Hulp nodig bij eerste WC systeem

Pagina: 1
Acties:

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:41
Hallo Tweakers,

Op dit moment is dit mijn huidige computer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 71,60€ 71,60
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 26,95€ 26,95
1Antec Three Hundred€ 49,50€ 49,50
1Mushkin 4GB (2x2GB) DDR3 SODIMM PC3-10600 CL9 Apple€ 21,99€ 21,99
1Intel Core i7 860€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,85€ 49,85
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 148,95€ 148,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,84

De koeling binnenin is echter tegenwoordig echt een ramp. Bij een keer niet opletten heb ik temperaturen gekregen van 100 graden en het lijkt wel of de fan van de cpu tegenwoordig op full speed draait, hoewel ik toch nog steeds temperaturen van 50 graden krijg. Lang verhaal kort, ik wil graag WC aansluiten aan mijn systeem, om de temperatuur een beetje te regelen en de hele boel een stuk stiller te laten zijn.

Mijn budget is niet erg groot, max 100 euro. In de BBG zag ik al iets, maar er werd wel bij gezet dat je het per systeem zou moeten aanpassen. Kunnen jullie mij helpen hierin?

(En hoeveel duurder is passief tov actief? Passief geniet toch wel mijn voorkeur, alleen ben ik bang dat ik het budgetgewijs niet haal)

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025

Peter91

<=]

Met dat budget kom je op een Corsair h100 uit.
Heb je verder geen omkijken naar.

Maar je laat niet weten, wat er allemaal watergekoeld moet worden..

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30
Voor 100 euro beginnen aan een echte WC set is nutteloos imo. Je gaat er weinig tot geen winst uit halen verwacht ik. Met een budget van 100 euro om je huidige luchtkoeling aan te passen kom je een stuk verder met betere resultaten.

Wat maakt er zoveel geluid en wat word zo heet?

Die antec 300 bied overigens meer dan genoeg mogelijkheden om goed te koelen. Met 4 goede casefans (2 front, 1 back, 1 top) en de zijkant desnoods afdekken krijg je een behoorlijke goede flow. Hiernaast kan je een prima cpu koeler krijgen op lucht binnen dit budget. Dan blijft alleen je videokaart over. Als je deze fan netjes reguleert kan hij waarschijnlijk vrij stil zijn zonder load. Onder load word het een moeilijker verhaal.

M.a.w met dat budget moet je pc best netjes stil te krijgen zijn met goede temps.

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:41
Oh, sorry, even duidelijkheid:

CPU (dat zijn toch de core's in Speedfan?) wordt absurd heet. Idle is tegenwoordig 50-60 graden. De CPU-koeler maakt ook nog eens een takkenherrie, zonder al te veel resultaat zo te zien. Mijn GPU valt best mee, die wordt pas heet als ik intensief game en op zich maakt die koeler niet te veel geluid.
Ik wil dus voornamelijk mijn CPU koelen, maar als je systemen hebt waarbij beide kan, heeft dat de voorkeur. Ook heb ik een breder budget dan aanvankelijk gedacht, maar wil het toch wel rond de 100 euro houden, maar ik heb geen problemen met uitschieters.

[ Voor 107% gewijzigd door Majora op 25-03-2012 14:07 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30
Luchtkoeling moet die i7 van jou makkelijk koel kunnen houden. Ik zou gewoon wat reviews gaan lezen over goede luchtkoelers. Daar eventueel een aantal stille casefans bij doen. Waterkoeling heb jij helemaal niet nodig, is nodeloos ingewikkeld en duur.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

De corsair h100 is een prima start hoor! wereldkoeler voor t geld tov echte waterkoeling. Ben zelf al rond de 400 euro kwijt aan kast en wc set voor cpu-mem-gpu en dan heb ik de helft 2e hands gehaald.. Een standaard cpu custom setje begint bij 160-170 euro en daar zit je met je h100 qua performance niet zover vandaan..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01 15:39
Majora schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:03:
Oh, sorry, even duidelijkheid:

CPU (dat zijn toch de core's in Speedfan?) wordt absurd heet. Idle is tegenwoordig 50-60 graden. De CPU-koeler maakt ook nog eens een takkenherrie, zonder al te veel resultaat zo te zien. Mijn GPU valt best mee, die wordt pas heet als ik intensief game en op zich maakt die koeler niet te veel geluid.
Ik wil dus voornamelijk mijn CPU koelen, maar als je systemen hebt waarbij beide kan, heeft dat de voorkeur. Ook heb ik een breder budget dan aanvankelijk gedacht, maar wil het toch wel rond de 100 euro houden, maar ik heb geen problemen met uitschieters.
Zit je koeler niet gewoon helemaal dicht met stof? Probeer de fan er eens af te halen en deze koeler leeg te zuigen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:37
Joenino schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:53:
[...]

Zit je koeler niet gewoon helemaal dicht met stof? Probeer de fan er eens af te halen en deze koeler leeg te zuigen.
Hier dacht ik ook al aan.
En hoe zit het met de airflow in je kast? Hoe warm wordt de kast zelf zegmaar na lange tijd gamen o.i.d.
En meet je temps eens met Coretemp of HWMonitor, is wat betrouwbaarder dan speedfan.
Verder zou ik een Scythe Mugen 2 Rev B of iets dergelijks halen, scheelt je een hoop geld tov een H80 of H100.
Pagina: 1