AMD 5850 crashes 2D en 3D

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Sinds gisteren blijft mijn 5850 (Vapor-X) maar crashen. Eergisteren was er nog niets aan de hand maar kijk ik nu in Event Viewer dan is de kaart vanaf gisterochtend 15x gecrashed (waarna de driver weer opnieuw start). Dit gebeurd zowel in 2D als 3D regelmatig. Als ik verder kijk in Event Viewer zie ik ook geen andere rare dingen die de avond voor eergisteren op gisteren hebben plaatsgevonden.

Kaart is niet overclocked, CPU heb ik ook netjes even weer standaard gezet. Rare is dat het ineens gisterenochtend begon al bijna meteen na opstarten.

Na hoop Google heb ik met ATIMan de drivers en restanten verwijderd en even de 12.1 versie geïnstalleerd. Probleem blijft echter bestaan.

Zoals gezegd heb ik al een hoop zitten zoeken op internet maar misschien heeft iemand hier nog een andere suggestie of zelfde ervaring en bleek het aan iets heel anders dan drivers te liggen. Als OS gebruik ik overigens gewoon Windows 7 64bit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 23:22
Draai eens memtest86, ATI drivers zijn gevoelig voor defect geheugen. Heb je soms je processor overgeklokt?

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:49:
Draai eens memtest86, ATI drivers zijn gevoelig voor defect geheugen. Heb je soms je processor overgeklokt?
Dat had ik wel maar juist nu weer even naar standaard gezet. Maar ik ga even een poging doen.

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Ik ben er achter wat het is. Wel een beetje raar maar goed..

Schijnbaar zat mijn grafische kaart net niet helemaal lekker in het slot. Toen de grafische driver weer eens was vastgelopen en gereset was deed ik de kast open en tikte heel licht tegen mijn gfx kaart. Dat was meteen een BSOD.

Vaag is het wel omdat ik zoiets heb, het maakt contact of niet.. maar wilde dit toch even melden. Had me de nodige uurtjes drivers vervangen etc gescheeld :X

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 23:22
OzBoz schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:08:
Ik ben er achter wat het is. Wel een beetje raar maar goed..

Schijnbaar zat mijn grafische kaart net niet helemaal lekker in het slot. Toen de grafische driver weer eens was vastgelopen en gereset was deed ik de kast open en tikte heel licht tegen mijn gfx kaart. Dat was meteen een BSOD.

Vaag is het wel omdat ik zoiets heb, het maakt contact of niet.. maar wilde dit toch even melden. Had me de nodige uurtjes drivers vervangen etc gescheeld :X
Je ziet het best wel zwart/wit. Het geleid wel optimaal of erg slecht tot niet ;) Wat je kan doen is de slot eens goed schoonmaken en de videokaart een paar keer erin en eruit stoppen, worden de contacten wat schooner van