Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:44

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
In mijn snelle doen deze middag per ongeluk een boel fotos van men geheugenkaartje gewist terwijl ik ze nog niet naar de PC had overgezet.
Na een tijdje gelukkig ze kunnen recoveren via Disk Doctor Data Recovery.
Echter 1 probleem : ik krijg ze niet open. Hoewel ze het IRfanview icoon hebben, en de ze ongeveer even groot zijn in Mb als de andere fotos die ik wel had gecopieerd, krijg ik echter de melding : Cant read file header. Unknown file format or file not found.
Ook met andere fotoprogrammas openen de bestanden niet en geven ze een foutmelding bij openen.

Iemand enig idee wat ik misdoe en hoe dit op te lossen ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Het eerste wat ik zou doen is de boel nogmaals recoveren, maar dan met andere software.
Ik heb goede ervaringen met zar: http://www.z-a-recovery.com/digital-image-recovery.htm (gratis).
Bij een recovery sla je de foto's die gerecovered zijn toch op andere schijf op.. dus gewoon meerdere tools gebruiken om te zien of die wel werken.

edit: andere goede software is photorescue, die heeft me ook al eens gered. Nadeel, die software is niet gratis.
Je kan de trial versie downloaden om te zien wat die er van bakt.. kom je er met andere software niet uit, en met photorescue wel dan is de prijs voor photorescue niet eens zo heel hoog. :)

[ Voor 31% gewijzigd door job op 25-03-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Als de jpg-header van het bestand deels onleesbaar is, kunnen de meeste programma's er niet zoveel mee.
Je moet een programma zien te vinden om de beschadigde header te repareren.

Speel ook Balls Connect en Repeat