Andere schijf nodig voor undelete?

Pagina: 1
Acties:

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Schurem

Anytime, Anywhere

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Eenkwade geest voer in mijn toetsenbord en drukte op "Del" toen ik mijn video map geselcteerd had staan. joepie. ongeveer anderhalve TB historisch MMA materiaal naar de kloten. UFC, Pride, allemaal weg. En harry potter. 8)7

De schijf is een 2TB NTFS schijf. Windows 7. Ik heb een recovery tool gedownload (pandora dinges?) en die ziet vrij rap al het spul wel staan. Maarrrr. Nu is het zo dat ze adviseren om naar een andere schijf toe te recoveren. Maakt sens, want je wil niet over de gedelete shit heenschrijven. Maar ja, dan moet ik dus wel eerst een tweede 2tb schijf aanschaffen.

Maar is undeleten niet eigenlijk gewoon een vlaggetje terug zetten in de FAT? of wat er daarvoor doorgaat in NTFS? Of ben ik nou dom? Kan ik mezelf een dikke honderd eurie besparen voor een nieuwe schijf door even door te zoeken naar een slimmer recovery tooltje?

Zijn er dingen die ik wel/niet moet doen om te zorgen dat ik mijn archief weer terug krijg zonder al te veel kleerscheuren? Ik snap dat ik niets naar die schijf toe moet schrijven. Hoe zit het met boot/shutdown?

Ik ben benieuwd naar all jullie tips en ervaringen. }:O

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 21:58
Ik zou inderdaad zelfs niet meer gaan booten/shutdownen ook omdat er ondertussen wel updates oid gedownload (en dus ook geschreven) worden.

Ik zou gewoon z.s.m. even zo'n schijfje lenen bij familie oid, dag later kun je hem teruggeven :)
€100 er voor neerleggen lijkt me wat overdreven (alhoewel als backupschijf nooit verkeerd natuurlijk ;))

*kudos voor je review :+

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 25-03-2012 21:33 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de data belangrijk vind doe je niets met die schijf tot je een andere schijf hebt om de data op de recoveren.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft jouw toetsenbord dan ook per ongeluk de shift toets ingeduwd?
Anders zijn de bestanden gewoon naar de recycle bin verplaatst.
En sowieso zou je een waarschuwingsvenster gekregen moeten hebben voor het wissen.

Er zijn programma's genoeg die de delete vlag terug kunnen zetten. Zoek maar eens op undelete software.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Twister336 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:44:
Heeft jouw toetsenbord dan ook per ongeluk de shift toets ingeduwd?
Anders zijn de bestanden gewoon naar de recycle bin verplaatst.
En sowieso zou je een waarschuwingsvenster gekregen moeten hebben voor het wissen.

Er zijn programma's genoeg die de delete vlag terug kunnen zetten. Zoek maar eens op undelete software.
1.5 TB gaat echt niet meer in je vuilbak. Je krijgt dan de melding dat het te groot is om te verwijderen naar de prullenbak en krijgt dan de vraag om die permanent te verwijderen :9

http://specs.tweak.to/16567

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Topicstarter
Ja of je tweakt je windows voor minder nag screens en dan staat de prullenbak uit en het weet je dat zeker scherm. Ik dacht op mijn invoerhardware te kunnen vertrouwen :'(

Maar goed, dat daargelaten. Twister, jij zegt dat het dus wel een kwestie is van vlaggetje terugzetten? Ik zal nog eens wat doorgoegelen dan. }:|

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Topicstarter
Bon, 2tb schijfje erbij gepropt. kan ik gewoon zonder vrees of beven de data gaan undeleten. 8)

Pagina: 1