Geen ftp connectie vanaf ADSLTelfort naar VDSL Telfort

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Heb onderstaande vraag al op het Telfort forum gesteld maar krijg weinig reactie. Misschien heeft hier iemand een idee hoe dit kan...

Ben sinds afgelopen dinsdag over van ADSL (Telfort) naar VDSL (Telfort).

Ik heb een ftp server draaien achter de VDSL verbinding van telfort. Wanneer ik deze ftp server probeer te benaderen op een andere plaats via een ADSL verbinding van telfort is het onmogelijk om te connecten.

Op dezelfde plaats waar ik ADSL heb van telfort heb ik ook een Ziggo verbinding tot mijn beschikking, die kan wel verbinden met m'n ftp server. Zelfde computer en zelfde ftp-client. Het lukt me wel om verbinding te maken met andere ftp servers.

Op nog een andere plaats heb ik het geprobeerd via een KPN verbinding en dat werkt ook gewoon.

Er wordt totaal geen verbinding op gebouwd, ik zie nog net dat de hostname wordt omgezet naar een ip-adres (dit ip klopt), maar verder weigerd hij connectie te maken.

Dus ftp verbinding van Telfort adsl naar telfort vdsl werkt niet...

Heeft er iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 06:30
nico_van_wijk schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:34:
Er wordt totaal geen verbinding op gebouwd, ik zie nog net dat de hostname wordt omgezet naar een ip-adres (dit ip klopt), maar verder weigerd hij connectie te maken.
Kun je de andere computer pingen en heb je ook al een telnet sessie naar de andere computer via poort 21 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
jurry schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:03:
[...]

Kun je de andere computer pingen en heb je ook al een telnet sessie naar de andere computer via poort 21 geprobeerd?
Totaal geen probleem. Er draait tevens een webserver en die is gewoon te bereiken.

Let op, vanaf iedere andere provider is de ftp server gewoon te bereiken. Het lukt alleen in de combinatie: Telfort ADSL ---> Telfort VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:06
Heb je je modem al eens gereboot?
Ik heb wel eens dat als me server even offline is geweest dat daarna de port forwarding niet goed meer werkt.
Enige manier om het dan weer werkend te krijgen is het modem even aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
brambo123 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 07:47:
Heb je je modem al eens gereboot?
Ik heb wel eens dat als me server even offline is geweest dat daarna de port forwarding niet goed meer werkt.
Enige manier om het dan weer werkend te krijgen is het modem even aan/uit zetten.
Heeft echt niets met modem, poortmappings, enz te maken.

Ftp-server is vanaf iedere provider te bereiken. En de ftp-client kan ook met iedere andere willekeurige ftp-server connecten.

Heb op de lokatie waar de ftp-client staat behalve een ADSL Telfort verbinding ook nog een Ziggo verbinding. Wanneer ik de verbinding opprik naar Ziggo kan ik zonder problemen connecten met de ftp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 14:09
nico_van_wijk schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:21:
[...]
Heeft echt niets met modem, poortmappings, enz te maken.
Wees daar maar niet te zeker van, ftp is een heel oud en eigenaardig protocol.
Het probleem heeft waarschijnlijk niets te maken met Telfort (dwz, ze blokkeren het vast niet) maar meer iets met ip adressen, NAT, configuratie en/of vreemd gedrag van modems, routers, firewalls, etc.

zonder de exacte configuraties (hardware, instellingen, IP adressen) zul je alleen maar algemene oplossingen te horen krijgen en die gaan je waarschijnlijk niet helpen gezien de wazige aard van het probleem.

Zijn de interne netwerk adressen toevallig gelijk aan beide kanten ? passive / active ftp al geprobeerd ? port forwarding aan beide kanten goed gezet ? dmz instellingen in modems gecontroleerd (die doen meer dan alleen port forwarden) . gezocht naar speciale ftp instellingen in modems/routers ? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Er is inderdaad meer aan de hand. Het is niet alleen de ftp verbinding welke problemen geeft, maar al het verkeer (poort 80, ping, tracert). Ik neem even aan dat alles aan de server kant in orde is. Vanaf diverse plaatsen is de server bereikbaar.

Probleem treed op via een verbinding via Telfort ADSL. Gebruikte modem is een Zyxel 2602H-63. Ik kan iedere willekeurig website/ftp-server gewoon bereiken behalve de server die achter de VDSL verbinding hangt Deze zit in de ip-reeks 212.123.xxx.xxx. Firewall in het modem uitgezet maar lukt nog steeds niet.

Wanneer ik een tracert doe, zie in als 2e hop het adres van het modem voorbij komen en daarna gebeurt er niets meer. Het lijkt wel of de 212.123 ip reeks geblockt wordt.

Heeft er nog iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nico_van_wijk,

Excuus voor de late reactie. Graag ontvang ik uw gegevens en het volledige IP adres via DM.

Hugo

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:46:
@nico_van_wijk,

Excuus voor de late reactie. Graag ontvang ik uw gegevens en het volledige IP adres via DM.

Hugo
Euh, wat is DM? De mail of zo? Zo ja welke mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
DM = Direct message, oftewel een privébericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
ed800 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:14:
DM = Direct message, oftewel een privébericht.
Misschien een domme vraag, maar hoe stuur ik een DM via Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Onder het plaatje (icon) van een gebruiker staan een aantal kleine icoontjes. Hier staat ook deze: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

In je forum instellingen kun je onder myReact - Voorkeuren aangeven dat jij Direct-Messages (Prive berichten) van en naar andere gebruikers wilt activeren.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 28-03-2012 21:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost. Oorzaak is in het netwerk gevonden en is aangepast. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo
Pagina: 1