Toon posts:

APU op 100% tijdens installatie updates.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een systeem in elkaar gezet. ASUS F1A75-M mobo en A4 3400 APU, 4 g ram Win 7 64x.

Ben nu aan het installeren en zie dat de CPU veel en lang op 100% staat. Ram is maar voor de helft in gebruik.

Ik zie dat het vooral gebeurd als die bezig is met de installatie van .net Framework 4 . Ook al heb ik verder geen programma's aan.

Deze upgrade van mobo/cpu/graka was vooral bedoeld om de grka overbodig te maken. Ik ben nu vooral bang dat deze CPU/APU eigenlijk niet goed genoeg is om starks ook media (.MKV. VOB enz.) af te spelen.

Ook ben ik benieuwd of er iets mis is. Met mijn gewone PC kom ik zelden boven de 50% (core 2duo)

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Geen virus/malware op de pc? Probeer eens windowskey+r en typ: msconfig. Ga dan naar de boottab en deselecteer alles wat naar jouw mening onzin is. Kan niets fout aan gaan (ga niet services stoppen e.d.)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hoe kan hij malware hebben?? Ze pc is net nieuw :Y

Johann Sebastian Bach

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-02 09:16
Waarom denk je dat het een probleem is? .net is gewoon zwaar, en wordt ook na installatie nog "geoptimaliseerd" voor je pc. Dit kan enkele uren duren en wordt gedaan in idle tijd. Ik zeg wacht gewoon een tijdje.

BTW een cpu kan met gemak (mits goede koeling) een tijd lang op 100% draaien (is ie voor gebouwd).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, 't was alleen maar omdat ik op tijd wil weten of iets niet goed is. De oorzaak of normaliteit van "onbekend gedrag" is bij zo'n nieuwe CPU altijd lastig in te schatten.

Geen enkele andere CPU die ik gehad heb, verschillende dual cores van AMD en Intel, hadden hier moeite mee.

Thanx in ieder geval voor de gerust stelling.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
Is toch juist goed dat ie 100% gebruikt op het moment dat ie aan het werk wordt gezet :)

Als je core 2 duo niet boven de 50% kwam waren het waarschijnlijk single threaded applicaties?

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 15:26
.net framework runt nadien altijd een process hetgeen de optimalisatie voor zijn rekening neemt...
Dus na de installatie levert dat inderdaad een aardige CPU load op. Niets van aantrekken, gaat vanzelf over en je zou er geen nadeel van mogen ondervinden aangezien dat op een low priority draait.

Verwijderd

Topicstarter
@ mitsumark
50% was meer een algemene indicatie. Ik kan me niet herinneren waar die bij het instaleren op stonden.

Ben gerust gesteld: 't was als de eerste bite uit een (veel) te grote appel, daarna gaat het makkelijker
Pagina: 1