Ik zit hier met een Toshiba Satellite Pro L100 welke zijn eigen diskdrive niet meer herkent. Het gaat hier om een Toshiba MK8032GSX volgens apparaatbeheer. Deze geeft aan dat de stuurprogramma's up-to-date zijn en het apparaat naar behoren werkt. Wat is echter het geval: de windows verkenner laat de drive niet meer zien, en ook brandsoftware geeft aan dat er geen brander in het systeem zit. Dit is allemaal gebeurd zonder iets te installeren, verwijderen, downloaden of iets anders, het enige dat ik gedaan heb is enkele series bekijken met VLC Media Player.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwere drivers zoeken. Deze waren niet te vinden.
- De computer opnieuw opstarten
- Het apparaat deïnstalleren in apparaatbeheer en vervolgens opnieuw opstarten. De computer doet alsof er niets gebeurd is, er wordt niets nieuws geïnstalleerd en in apparaatbeheer staat hij er gewoon nog bij.
- De befaamde fixcd.reg, die me voorheen altijd hielp.
-in het BIOS de drive uitschakelen, opnieuw opstarten en het ding weer in hetzelfde BIOS opnieuw inschakelen
De drive maakt wel geluiden als ik er een CD in stop, en het LEDje begint ook te branden. Windows heeft hier echter geen flauw benul van. Ik kan met google zo geen andere oplossingen vinden.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwere drivers zoeken. Deze waren niet te vinden.
- De computer opnieuw opstarten
- Het apparaat deïnstalleren in apparaatbeheer en vervolgens opnieuw opstarten. De computer doet alsof er niets gebeurd is, er wordt niets nieuws geïnstalleerd en in apparaatbeheer staat hij er gewoon nog bij.
- De befaamde fixcd.reg, die me voorheen altijd hielp.
-in het BIOS de drive uitschakelen, opnieuw opstarten en het ding weer in hetzelfde BIOS opnieuw inschakelen
De drive maakt wel geluiden als ik er een CD in stop, en het LEDje begint ook te branden. Windows heeft hier echter geen flauw benul van. Ik kan met google zo geen andere oplossingen vinden.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!