Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik werkzaam als programmeur. Ik heb een MBO4 diploma ICT beheer maar ben voornamelijk autodidact op het gebied van programmeren. Nu ben ik van plan om duaal mijn HBO informatica te gaan halen. Ik twijfel op dit moment tussen de LOI en NCOI.

Graag hoor ik jullie ervaringen met deze scholen of nog liever met deze opleiding. Ook zou ik graag de marktwaarde van deze diploma's willen weten (voor zover deze verschillen met een voltijds HBO). Als iemand ervaring heeft met deze opleiding in duale form bij een hogeschool in het noorden van Nederland (Groningen, Friesland of Drenthe) hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt voor je moeite,

Met vriendelijke groet,

Arnold

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:23
Ik zou voor NOH-I gaan. Zeker als je autodidact bent. Volledig gericht op zelfstudie en les op afstand.
Kan bij de Hanzehogeschool Groningen. Wordt ondersteunt door de Open Universiteit.
Daar ben ik zelf net begonnen met WO informatica en mijn ervaring is zeer positief.

http://www.ou.nl/eCache/DEF/2/26/385.html

LOI en NCOI worden naar mijn idee toch als wat minder volwaardige opleidingen beschouwd.

(Het is niet duaal maar wel perfect voor naast een full time baan.)

[ Voor 7% gewijzigd door DaveGold op 25-03-2012 23:04 ]

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 13:37
Ik volg momenteel de opleiding Technische informatica van LOI en gaat tot nu prima. Zelf werk ik 3 dagen in de week en de overige dagen ben ik aan deze pittige studie bezig. Nadeel van LOI is dat het 100% zelf studie is. Je hebt geen coach en krijgt moeilijk contact met leraren. Veel modules zijn gebasseerd op Exin.

Dat LOI minder is dan een reguliere school klopt niet. Het is een 100% geldige HBO opleiding met diploma. Scholen die onwaardig zijn, zijn naar mijn mening INHolland en de opleiding Journalistiek (ben even de naam van de school kwijt maar ligt wel in Groningen).

[ Voor 17% gewijzigd door Vastelaovend89 op 26-03-2012 09:06 ]

Eng en streng

Verwijderd

A1ex89 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:03:
Ik volg momenteel de opleiding Technische informatica van LOI en gaat tot nu prima. Zelf werk ik 3 dagen in de week en de overige dagen ben ik aan deze pittige studie bezig. Nadeel van LOI is dat het 100% zelf studie is. Je hebt geen coach en krijgt moeilijk contact met leraren. Veel modules zijn gebasseerd op Exin.

Dat LOI minder is dan een reguliere school klopt niet. Het is een 100% geldige HBO opleiding met diploma. Scholen die onwaardig zijn, zijn naar mijn mening INHolland en de opleiding Journalistiek (ben even de naam van de school kwijt maar ligt wel in Groningen).
LOI heeft misschien wel dezelfde kwaliteits eisen als een "normale" opleiding, maar LOI heeft toch wel een hoog "huismoeders cursus" gehalte..
Als ik mensen met LOI op hun CV zie staan weet ik dat ze er wel moeite voor heb gedaan, maar op een echte opleiding heb je toch wat meer feeling met de stof..

De voornaamste reden is studenten/leraar contact, je hebt zeer veel discussie op de opleidingen en gaat soms dieper op de stof, ook kan het in verschillende contexten gezien worden.
Bij een LOI denk ik toch meer aan puur eigen maken van de stof en niet echt dingen in context zien (behalve die van jezelf).

Papiertje zal HBO waardig zijn, maar ik denk dat als iemand van een normale hoge school af komt (zeker duaal) zal veel verder zijn en meer kennis opgedaan hebben tijdens zijn studie.

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Heren, bedankt voor de informatie. De NOH-I kende ik nog niet, daar ga ik zeker even kijken.

Is hier nog iemand die ervaring heeft met de NCOI?