Toon posts:

P2B-DS met dual PIII-450

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit toch wel aardige setje staan, maar vroeg me af of dit niet is te overclocken?

Ik ben een complete newbie op het gebied van overclocken, dus a.u.b. geen al te ingewikkelde kreten in jullie reply's

Nu even mijn concrete vraag :

1) Tot hoever kan ik gaan?
2) Is dit te bereiken door wat jumpertjes te verzetten, of moet ik ook het voltage verhogen?
3) Kan het ook software-matig, door een progje te runnen of een nieuwe bios te installeren.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties
Mudman

Verwijderd

1) Dat is van verschillende dingen afhankelijk (PCI kaarten, geheugen, temperatuur enz enz)
2) Ja Kan met jumpers, voltage hoeft niet als je een beetje overclockt
3) Nee, zeker geen programmatjes, Bios denk ik ook niet. Het zal jumper werk worden.

Verwijderd

Je kunt hem wel overclocken alleen FSB gaat maar tot 112 Mhz dus 4,5*112=504Mhz

Dazzler

Verwijderd

Je kunt nog even testen of je 4,5 echt vast staat ( er zijn nog exenplaren die niet gelocked zijn) anders kan aleen met de bus gaan spelen , zie boven

Verwijderd

Topicstarter
Ik was eigenlijk van plan richting de 600 MHz te gaan, dit is dus niet mogelijk?

Wat is FSB?(newbie zoals ik al zei)

Thanx voor de info zover.
Mudman

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een zeer leerzame link, dat zocht ik nou! Ik ben nu een stuk wijzer geworden.

Thanks Dazzler !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eerst maar eens wat gaan oefenen op m'n oude PC en heb nu de volgende vraag :

Het gaat om een PII 300 op een Elite P6BX-A+

standaards 4,5 x 66

5x66= geen probleem
5x68= geen probleem
5x75= hangen tijdens booten
4,5 x75= hangen tijdens booten

Ik kan m'n multiplier niet verder via m'n BIOS verhogen en volgens mij kan het niet via jumpertjes.
Het voltage kan ik ook niet via jumpertjes verhogen, dit zou ook via m'n BIOS moeten, maar dan moet er een speciale PC-monitoring chip op m'n mobo zitten en die heb ik niet.

Zou dit wel lukken met een nieuwere BIOS? Die heb ik inmiddels wel gedownload, maar ik snap de handleiding die erbij zit niet.
Ik begreep nog wel, dat ik Award Flash 6.6 nodig heb, maar daar houdt het mee op.

Ik heb m'n fan voor de zekerheid maar even omgedraaid en geloof, dat het met de temp wel goed zit nu.

Iemand nog goede tips/ideeën??
thanx
Mudman
Pagina: 1