ook aankunnen, dus als je fps nou rond de 50 zou zitten is het waarschijnlijk dat je nog maar 25 fps overhoud met 3d.
Ik heb de asus vg236 en daar heb ik helemaal geen last van ghosting of crosstalk. Niet in spellen of films in 3d.

Ook heb ik nvidia 3d vision 2 en je merkt toch wel dat het wat donkerder wordt door de bril. Toch zie ik er nog genoeg mee, en met een heldere monitor merk je het alleen als je naar je toetsenbord kijkt.

Overigens is het met 3d niet zo dat beelden echt op je af vliegen, maar meer dat je door een raam kijkt, dus net alsof je in het scherm kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Oke bedankt Heggico.
Ik bezit momenteel een GTX680, zou deze voldoende zijn om in Battlefield 3 op Ultra in 3d te kunnen spelen?
Krijg momenteel minimaal 50 FPS, max. 70.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:53

Infinchible

Woef!

Ik heb zelf ook 3DVision. Wel de eerste versie helaas. Het grote verschil tussen 1 en 2 is dat bij 1 allebei de glazen tussendoor even op donker gaan, om ghosting enzo tegen te gaan, maar waardoor het beeld wel heel donker wordt. Bij 2 heb je speciale monitoren die zelf tussendoor op 'zwart' gaan. Hierdoor hou je veel meer helderheid. Ook ghosting en dergelijke schijnt minder te zijn.
Ik vind zelf 3D echt helemaal geweldig, maar gebruik het eigenlijk niet bij online-games. Vooral bij BF3 en COD is het gewoon fijner voor je reactiesnelheid om in 2D te spelen. Maar spellen als Tomb Raider: Underworld, Assassins Creed en mijn favoriete 3D-game Skyrim zijn echt wel heel gaaf om in 3D te spelen. Al heeft Bethesda bij de laatste patch van Skyrim de shadows 2D gemaakt, dus die speel ik nu ook weer even in 2D. Wat ik toch echt een stuk minder vind.
Bij de meeste spellen kan je trouwens de 'Convergentie' aanpassen. Dit betekend waar je kijkpunt ligt. Zo kan je bij Skyrim je convergentie zo aanpassen dat je wapen uit je beeld komt. Maar dit betekend wel dat je ogen het iets moeilijker krijgen om te focussen aangezien het beeld voor de linker- en rechteroog wat meer uit elkaar gaan liggen. Hetzelfde als bij meer diepte, alleen daar gebeurt het andersom.
Ikzelf heb daar totaal geen problemen mee, ik speelde Skyrim dan ook altijd op 100% diepte en het wapen iets uit het beeld. Voor mij vergroot dit echt de immersie in het spel. Je moet het inderdaad gewoon echt gezien hebben.
Ook bij films komt er regelmatig wat uit je scherm, een aantal goede films hiervoor zijn bijvoorbeeld Sammy's Adventures (kinderfilm, maar onovertroffen 3D-gebruik!), Final Destination 3D en Despicable me. Maar zo zijn er nog wel veel meer films die dat hebben.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je uit omgeving Harderwijk komt mag je van mij altijd even komen kijken.
De specs van mijn PC trouwens:
i5 2500k
8GB ram
2x GTX570
Als ik BF3 in 3D wil spelen, maar het nog wel genoeg vloeiend wil hebben moet ik wel een aantal settings terugschroeven, AA bijvoorbeeld, maar hij trekt het nog goed. Witcher 2 en Skyrim kan ik gewoon op volledige settings draaien, behalve natuurlijk Ubersampling bij Witcher 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Bedankt Infinchible, enorm bedankt voor het leesplezier!
Ik draai zelf ook op een i5 2500k, met 16GB ram en een GTX 680, dus denk dat het wel goed moet gaan komen.

Denk dat mijn volgende aankoop dan maar de BenQ XL2420T word met NVidia 3D Vision 2!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Vraagje aan de mensen die nvidia 3d vision gebruiken.

Gebruiken jullie allemaal een 120hz scherm? Maakt het nog uit welke bril je gebruikt?

Heeft 3D ook nog meerwaarde bij een BF3 zodat je beter bent?

Het ziet er allemaal heel vet uit

nieuws: Nvidia 3D Vision 2 verdubbelt helderheid 3d-weergave
http://computertotaal.nl/...ia-geforce-3d-vision.html
http://nl.hardware.info/t...vidia-3d-vision-2-monitor

Wat is het verschil tussen de twee brillen?

pricewatch: Nvidia nVidia 3D Vision Bril - Bedraad
en
pricewatch: Nvidia 3D Vision 2 brillen kit

[ Voor 22% gewijzigd door Wackmack op 26-03-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Versteegrob schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:26:
Vraagje aan de mensen die nvidia 3d vision gebruiken.

Gebruiken jullie allemaal een 120hz scherm? Maakt het nog uit welke bril je gebruikt?

Heeft 3D ook nog meerwaarde bij een BF3 zodat je beter bent?

Het ziet er allemaal heel vet uit

nieuws: Nvidia 3D Vision 2 verdubbelt helderheid 3d-weergave
http://computertotaal.nl/...ia-geforce-3d-vision.html
http://nl.hardware.info/t...vidia-3d-vision-2-monitor

Wat is het verschil tussen de twee brillen?

pricewatch: Nvidia nVidia 3D Vision Bril - Bedraad
en
Hallo Versteerob,

Ja dit maakt wel uit wat voor bril je gebruikt. Zo zijn de brillen alleen compatible met de software die de monitor ondersteunt. 3D Vision van Nvidia werkt ook alleen op Nvidia 3D gekeurde beeldschermen.

Ook zit er verschil tussen soorten brillen, zo bestaat er Passief en Actief. ( Actief is wat Nvidia gebruikt, zoek voor meer info tussen de verschillen! ).

De rest lijkt me duidelijk!

Groeten,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb jij al een scherm op het oog?

pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D
Deze wil ik kopen en dan straks in triple setup:)

Dit is toch de juist bril voor 3D?

Review over 3D gamen icm BF3
http://techreport.com/articles.x/22350/4

[ Voor 36% gewijzigd door Wackmack op 26-03-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Ik zit zelf te denken aan de BenQ XL2420T aangezien die de nieuwe backlight functie bevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nog meer mensen die gamen met 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 16:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb zelf de S23A700D en ik kan je vertellen dat ze absoluut niet mis zijn ;) . Zelfs als je geen waarde hecht aan het hele 3D gebeuren zijn ze nog steeds een goede investering voor het geld.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
En waarom is dit dan nog steeds een goede inverstering als ik vragen mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Een merk naam zou ik welkom zijn, weten we waar je het over hebt....... :p

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Nivida_intel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:56:
Ik neem aan dat we het hier allemaal Nvidia 3D Vision hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nivida_intel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:56:
Samsung, scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Rickyboy30 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:33:
En waarom is dit dan nog steeds een goede inverstering als ik vragen mag ;)
Geweldige kleuren, hoge refreshrate (120hz), 2ms reactietijd (grey to grey ofc), dun, licht, doekje om mee schoon te maken wordt meegeleverd ;) , simpel en responsief menu en een dunne rand. En dat alles voor slechts 250€ (toen ik hem kocht tenminste :) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Klinkt goed, ga dat scherm er zeker bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Heb je het dan over de Samsung Syncmaster S23A700D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja dat scherm ga ik kopen. Weet nog niet of ik 3D echt ga gebruiken maar er komt sowieso een triple setup met een 680gtx en zon 3D bril valt nog wel mee qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
3D op de Samsung Syncmaster S23A700D gaat zeker niet werken met Nvidia 3D Vision.
Zie hier een lijst voor de ondersteunende schermen:
http://www.nvidia.com/obj...-system-requirements.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Is die lijst wel up to date? De 680gtx stond er ook nog hier op zag ik gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Ja of dit lijstje: http://www.nvidia.com/object/3d-vision-displays.html

Zijn allemaal aardig up to date, en sinds de die Syncmaster niet een 'nieuw' device is denk ik dat hij gewoon niet compitabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Samsung Syncmaster S23A700D, deze is toch vooral bedoeld voor ATI kaarten. Nvidia 3D is eventueel wel te gebruiken met een 'hack' waarvan ik de link niet mag posten op dit forum, maar google doet wonderen.

P.s. het is echt een tópscherm. Goede kleuren, nauwelijks ghosting (in 3d bij sommige spellen wel, maar dat ligt volgens mij aan de spellen zelf), en een zeer goed contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe werkt de hack? Gewoon een simpel programmatje? Wel raar dat sommige schermen alleen werken met nivdia of AMD. Bij tv schermen werkt toch wel alles mits het een 3D scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Als hij gewoon dvi met 120Hz ondersteunt werkt nvidia als het goed is zowieso.
Ik heb een asus vg236 met nvidia vision 2, maar het zou met elk 120Hz scherm moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Weet je dat zeker? Ik mail azerty wel even hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rickyboy30 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:22:
- Waar zou ik een 'Demo-opstelling' van 3D vision kunnen vinden? Op Nvidia zelf staat dat dit bij Paradigit kan maar na gemaild te hebben met hun klantenservice blijkt dit niet het geval te zijn.
Bij Paradigit filiaal Eindhoven staan anders 2 3D opstellingen. Een raceset met triple screen en een andere met gewoon 1 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Dat is vreemd. Want toen ik laatst Paradigit maildr zeiden ze dat ik het produxt moest teserveren zoday het in de winkel zichtbaar werd gemaakt voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb net gebeld met Azerty en de Samsung Syncmaster S23A700D kan inderdaad alleen met AMD

Het scherm lijkt echt super en betaalbaar. Dan moet ik maar voor 7970 in crossfire gaan :)

Gebruiken hier mensen 3D van AMD? Hoe vinden jullie het? Welke brillen heb je hiervoor nodig? Ze niks specifiek voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Samsung Syncmaster S23A700D kan niet met Nvidia. Staat niet in de lijst, stuur anders is een mailtje naar Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja weet ik, spelfoutje, het moest natuurlijk AMD zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb de Samsung S23A700D en gebruik hem met nvidia kaarten, dus hoezo zouden nvidia kaarten niet werken met deze monitor? Of nvidia 3d vision ermee werkt, dat is maar de vraag (heb ik namelijk niet uitgeprobeerd).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
Versteegrob schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:34:
Heb net gebeld met Azerty en de Samsung Syncmaster S23A700D kan inderdaad alleen met AMD

Het scherm lijkt echt super en betaalbaar. Dan moet ik maar voor 7970 in crossfire gaan :)

Gebruiken hier mensen 3D van AMD? Hoe vinden jullie het? Welke brillen heb je hiervoor nodig? Ze niks specifiek voor AMD.
Of niet voor 3D gaan. Bij multiplayer spellen wil je het echt niet draaien (geloof me maar, spreek uit ervaring). Het is een leuke feature, maar heeft meer nadelen dan voordelen bij multiplayer sessies. Mensen achter objecten zie je niet of amper met moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
RoofTurkey schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:24:
Ik heb de Samsung S23A700D en gebruik hem met nvidia kaarten, dus hoezo zouden nvidia kaarten niet werken met deze monitor? Of nvidia 3d vision ermee werkt, dat is maar de vraag (heb ik namelijk niet uitgeprobeerd).
Daar gaat het nu juist om. Tuurlijk, elke monitor kan op een AMD/Nvidia kaart draaien. Alleen 3D hangt toch echt af of de monitor ondersteund word.

Hoe het ook mag zijn, ik ben nu aan het kijken voor een monitor met Backlight zodat Nvidia Vision 2 kan worden gebruikt. 'Belooft' dat het 2x helderder mag izjn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Paprika schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Of niet voor 3D gaan. Bij multiplayer spellen wil je het echt niet draaien (geloof me maar, spreek uit ervaring). Het is een leuke feature, maar heeft meer nadelen dan voordelen bij multiplayer sessies. Mensen achter objecten zie je niet of amper met moeite.
Dat zal dan wel aan de versie van je 3d liggen. Ik heb met 3d vision 2 toch wel dat het me eerder opvalt als iemand ergens achter zit vanwege het diepteverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De nieuwe 3D monitor van Benq schijnt erg goed te zijn icm vision 2.

Dan heb ik het over deze: pricewatch: BenQ XL2420T

[ Voor 23% gewijzigd door RoofTurkey op 29-03-2012 19:03 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Paprika schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Hier dacht ik ook al. Hecht meer waarde aan een goed scherm en triple setup dan perse 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
RoofTurkey schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:01:
De nieuwe 3D monitor van Benq schijnt erg goed te zijn icm vision 2.

Dan heb ik het over deze: pricewatch: BenQ XL2420T

[video]
Wow thanks! Was al tijdje op zoek naar een filmpje die liet zien hoe goet dat backlight nou was.
Ik ben overtuigt. Nu lekker sparen! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51
Ik heb ook goede dingen gelezen over de BenQ XL2420T.. Werkt met Nvidia 3D Vision 2, dat lichter is dan de 1e versie.. Zelf heb ik een LG W2363D i.c.m. 3D Vision 1 en dat werkt nog steeds prima.. Wel halveert het idd je fps dus je moet wel een flinke videokaart hebben om de nieuwste games in 3D te kunnen spelen.. En eerlijk gezegd gebruik ik het ook niet heel veel, het is meer een leuke gadget om afentoe eens te gebruiken in SP games.. Zoals anderen hier al zeiden in online MP is 3D alleen maar een nadeel..

Ook zonder 3D vind ik trouwens dat elke serieuze PC gamer een 120hz monitor zou moeten hebben.. Wel zo lekker om geen vsync te hoeven gebruiken tegen tearing.. Zeker in snelle games zoals FPS is 120hz een duidelijke toegevoegde waarde..

[ Voor 6% gewijzigd door Inflatable op 30-03-2012 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inflatable schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 03:31:

Ook zonder 3D vind ik trouwens dat elke serieuze PC gamer een 120hz monitor zou moeten hebben.. Wel zo lekker om geen vsync te hoeven gebruiken tegen tearing.. Zeker in snelle games zoals FPS is 120hz een duidelijke toegevoegde waarde..
Helemaal mee eens. :)

Alleen jammer dat er nog wat weinig 120mh monitoren zijn in het 24-27" inch bereik.
(Voor 3D heb je ook een DVI-D (of displayport :? ) nodig!!!!

http://tweakers.net/price...NdqJ9xVmf1uip08SuVUsV8WR4

En vooral dat ze lang niet allemaal uitgebreid en goed getest zijn. :(
De 27" Asus is ook nog steeds erg duur. :(

Verder baal ik er ook erg van dat de 1900*1200 reso (op 26") uitgestorven is. :(
Voor mij is dat nl. de perfekte combinatie van:
  • Schermoppervlakte
  • Resolutie qua dotpitch qua leesbaarheid
  • Resolutie qua benodigde videokaartprestaties (met een redelijke high end kaart haal je meestal de 60fps wel)
Desalniettemin wil ik erg graag een 120mhz monitor dus ben blij om te zien dat er steeds meer en betere keuze komt.

Voor mij zijn kanshebbers:

• BenQ XL 2420T: Jammer van dat rood, houd meer van gedistingeerd. Erg goede reviews.En BenQ heeft hier echt goed over nagedacht wat een gamer wil.
• LG D2542P: Iemand nog een goede review gezien? 25" is mooie tussenmaat
• Asus VG278H : (te) DUUR !!!
• Samsung S27A750D: Duur
• Samsung T27A750: Duur

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 30-03-2012 13:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Hallo Help!!!,

Tsja de markt voor 120Hz monitoren is inderdaad erg klein, dit omdat veel mensen ( Reguliere computer gebruikers ) het echt niet uitmaakt of ze nou op een 60Hz of 120Hz monitor hun mail lezen.

De BenQ XL 2420T is denk ik momenteel een van de beste monitoren die er is ( 2420T, NIET de 2410T! ) op gebied van 3D. Dit baseer ik dan op reviews en prijsverhouding tegenover de rest van de 120Hz monitoren.

Groeten,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:22
Rickyboy30 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:25:
Hallo Help!!!,

Tsja de markt voor 120Hz monitoren is inderdaad erg klein, dit omdat veel mensen ( Reguliere computer gebruikers ) het echt niet uitmaakt of ze nou op een 60Hz of 120Hz monitor hun mail lezen.

De BenQ XL 2420T is denk ik momenteel een van de beste monitoren die er is ( 2420T, NIET de 2410T! ) op gebied van 3D. Dit baseer ik dan op reviews en prijsverhouding tegenover de rest van de 120Hz monitoren.

Groeten,
Rick
Begrijp wel dat 3D puur een gimmick is. Leuk voor in de singleplayer, maar voor de multiplayer absoluut niet bruikbaar (als je 'serieus' wilt spelen). Als je gewoon zoveel mogelijk punten wilt scoren kun je beter gewoon een 120hz scherm halen en 120fps hebben in BF3 ;) Je aim wordt met een 3D bril op echt niet beter.. :>

En zeker niet als je door 3D van ~60 fps naar 30~ fps gaat...
Help!!!! schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:58:
[...]

....
• BenQ XL 2410T: Jammer van dat rood, houd meer van gedistingeerd. Erg goede reviews.En BenQ heeft hier echt goed over nagedacht wat een gamer wil.
• LG D2542P: Iemand nog een goede review gezien? 25" is mooie tussenmaat
• Asus VG278H : (te) DUUR !!!
• Samsung S27A750D: Duur
• Samsung T27A750: Duur
Sinds wanneer is de XL2410T rood :P ? Jij bedoelt de XL2420T!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag een 120HZ monitor willen hebben, alleen dan wel 27-30" 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@ Rickyboy30

Thx, je hebt gelijk bedoelde de 2420T. Was tikfout en heb het aangepast. :)

De 2420T is zeker een goede optie.
Awsom schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:32:
[...]

Begrijp wel dat 3D puur een gimmick is. Leuk voor in de singleplayer, maar voor de multiplayer absoluut niet bruikbaar (als je 'serieus' wilt spelen). Als je gewoon zoveel mogelijk punten wilt scoren kun je beter gewoon een 120hz scherm halen en 120fps hebben in BF3 ;) Je aim wordt met een 3D bril op echt niet beter.. :>

En zeker niet als je door 3D van ~60 fps naar 30~ fps gaat...
Ben ik het ook mee eens. Voor mij is de 120hz optie in 2D ook de belangrijkste reden om zo'n monitor te willen hebben.

Kunnen mijn grafische kaarten eindelijk "vrij" ademen.... :P
[...]

Sinds wanneer is de XL2410T rood :P ? Jij bedoelt de XL2420T!
Inderdaad. Tikfoutje :o
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:44:
Ik zou ook graag een 120HZ monitor willen hebben, alleen dan wel 27-30" 1080p
Zijn er ook wel maar soms wel flink duurder of ietsje minder overtuigend getest dan de 2420T.

Zou fijn zijn als Benq ook een 27" inch van deze monitor zou uitbrengen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 30-03-2012 09:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Help!!!

Waarom geen Samsung Syncmaster S23A700D ? Die scheelt maar 1 inch met de BenQ en is een stuk goedkoper. Reviews zijn allemaal positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Rob, dit is omdat de Syncmaster "officieel" geen Nvidia 3D Vision ondersteund, ook heeft hij geen Backlight waardoor Nvidia 3D Vision 2 kan worden gebruikt. Dus het beeld zal ook niet helderder zijn.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Versteegrob schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:00:
Help!!!

Waarom geen Samsung Syncmaster S23A700D ? Die scheelt maar 1 inch met de BenQ en is een stuk goedkoper. Reviews zijn allemaal positief.
24" vind ik eigenlijk al wat te klein aangezien ik nu 26" heb. 23" wordt echt een te grote stap terug. :)

Daarnaast heb ik idd ook liever nVision 2. Kans is groot dat mijn volgende GPU een nVidia wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 30-03-2012 11:55 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Dan heb je dus geen beeld op je monitor, tenzij je er met een zaklamp ofzo op schijnt... Elke monitor heeft een backlight? (afgezondert van crt en die nieuwe oled enzo. LCD heeft altijd een backlight nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
heggico schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:18:
[...]

Dan heb je dus geen beeld op je monitor, tenzij je er met een zaklamp ofzo op schijnt... Elke monitor heeft een backlight? (afgezondert van crt en die nieuwe oled enzo. LCD heeft altijd een backlight nodig)
Ja ik bedoel dat andere haha. Gewoon waardoor het beeld helderder word met 3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Rick, ben je al wat verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Om nou niet meteen een heel nieuw topic te openen voor 1 vraagje wil ik dit iets oudere topic graag hergebruiken.

Ik heb een AMD A4-3400 HTPC.(zie via mijn profiel in mijn inventaris de specs) Deze heeft opzich integrated graphics ingebakken.
Maar hier wil ik graag een snellere videokaart van nVidia inzetten om betere performance door te krijgen. En dan denk ik aan de GTX670.

Kan ik dan nVidia 3D Vision gebruiken met de 3D TV van LG die ik deze week wil gaan aanschaffen?
Het gaat om de 47LM760s
pricewatch: LG 47LM760S
Hoe zit dat dan met de hertz? want deze TV heeft specs 800(200) hertz.

- Mijn PC -

Pagina: 1