Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke receiver en luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 20:42
Ik zal beginnen met de TL;DR: Ik zoek een goede receiver met zo min mogelijk knopjes aan de voorkant en weinig analoge aansluitingen (bij voorkeur een slimline dus) en daarbij 2 luidsprekers.

En dan nu het uitgebreide verhaal:
Pas geleden ben ik verhuist en na de standaard dingen is het nu tijd om wat aandacht te besteden aan het AV gebeuren.
Op dit moment heb ik helemaal geen AV apparatuur en de laatste jaren heb ik eigenlijk ook alleen maar muziek via mijn pc geluisterd met mijn AKG K271 Studio hoofdtelefoon. Echt vergelijkingsmateriaal wat betreft receivers en luidpsrekers heb ik dus niet.
In eerste instantie zou ik graag met een goede 2.0 set beginnen om dat later uit te kunnen breiden naar 5.1/7.1.

Om te beginnen even wat info over de situatie:
- Ik woon in het buitenland, Nederlandse leveranciers/winkels waar ik een bepaald merk zou kunnen beluisteren heb ik dus niet zo veel aan :P.
- Het mag best wat kosten, maar er zijn grenzen. Het budget heb ik nog niet bepaald maar 2000~2500 euro (bij NL winkels) voor de set (receiver + luidsprekers) lijkt me een aardige richtlijn.
- Woonkamer is L-vormig en ongeveer 22m^2.

Merken waarvan ik weet dat die hier in de buurt verkocht worden:
- NAD
- Cambridge Audio
- H/K
- Pioneer
- Electrocompaniet
- Primare
- B&W
- Dali
- Dynaudio
Er worden er vast en zeker nog wel meer geleverd maar dit zijn de merken die mij zo even te binnen schieten, zoals je ziet worden hier in de regio dus redelijk wat betere merken in de winkels verkocht.

Wat ik zoek kwa receiver:
- Een aantal HDMI ingangen en uitgangen voor een tv en eventuele toekomstige bluray speler en andere dingen.
- Digitale audio ingangen (optisch en coax) voor eventuele toekomstige uitbreidingen.
- LAN aansluiting (DLNA ondersteuning ivm mediaspeler/NAS).
- Strak uiterlijk, dus weinig knoppen aan de voorkant.
- Als het even kan slimline model, al die tientallen aansluitingen op de normale hoge modellen zal ik de meesten nooit van gebruiken.
Dit zou je heel kort samen kunnen vatten als een Marantz SR7005 (met het klepje dicht en minus de nodige aansluitingen) in een NR1602 behuizing :P
Die maken ze helaas niet dus moet ik verder zoeken.

Wat heb ik zoal gevonden dat enigzins aan mijn eisen voldoet:
- Marantz SR7005:
-- Uitlopend model (hoe lang nog verkrijgbaar?) en de 06 serie heeft teveel knoppen op de voorkant
-- Te hoog

- Marantz NR1602
-- Knopjes
-- Vermogen schijnt niet echt over te houden als je meer als 2 kanalen aanstuurt

- Cambridge Audio Azur 551R
-- Knopjes
-- Geen LAN aansluiting

- Cambridge Audio Azur 650R
-- Knopjes
-- Te hoog

- NAD T757:
-- Te hoog
-- Geen LAN aansluiting

- H/K AVR265 & AVR365
-- Te hoog

- Yamaha Aventage:
-- Te hoog

De slimline eis zal ik zo te zien maar moeten vergeten en gewoon voor een full heigth model gaan.
Ik ga sowieso de nodige modellen bekijken in de winkels hier in de buurt, maar weten jullie nog andere receivers welke enigszins aan mijn eisen voldoen en ik in de winkel maar eens moet gaan bekijken?

Speakers weet ik nog niet helemaal wat ik wil (zuilen of eerst boekenplank model), in de winkels ga ik e.e.a. beluisteren als ik receivers ga bekijken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met 2500 euro voor een receiver en twee speakers moet je denk ik een heel aardig eind komen :)
Welk buitenland zit je, en waar ergens? Als dat DLD of BE is, kunnen we betere tips geven dan bij wijze van spreke over de USA of de UK :)

Verder: een aantal high-end receivers worden tegenwoordig geleverd met een zgn "remote-in". Daar kun je een IR oogje op aansluiten en dan kan het ding zelf zo de kast in. O.m. Denon heeft zoiets, maar er zijn ook wel andere merken :)

Alternatief: Ga voor een losse voor- en eindbak. Een eindbak heeft sowieso weinig knopjes namelijk, en een losse voorversterker ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MewBie
Ik zit in scandinavie dus als het goed is dezelfde modellen als de rest van europa.

Losse voor en eindbak heb ik ook aan zitten denken, maar de AV processoren die ik tot nu toe gevonden heb waren behangen met knopjes aan de voorkant en de prijzen beginnen vaak bij enkele duizenden euro's. En dan moet er nog een eindversterker bij en speakers.
Maar als iemand een leuke combi van losse componenten weet sta ik daar ook voor open.

*beeeeep*

• The Eagle

The Eagle

Wat vind jij "behangen met knopjes" :?
Als je een AVreceiver met een klepje hebt ben je er volgens mij ook namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

MewBie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:12:
Wat ik zoek kwa receiver:
- Een aantal HDMI ingangen en uitgangen voor een tv en eventuele toekomstige bluray speler en andere dingen.
Ingangen is het probleem nooit, maar heb je ook meerdere uitgangen nodig? Want dat maakt de keuze al wat minder makkelijk.
Wat heb ik zoal gevonden dat enigzins aan mijn eisen voldoet:
- Marantz SR7005:
-- Uitlopend model (hoe lang nog verkrijgbaar?) en de 06 serie heeft teveel knoppen op de voorkant
Ik gok dat ze pas volgend jaar de SR7007 zullen uitbrengen. De hogere modellen gaan veelal twee jaar mee waar de lagere modellen wel elk jaar worden vervangen. Al is de SR7005 in mijn ogen gewoon mid-end. Puur omdat Marantz geen 8000 en 9000 serie meer produceert maakt dat van de 7000 serie nog geen hogere klasse.
- Marantz NR1602
-- Knopjes
-- Vermogen schijnt niet echt over te houden als je meer als 2 kanalen aanstuurt
Hoe meer kanalen je aanstuurt des te zwaarder krijgt de voeding het en des te minder vermogen houdt je over. Al met al niet zo heel interessant aangezien je aangeeft voor een 2.0 set te willen gaan. Verder is een paar Watt per kanaal al meer dan genoeg om een ruimte met geluid te vullen. Of je moet speakers hebben met een zeer lage gevoeligheid en rare impedantiedippen.
De slimline eis zal ik zo te zien maar moeten vergeten en gewoon voor een full heigth model gaan.
Ik ga sowieso de nodige modellen bekijken in de winkels hier in de buurt, maar weten jullie nog andere receivers welke enigszins aan mijn eisen voldoen en ik in de winkel maar eens moet gaan bekijken?
Pioneer VSX-S500. Slimline model, LAN-aansluiting, Klasse D-versterking, et cetera. Lijkt me aan al je eisen te voldoen. Ook de eis van strak, want zo veel knopjes zitten er niet op de Pioneer.
The Eagle schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:32:
Alternatief: Ga voor een losse voor- en eindbak. Een eindbak heeft sowieso weinig knopjes namelijk, en een losse voorversterker ook :)
Dat een losse eindversterker weinig knopjes heeft klopt. Veelal is er ook maar één nodig en dat is aan/uit. Maar een voorversterker is eigenlijk altijd gebaseerd op een receiver van hetzelfde merk, dus daar gaan toch ook echt wel wat knoppen op zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MewBie
FeaR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:40:
[...]

Ingangen is het probleem nooit, maar heb je ook meerdere uitgangen nodig? Want dat maakt de keuze al wat minder makkelijk.
Er komt in ieder geval een tv aan te hangen.
Of ik een 2de hdmi uitgang nodig heb... ik ben in ieder geval niet van plan om er een 2de tv of beamer aan te hangen. Als het er op zit is het mooi meegenomen denk ik.
Ik gok dat ze pas volgend jaar de SR7007 zullen uitbrengen. De hogere modellen gaan veelal twee jaar mee waar de lagere modellen wel elk jaar worden vervangen. Al is de SR7005 in mijn ogen gewoon mid-end. Puur omdat Marantz geen 8000 en 9000 serie meer produceert maakt dat van de 7000 serie nog geen hogere klasse.
Ok. Vanuit mijn oogpunt is de SR7005 al een redelijk eind richting high-end :+
Hoe meer kanalen je aanstuurt des te zwaarder krijgt de voeding het en des te minder vermogen houdt je over. Al met al niet zo heel interessant aangezien je aangeeft voor een 2.0 set te willen gaan. Verder is een paar Watt per kanaal al meer dan genoeg om een ruimte met geluid te vullen. Of je moet speakers hebben met een zeer lage gevoeligheid en rare impedantiedippen.
Ik ben wel van plan om later uit te breiden naar 5.1 en ik was niet van plan om dan weer een nieuwe receiver te kopen.
Pioneer VSX-S500. Slimline model, LAN-aansluiting, Klasse D-versterking, et cetera. Lijkt me aan al je eisen te voldoen. Ook de eis van strak, want zo veel knopjes zitten er niet op de Pioneer.
Daar heb ik ook naar gekeken inderdaad en het voldoet inderdaad aan mijn eisen, ik ben alleen bang dat hij het niet meer red kwa vermogen op het moment dat ik uitbreid naar 5.1, en in vergelijking met andere receivers zijn de specificaties van de versterker ook een stuk slechter als die van een aantal uit mijn rijtje.
En ik vond een receiver van nog geen 400 euro een beetje vreemd staan in het rijtje met receivers die minimaal het dubbele kosten.
The Eagle schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:29:
Wat vind jij "behangen met knopjes" :?
Als je een AVreceiver met een klepje hebt ben je er volgens mij ook namelijk :)
2 voorbeelden:

Knopjes festijn :N :
Afbeeldingslocatie: http://www.integrahometheater.com/images/products/Receiver/DTR-80.3-front.jpg
Al die merk logootjes heb ik trouwens ook totaal geen behoefte aan.

Zo'n rij met input keuze knopjes vindt ik ook geen gezicht :N :
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.onkyo.com/assets/2/0/6/3/1/TX-NR414__S__Front_C220x110.png.jpg

Amper knoppen :Y :
Afbeeldingslocatie: http://marantz.nl/Assets/images/Products/SR7005/S_SR7005_D.png
Er zijn inderdaad de nodige receivers die bijna alle knoppen achter een klepje hebben zitten, dat is inderdaad ook een oplossing en leverd een mooi strak front op.

Is er geen fabrikant die een receiver heeft met alleen maar tiptoesten op het front?

*beeeeep*

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
Ja, Samsung
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/04/15/hw_c700xen/C700-FRONT-330_1_Large_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/04/15/hw_c500xen/01_large.jpg
Maar of je daar gelukkig van wordt voor een receiver...

[ Voor 52% gewijzigd door frickY op 25-03-2012 22:20 ]

• The Eagle

The Eagle

Nofi, maar met alleen maar tiptoetsen zit de boel vrij snel onder de vette vlekken ben ik ban :X

Bedenk je trouwens ook dat je vermoedelijk een bepaald geluid lekker vind. Ik heb mijn Klipschen op een installatie van NAD, een van Yamaha en een van Denon gehoord. Bij de NAD en de Yamaha kon niet eens de bas bijgeregeld worden :X Aangezien ik zelf van een wat voller geluid hou, klonk dat dus zonder subwoofer voor geen meter.
Van Yamaha heb je overigens de Aventage lijn nu, dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/local/products/images/16919/12073/16919_12073_1.jpg
Zit je wel meteen aan 1000 euro voor je receiver alleen...de lagere modellen hebben geen klepje en veel knopjes namelijk.

• MewBie
frickY schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:18:
Ja, Samsung
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar of je daar gelukkig van wordt voor een receiver...
Nee, een Samsung receiver wordt ik niet gelukkig van :P
The Eagle schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:35:
Nofi, maar met alleen maar tiptoetsen zit de boel vrij snel onder de vette vlekken ben ik ban :X

Bedenk je trouwens ook dat je vermoedelijk een bepaald geluid lekker vind. Ik heb mijn Klipschen op een installatie van NAD, een van Yamaha en een van Denon gehoord. Bij de NAD en de Yamaha kon niet eens de bas bijgeregeld worden :X Aangezien ik zelf van een wat voller geluid hou, klonk dat dus zonder subwoofer voor geen meter.
Van Yamaha heb je overigens de Aventage lijn nu, dan krijg je zoiets:

[afbeelding]
Zit je wel meteen aan 1000 euro voor je receiver alleen...de lagere modellen hebben geen klepje en veel knopjes namelijk.
Ik verwacht niet dat ik de knoppen op het apparaat veel zal gebruiken :P

De Aventage lijn van Yamaha had ik inderdaad al gevonden, hij staat ook in mijn lijstje met als min punt dat ie te hoog is.
Een platte receiver vindt ik mooier, maar als ik een compromis moet maken dan is dat wel de eerste eis die er uit gaat.

*beeeeep*

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MewBie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:20:
[...]
Daar heb ik ook naar gekeken inderdaad en het voldoet inderdaad aan mijn eisen, ik ben alleen bang dat hij het niet meer red kwa vermogen op het moment dat ik uitbreid naar 5.1, en in vergelijking met andere receivers zijn de specificaties van de versterker ook een stuk slechter als die van een aantal uit mijn rijtje.
En ik vond een receiver van nog geen 400 euro een beetje vreemd staan in het rijtje met receivers die minimaal het dubbele kosten.
Het is een Klasse D-versterker. Die verbruiken sowieso vele malen minder dan een Klasse A/B (de rest die je opnoemt) en ook heeft een Klasse D-versterker een rendement van zo'n 90% waar een A/B het met 50 - 80 procent moet doen. Je kan niet zo maar de cijfertjes van een Klasse D en A/B vergelijken.

En een Slimline is nu eenmaal wat meer low-budget dan een volledige receiver. Al zou ik met 2500 euro ook niet te veel uit gaan geven aan een receiver. Denk dat je met 750 euro wel iets leuks kan samenstellen. Heb je nog zo'n 750 euro per speaker en kabels. Een receiver van 1500 euro (SR7005) en dan twee speakers van 450 euro er aan hangen is zonde.

• MewBie
Vandaag even een tweetal winkels hier in de buurt langs geweest.
Bij de ene hadden ze net een nieuwe set Dali Ikon 6 Mk2 binnen, die moesten eerst nog uitgepakt en ingespeeld worden dus die kan ik van de week pas beluisteren.
Bij de 2de heb ik System Audio te horen gekregen, kende het merk niet en ondanks dat ze kleinere woofer gebruiken kwam er nog verbazingwekkend veel bass uit.
Ook heb ik daar de Pioneer VSX-LX55 gezien en geluisterd icm een nieuwe set JBL Studio 580, die moeten dus ook nog ingespeeld worden, maar hij kon ook de Pioneer SC-LX75 voor een leuke prijs leveren. Marantz is een paar honderd euro duurder. En van de week zou hij nog wat nieuwe receivers binnenkrijgen en z'n demo opstellingen aanpassen.

Binnenkort dus nog maar eens langs deze winkels als het nieuwe spul ingespeeld is en de demo opstellingen aangepast.

*beeeeep*

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MewBie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:17:
...maar hij kon ook de Pioneer SC-LX75 voor een leuke prijs leveren. Marantz is een paar honderd euro duurder. En van de week zou hij nog wat nieuwe receivers binnenkrijgen en z'n demo opstellingen aanpassen.
Je wilde toch een slimline? Die VSX-Sxxx reeks voldoet aan je wensen. Maar het is verder jouw keuze. Ben ook wel benieuwd naar de prijs van de LX75, want in Nederland betaal je daar zo'n 1500 - 1600 euro voor. Dan heb je een euro of 400 euro per speaker over. Dat is ook niet echt de meest voordelige verhouding van versterker-speakers. Je kan naar mijn inziens beter meer geld in speakers steken dan een receiver.

• MewBie
FeaR schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 07:59:
[...]

Je wilde toch een slimline? Die VSX-Sxxx reeks voldoet aan je wensen. Maar het is verder jouw keuze. Ben ook wel benieuwd naar de prijs van de LX75, want in Nederland betaal je daar zo'n 1500 - 1600 euro voor. Dan heb je een euro of 400 euro per speaker over. Dat is ook niet echt de meest voordelige verhouding van versterker-speakers. Je kan naar mijn inziens beter meer geld in speakers steken dan een receiver.
Ik wil het liefst een slimline ja, maar ik ben ook realistisch genoeg om in te zien dat een slimline niet kan bieden wat ik zoek.

De prijzen hier is een beetje een apart verhaal :P
Normaal gesproken is alles hier minimaal zo'n 15% duurder als in NL, de LX75 kost omgerekend 1300 euro.
En sommige luidsprekers zijn hier ook goedkoper, de Dali Ikon 6 MkII kost bijvoorbeeld ook 1300 euro per paar tegen 1400-1500 euro in NL.
De JBL Studio 580 is hier bijvoorbeeld ook goedkoper als in NL.

De kosten verhouding receiver/luidsprekers is dus ongeveer 50/50.

*beeeeep*

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MewBie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:16:
[...]

Ik wil het liefst een slimline ja, maar ik ben ook realistisch genoeg om in te zien dat een slimline niet kan bieden wat ik zoek.
Alleen qua vermogen was die VSX-Sxxx toch te min? Terwijl daar dus een Klasse D-versterker in zit die met meer kanalen aangesproken wellicht nog meer over zal houden dan een SR7005.

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Heb recentelijk een Denon AVR-1912 (http://www.productwiki.co...ages/denon_avr_1912_1.jpg) gekocht. Qua knopjes vindt ik het meevallen en deze is niet zo heel duur. Hij heeft ook wat grote broertjes die het zelfde formaat hebben maar meer vermogen.

Voor speakers heb ik 2 Quadral Platinum M3 speakers gekocht.

Ik heb geluisterd in Venlo dus daar ben je denk ik niet echt mee geholpen. Maar kijk eens naar de Denon serie. Heeft DLNA (alleen voor muziek en fotos) en naar mijn mening ziet hij er strak uit.

Succes ermee

• MewBie
Gisteren ben ik wat luidsprekers wezen luisteren.
Om precies te zijn:
- Dali Ikon 6 MkII
- B&W DM683
- JBL Studio 580
- System Audio Aura 50
Kosten allemaal omgerekend ongeveer 1300 euro per paar met als uitzondering de JBL's die zijn een 150 euro duurder ofzo

Eerste indrukken van de Dali waren onwijs goed ondanks dat ze nog niet goed ingespeeld waren (ze hadden de net een beetje ingespeelde set alweer verkocht, die hadden nog geen 5 dagen in de winkel gestaan :( ).
Vooral bij de hoge tonen in de muziek had ik het idee dat alles aanwezig was.
Toen er over geschakeld werd naar de B&W's had ik ineens het idee dat de zangeres samen met de helft van de muziek verdwenen was :X
De B&W's klonken een stuk terug houdender ook in het laag. Niet mijn smaak dus.

De JBL Studio's stonden in een volledige 5.1 opstelling. Met alle speakers aangestuurd klonk het nog wel enigzins ergens naar, maar kon mij van het begin af aan al niet overtuigen. Toen er naar 2.0 over werd geschakeld was het helemaal bagger -O-
De system Audio's klonken net als de B&W's een beetje afwezig.

De verkoper uit de winkel met de JBL's en SA's was ook niet echt meewerkend, dus misschien dat ik daar binnenkort nog eens terug ga als de andere verkoper er weer staat (die wou de halve winkel verbouwen voor een luistersessie met verschillende receivers en speakers :D ) en dan ook ga proberen een setje Dynaudio's te beluisteren.

Op dit moment heeft de Dali Ikon 6 MkII mijn grote voorkeur :Y

*beeeeep*

Pagina: 1