Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC doet helemaal niets meer na upgrade GPU & PSU

Pagina: 1
Acties:

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 21:50
Beste Tweakers,

Helaas heb ik jullie hulp nodig bij een zeer vaag computerprobleem.

Mijn "oude" configuratie staat in de avatar, als uitbreiding daarop heb ik gisteren een Gainward GTX 680 gekocht ter vervanging van mijn 6970 en een Seasonic X-760 PSU als vervanging van mijn OCZ PSU.

Het begon prima met het inbouwen van mijn nieuwe voeding en het omwisselen van mijn videokaart, maar toen ik het systeem voor de eerste keer wilde gaan booten klonk er een "tik" vanuit de Seasonic PSU en het systeem boot niet (dus ook geen piepjes). Het moederbord krijgt wel power, omdat de power on en reset button oplicht. Vervolgens heb ik mijn GTX 680 eruit gehaald en de 6970 weer teruggeplaatst maar helaas hetzelfde resultaat.

Daarna heb ik geprobeerd op te starten zonder videokaart, omdat er een onboard kaart op het moederbord aanwezig is, maar ook dit mocht niet baten. Telkens als ik de pc van stroom voorzie en het systeem wil opstarten klinkt er een duidelijke tik uit de nieuwe Seasonic voeding en verder weer geen piepje vanuit het moederbord. Toen heb ik maar besloten mijn OCZ voeding weer terug te plaatsen, maar ook met deze voeding krijg ik geen enkele mogelijkheid om mijn systeem op te starten, maar ook met deze voeding gaan wel de buttons op het moederbord branden.

Ik heb de nieuwe PSU ook geprobeerd in een andere configuratie en ook de rare "tik" bij het aanzetten. Nu weet ik dus niet of mijn moederbord door de nieuwe voeding is gesloopt? Nu is mijn oude voeding blijkbaar ook ineens kapot? Is de nieuwe voeding nu kapot?

Ik weet niet echt wat ik nu moet doen Tweakers, help! :'(

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Verwijderd

persoonlijk denk ik eerder dat je nieuwe psu je mobo heeft gesloopt op 1 of ander manier.Maar je hebt je wel aan ESD gehouden,dus een antistatisch bandje gedragen b.v.Het zou namelijk ook nog kunnen er iets om zeep is geholpen door statische electriciteit...
Toen je het spul er in hebt gezet