Toon posts:

Processor vervangen op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten

Mijn asus p5p43td pro mocht een update genieten vandaag. Ik verving mijn mijn oude core 2 duo met een core 2 quad. Toen ik de computer echter weer wilde aanzetten, gaf hij geen beeld. Hij bootte uberhaupt niet.

Nu is de oplossing waarschijnlijk vrij makkelijk, maar ken ik hem gewoon niet. Kan iemand me helpen me met de nieuwe processor goed instellen.?

Wouter

Ja, de titel was een ongelukje van mijn autocorrectie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 23:35 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Stop je oude CPU eens terug en kijk wat er gebeurd? Zonder beeld of POST wordt het vrij ingewikkeld namelijk, als 'ie met de oude CPU wel boot kan je iig kijken wel BIOS versie je hebt en of je eventueel een update nodig hebt om die C2Q te ondersteunen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Wat AtleX zegt idd, controleer of je mainboard de juiste PCB en Bios versie heeft voor je nieuwe cpu: http://www.asus.com/Mothe...ket_775/P5P43TD_PRO/#CPUS

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31

NeHoX

Gamer + PV

Je kan ook even proberen je BIOS batterij (CMOS) Knoopcel eruit te halen als de PC uit staat en er weer terug in te doen. Dit zorgt ervoor dat alle opties in het bios naar de standaard waarden worden gezet en heeft mij al vaak bij het upgraden van CPU's geholpen.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Freudiaanse verspreking in TT?

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Lijkt mij dat de bios versie wellicht de quad cpu nog niet ondersteund? Met het flashen van de bios zou deze wel ondersteund moeten kunnen worden? Mijn advies is wel om inderdaad je oude CPU eens terug te plaatsen, om te hopen dat je niets hebt gesloopt.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

haha, idem hier 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Aha, het probleem lag dus aan de bios-versie. Die heeft nu een update gehad. ik niet wist welke processor de mijne was, het was een spare part van een vriend van me. Daarom koos ik voor de versie die ik het meest zag. Met die was het ook gelijk raak en de computer ging booten.

Juich echter niet te vroeg. Als ik Windows normaal opstart, zal de computer na een paar minuten uitvallen. In veilige modus blijft de computer het wel gewoon doen. Zou het de processor zijn die te heet wordt? Het is de gewone stock koeler die er bovenop zit, net nog ontdaan van al het stof.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Naast stof vrij maken kan je het beste ook de koelpasta vervangen. Dus cpu en blok goed schoonmaken en klein beetje nieuwe pasta erop.

Ook kan het zijn dat je oude koeler inderdaad niet voldoet. De temperatuur van de cpu kan je gewoon uitlezen met software.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:12

KneoK

Not in a million lightyears

Gebruik je de stock cooler van je C2D of die van de C2Q? Ik weet niet of de coolers verschillen maar omdat stock coolers over het algemeen zo gemaakt zijn dat ze het niet veel meer dan het standaard vermogen van de meegeleverde processor kwijt kunnen kan ik me voorstellen dat de quadcore meer energie afgeeft dan de cooler aan kan indien je je oude cooler gebruikt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

KneoK schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:17:
Gebruik je de stock cooler van je C2D of die van de C2Q? Ik weet niet of de coolers verschillen
Ja, die voor de C2Q was hoger, dus een wat grotere heatsink en meer koeloppervlak.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Damnyouautocorrect!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 13:04
Ondanks je hier niet neer hebt gezet welke Windows versie je draait, raad ik je aan om een herinstallatie van Windows uit ter voeren. Sowieso is het altijd slim om een herinstallatie uit te voeren na een hardware upgrade/vervanging, om problemen uit te sluiten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19
Chooman schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:39:
Ondanks je hier niet neer hebt gezet welke Windows versie je draait, raad ik je aan om een herinstallatie van Windows uit ter voeren. Sowieso is het altijd slim om een herinstallatie uit te voeren na een hardware upgrade/vervanging, om problemen uit te sluiten.
Hij boot niet, dus met windows-problemen zou de TS vooralsnog blij zijn gok ik :)

Maar inderdaad even je BIOS resetten zou moeten helpen.

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 13:04
418O2 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:41:
[...]

Hij boot niet, dus met windows-problemen zou de TS vooralsnog blij zijn gok ik :)

Het boot probleem is al verholpen met een bios update, zoals je in de update van de TS kan lezen. En het volgende probleem is nu dat hij alleen in Windows veilige modus kan booten.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

418O2 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:41:
[...]

Topic even volledig doornemen om up-to-date te blijven ;)

Temps even in't oog houden en/of Win opnieuw installeren.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Na de nieuwe stock koeler en verse koelpasta lijkt de processor nu stabiel te zijn op 42 graden, maar bij de andere CPU staat 62 graden. Ik heb geen idee of dat goed of slecht is, maar mijn computer blijft nu in ieder geval wel aan! Bedankt voor de moeite mensen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rJO2v.png

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54

D4NG3R

kiwi

:)

Download even Coretemp en Realtemp. Aangezien Speedfan nouwja. Ruk is :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1