Geen LAN ip met ubee modem

Pagina: 1
Acties:

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 14:19
Ik zit met het volgende.
Sinds kort ben ik klant van Ziggo en heb een Ubee modem gekregen.
Draadloos werkt alles redelijk, ik krijg gewoon een IP toegewezen door de DHCP server in de router. Echter wil ik ook een PC bedraad aansluiten.
Op deze PC staat op automatisch IP verkrijgen. Echter krijg ik van de Ubee geen IP toegewezen. Al 2 computers geprobeerd met verschillende Cat 5e kabels op de LAN poorten 1 en 2 van de Ubee.

Zie ik iets over het hoofd?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 00:45
Staat die niet toevallig in "modem" modus ipv router ?
Laat maar, niet goed gelezen dat draadloos wel goed werkt.

Komt deze zo uit de doos met fabrieksinstellingen, en gaat het om een nieuwe aansluiting ?
Je zou een reset van de router kunnen overwegen om zeker te weten dat er geen instellingen veranderd zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door Yippie op 25-03-2012 18:13 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft dat Ubee ding niet gewoon maar 1 LAN aansluiting :? Of zijn het er meer :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Typenummer Ubee modem?

Ubee maakt n.l. meer dan 1 model.

• OnsDenis
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:52:
Typenummer Ubee modem?

Ubee maakt n.l. meer dan 1 model.
Het is de Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter.
Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/17/ubeenew.jpg
Deze dus...

• OnsDenis
Yippie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:08:
Staat die niet toevallig in "modem" modus ipv router ?
Laat maar, niet goed gelezen dat draadloos wel goed werkt.

Komt deze zo uit de doos met fabrieksinstellingen, en gaat het om een nieuwe aansluiting ?
Je zou een reset van de router kunnen overwegen om zeker te weten dat er geen instellingen veranderd zijn.
Complete reset heb ik gedaan. Alles stond weer terug in de fabrieks instellingen.
Daarna werkte het nog niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Om uit te sluiten dat je modem wel correct werkt.
Wat is het ip dat je laptop draadloos ontvangt?
Als je een pc met een utp kabel aansluit, gaan de lampjes op pc en modem wel branden?

[ Voor 31% gewijzigd door job op 25-03-2012 19:24 ]

Verwijderd

Vreemd.

Heb je nog ergens een router of iets anders IP via DHCP serverend liggen?

Zo zou je kunnen uitsluiten of het aan het Ubee modem ligt of toch aan de computers/bekabeling. (Wat me sterk lijkt, maar je weet maar nooit)

Gaat het LAN lampje op het modem wel branden als de netwerkkabel is aangesloten? (Van de respectievelijke poort)

• OnsDenis
job schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:22:
Om uit te sluiten dat je modem wel correct werkt.
Wat is het ip dat je laptop draadloos ontvangt?
Als je een pc met een utp kabel aansluit, gaan de lampjes op pc en modem wel branden?
De modem benader ik door naar 192.168.178.1 te gaan, en de laptop krijgt het adres 192.168.178.100
Als ik een kabel aansluit gaan de lampjes wel aan op de modem en de lampjes geven ook nog de juiste snelheid aan van de netwerkkaart van de PC groen voor 100 en blauw voor 1 gig

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Tot zover ziet het er goed uit :)

De pc krijgen volgens jou geen ip, wat gebeurt er dan wel?
Normaal gesproken zou windows een apipa adres aan moeten nemen (169.254.x.x), zie je dat wel?
Werkt het als je een vast ip inklopt?

[ Voor 94% gewijzigd door job op 25-03-2012 20:16 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Staat er misschien iets van MAC filtering aan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• OnsDenis
lier schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:00:
Staat er misschien iets van MAC filtering aan?
Nee, alles via wifi werkt. Alle iPad`s iPhone`s etc werken meteen. Dat zou dan via het MAC filter toch ook niet werken?

Verwijderd

En wat zegt de Ziggo helpdesk? Kunnen die remote wat zien in dat modem (Als ze ook bij dat modem remote kunnen)

Want het begint erop te lijken dat de LAN poorten simpelweg defect of op een of andere manier uitgeschakeld zijn.

EDIT:
Als je nog een losse router hebt liggen, zou je ook het onderstaande kunnen proberen;
Gebruikers die wat meer willen kunnen het modemrouter ook gebruiken in combinatie met een eigen router. Er zijn twee mogelijkheden om dit te bereiken:
  • De helpdesk kan de routerfunctie voor je uitzetten. Het apparaat werkt dan gewoon weer als een dom kabelmodem.
  • Je kan in de Ubee een Passthrough aangeven voor je eigen router, lees hieronder verder voor meer informatie.
    Passthrough-mode (ook bekend als "semi-bridge")
Het blijkt mogelijk om het modemrouter zelf in een soort van bridge te kunnen zetten!
Open de geavanceerde settings, ga in het menu naar "gateway -> options". Onderaan vind je een tabelletje genaamd "passthrough MAC address". Voeg aan deze lijst het MAC-adres (fysieke adres) van de WAN-poort van je router toe. Deze vind je bijvoorbeeld bij Linksysrouters in de interface onder "status->router".

Sluit nu je eigen router aan met een kabel tussen de WAN-poort en één van de LAN-poorten op de Ubee. Jouw router krijgt vervolgens een IP-adres toegewezen. Is dit niet het geval, dan kan het zijn dat je het verkeerde MAC-adres hebt opgegeven in de Ubee!

Je kunt het WiFi gedeelte van de Ziggo router dan uitzetten.
Wireless op Disabled en bij Gateway de Release Wan Lease knop indrukken:
Het I.P. adres wat nu overbodig is vervalt dan.

De Ziggo modem-router blijft altijd nog bereikbaar via http://192.168.176.1 Gebruikersnaam: ziggo, Paswoord: draadloos
EDIT2:

Heeft die laptop ook een LAN poort? dan zou je daar Internet Connection Sharing (ICS) op kunnen configureren, dan met die draadloos verbonden laptop richting het Ubee modem lopen, daar een netwerkkabel uit halen en in de laptop steken. Krijgt de PC dan wel een internet verbinding?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 18:41 ]

• OnsDenis
Zo, weer wat stappen verder. 2x helpdesk gebeld en 1x met de Ziggo+ helpdesk. Maandagbkrijg ik een nieuw modem, ik hoop dit keer een Cisco. Ik laat wel weten of dit de oplossing was.

Pagina: 1