Mp3 klinkt als onderwater opname

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 21:05
Ik heb in mijn auto een blaupunkt bluetooth usb interface gebouwd. Hierop kan ik een usb stick aansluiten met 6 folders (cd01,..., cd06). Dit werkt op zich prima, maar bij sommige mp3 albums klinkt het alsof de mp3 onderwater wordt afgespeeld.
Ik heb al van alles geprobeerd (firmware versies), maar ik moet gewoon geluk hebben van het album dat ik hem gedownload.
Iemand hier ervaring mee, en weet waar dit aan ligt?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 14:19

M2M

medicijnman

heb je de files al eens op je pc afgespeeld?

-_-

• VivaAtloni
Ja, daar klinken ze wel goed. Ik heb het alleen in de auto. Dat is het vreemde. Als ik bv met nero de mp3 omzet naar een audio cd en deze in de cd speler van de auto doe, dan klinkt het prima.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 18:56
Via bluetooth ... klinkt alsof tie niet met de bitrate om kan gaan en er te weinig bandbreedte voor heeft.

Check es of die files of hoge bitrate zijn of toevallig variable bitrate zijn.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Onderwater klinkt alsof de ground niet is aangesloten (dan hoor je dus alleen het verschil tussen links en rechts), maar dan zou het bij alle mp3's zo moeten klinken.

[ Voor 22% gewijzigd door TBTL op 25-03-2012 18:54 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:37

kraats

Ik rol

Zou het aan de gebruikte codec kunnen liggen? Dat hij alleen met CBR mp3 om kan gaan en niet met VBR? Of alleen tot een bepaalde bitrate?
Ik zou de specificaties van je radio even uitzoeken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je installatie heeft een mono-stereo probleem. Ik heb het zelf als ik bij oude Beatles nummer maar 1 oordopje in doe.

• VivaAtloni
het is dit systeem op een audi concert 2 radio http://www.blaupunkt.de/i...vicedoku_pi1[view]=single

Ik ga nu als eerste eens de radio eruit schuiven en kijken of de ground is aangesloten. Dat zou best mogelijk zijn,.

update: was inderdaad wel aangesloten de ground. Als ik deze loskoppel doet de blaupunkt interface het niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door VivaAtloni op 25-03-2012 19:46 ]

• InflatableMouse
Als je een grounding probleem heb zou het met alle MP3's zijn.

Het is goed dat je het checkt hoor maar ik denk eerder aan coder settings, te hoge bitrate, slechte BT verbinding of VBR (ik heb ooit eens een goedkoop mp3 spelertje gehad die er niet mee over weg kon, klonk ook heel raar).

• VivaAtloni
sebastius schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:55:
Je installatie heeft een mono-stereo probleem. Ik heb het zelf als ik bij oude Beatles nummer maar 1 oordopje in doe.
ik heb gevonden dat de interface mp3 tot 320kbs ondersteund en zowel cbr als vbr.
Hoe kan ik dit mono stereo probleem oplossen?

• InflatableMouse
Ik geloof nooit dat dat het probleem is. Kan je em rechtstreeks aansluiten op een AUX ingang?

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Heel vroeger was dit een bekend probleem als je mp3's via ftp downloade/uploade, maar je ftpclient de verbinding niet op binary zette. Dan werden 'regeleinden' van unix naar dos omgezet. Dit is te verhelpen met een mp3 uncook programma's. Maar of dat in dit geval ook het probleem is?
Pagina: 1