Andere pc's en router niet in windows verkenner -> Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Beste,

Ik heb de vraag hoe het mogelijk is dat ik op de pc onder Netwerk niet de router zie of 1 van de gedeelde mappen? Is er een optie dat ik ben vergeten aan te vinken of iets?

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg716/scaled.php?server=716&filename=netwerks.jpg&res=medium

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Zitten de pc's in dezelfde werkgroep?
Heb je de verbinding op deze PC veranderd naar "Thuisnetwerk"? Alleen dan staat "Bestanden en mappen delen" etc standaard aan.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Verwijderd

"op een andere pc zie ik hier....etc,etc..."

Grote vraag hier is dus, wat zijn de verschillen van beide pc's?
Voordat iemand je verder kan helpen zal je echt wat meer info moeten geven.
ipconfig van beide pc's, netwerk instellingen van beide pc's, dhcp instelling van router, is er meer dan 1 router/ap/dhcp server/etc in het netwerk, etc, etc....

• DeEindbaas
c0ne schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:09:
Zitten de pc's in dezelfde werkgroep?
Heb je de verbinding op deze PC veranderd naar "Thuisnetwerk"? Alleen dan staat "Bestanden en mappen delen" etc standaard aan.
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:16:
"op een andere pc zie ik hier....etc,etc..."

Grote vraag hier is dus, wat zijn de verschillen van beide pc's?
Voordat iemand je verder kan helpen zal je echt wat meer info moeten geven.
ipconfig van beide pc's, netwerk instellingen van beide pc's, dhcp instelling van router, is er meer dan 1 router/ap/dhcp server/etc in het netwerk, etc, etc....
De pc staat op Thuisnetwerk ja in het netwerkcentrum.

Beneden staat het UPC modem een Cisco EPC3925‎ waar de wireless etc op uitgeschakeld is. Met een draad naar de volgende verdieping staat een NetGear wndr3700 waar de PC waar je niets op ziet rechtstreeks op aangesloten is. Vanaf de Netgear gaat er ook een kabel naar zolder die op een simpele switch zit en vanuit de switch gaat er een kabel naar de andere PC 2 waarop alles normaal werkt.

Verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamwire.nl/klanten/afbeelding.jpg

PC waar je niks op ziet:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::cd90:1d87:6d82:39f9%10
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.6
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.1

PC 2 waar je gewoon alles ziet:
ink-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::93a:a42b:d676:4525%10
Pv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.8
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.1

De "Geavanceerde instellingen voor delen" zijn op beide pc's hetzelfde.

Ik hoop dat je mij nu beter kunt helpen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door DeEindbaas op 25-03-2012 21:13 ]

• DeEindbaas
Kan iemand mij nog helpen hiermee of weet jammer genoeg niemand een oplossing? ;(

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kom je met de pc die niets ziet wel op het internet? Zo niet dan zit er iets in je verbindingen niet goed bijvoorbeeld dat je de pc op de uplink van de router/switch aangesloten hebt. Zie je wel internet dan zou je de webinterface van http://10.0.0.1 ook moeten kunnen zien. Tenslotte als dat allemaal werkt kun je nog kiezen voor Start->Uitvoeren->\\10.0.0.8 als er iets gedeeld wordt op pc2 zou je dan de shared directories te zien moeten krijgen.

• DeEindbaas
synoniem schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:26:
Kom je met de pc die niets ziet wel op het internet? Zo niet dan zit er iets in je verbindingen niet goed bijvoorbeeld dat je de pc op de uplink van de router/switch aangesloten hebt. Zie je wel internet dan zou je de webinterface van http://10.0.0.1 ook moeten kunnen zien. Tenslotte als dat allemaal werkt kun je nog kiezen voor Start->Uitvoeren->\\10.0.0.8 als er iets gedeeld wordt op pc2 zou je dan de shared directories te zien moeten krijgen.
Hoi,

Ik kan met de andere pc gewoon alles doen, internetten in de router komen via de URL etc.. ik zie dus alleen niet in windows verkenner de router en de shared mappen.

• synoniem
  • Niet online
Start->Uitvoeren->\\10.0.0.8 had je ook al geprobeerd? In welke netwerkcategorie heb je pc ingesteld? Thuisgroep of kantoor of publiek? Met allebei kantoornetwerk zou je in ieder geval de router moeten zien.

• DeEindbaas
synoniem schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:48:
Start->Uitvoeren->\\10.0.0.8 had je ook al geprobeerd? In welke netwerkcategorie heb je pc ingesteld? Thuisgroep of kantoor of publiek? Met allebei kantoornetwerk zou je in ieder geval de router moeten zien.
Ik heb net even gekeken en ik kom gewoon op die manier wel bij de rest ja. Allebei de PC's staan op Thuisnetwerk (wat normaal is lijkt mij ook?).

• synoniem
  • Niet online
Dreamwire schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:07:
[...]

Ik heb net even gekeken en ik kom gewoon op die manier wel bij de rest ja. Allebei de PC's staan op Thuisnetwerk (wat normaal is lijkt mij ook?).
Zet ze eens allebei op kantoornetwerk want thuisnetwerk sluit soms bepaalde apparaten uit (heeft uit mijn blote hoofd met autorisatiemethodes te maken). En dan in dezelfde werkgroep uiteraard, als de pc vraagt of het netwerk weergegeven moet worden zeg je ja. In principe zou je dan alles moeten zien wat er in je netwerk aanwezig is.

• DeEindbaas
synoniem schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:04:
[...]

Zet ze eens allebei op kantoornetwerk want thuisnetwerk sluit soms bepaalde apparaten uit (heeft uit mijn blote hoofd met autorisatiemethodes te maken). En dan in dezelfde werkgroep uiteraard, als de pc vraagt of het netwerk weergegeven moet worden zeg je ja. In principe zou je dan alles moeten zien wat er in je netwerk aanwezig is.
Beide staan nu op Bedrijfsnetwerk en beide hebben als werkgroep: WORKGROUP.

Maar op PC 1 blijf je niks zien wat er in het netwerk bevind.

(overigens op mijn laptop of op de acryan zie ik gewoon alle gedeelde mappen etc)

• synoniem
  • Niet online
Het enige wat ik nog kan bedenken is in het Netwerkcentrum onder "Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" is controleren of "Netwerkdetectie inschakelen" geselecteerd is en de instelling "Bestands en printerdeling" ook. Kijk ook even onder het kopje "Met wachtwoord beveiligd delen" wat je daar geselecteerd hebt. Zoals gezegd, verder kan ik het zo snel niet bedenken.

• DeEindbaas
synoniem schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:43:
Het enige wat ik nog kan bedenken is in het Netwerkcentrum onder "Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" is controleren of "Netwerkdetectie inschakelen" geselecteerd is en de instelling "Bestands en printerdeling" ook. Kijk ook even onder het kopje "Met wachtwoord beveiligd delen" wat je daar geselecteerd hebt. Zoals gezegd, verder kan ik het zo snel niet bedenken.
Hoi synoniem,

Dat staat allemaal open en prima (anders kon de AC Ryan ook niks vinden). Zelf snapte ik ook de ballen ervan dat de andere pc niet gewoon mee werkte daarom hoopte ik dat een Tweaker het misschien wist. ;)
Pagina: 1