Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe kan ik zien of een shop (website) betrouwbaar is?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik als 'simpele ziel' zien of een shop (website) betrouwbaar is?
Ik stuitte bijvoorbeeld vandaag op het volgende:

Ik open www.conrad.nl, daarna veranderd automatisch het adres in www1.conrad.nl, nu doen meerdere websites het zelfde maar ik zit wel met een vraagstuk: welke is nu de echte Conrad website?

Weet iemand het verschil tussen de websites www.conrad.nl , www1.conrad.nl ,
http://shop.conrad.nl/ en http://www.conrad-electronic.nl welke het adres automatisch wijzigt in www1.conrad.nl??    En het meest belangrijke, zoals in dit geval, hoe kun je nu als consument weten of je op een betrouwbaar website bent beland? Op alle site's vind je het "Thuiswinkel waarborg certificaat" ....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 10:31 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat conrad veilig is.
maar hun site heeft idd een vreemde structuur, ook omdat conrad duits is.
ik heb soms duitse foutmeldingen gezien.

maar namaak webshops heb ik nog nooit van gehoord.
zorg gewoon de de betaling via een versleutelde beveliging loopt, kan je ook het centificaat bekijken.
daarin staan de domeinnamen vermeld

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat jij zegt is dat je in feite eerst de betaalsessie moet starten (https verbinding) voordat ik kan controleren of ik met een betrouwbare website heb te maken? Dat is toch eigenlijk best wel vreemd ....

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 13:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat betreft de www naar www1 switch, waarschijnlijk heeft men meerdere webservers waardoor men gebruik kan maken van load balancing / failover. Er lijkt een inactieve www2 te bestaan die waarschijnlijk bij een storing of onderhoud aan www1 actief wordt gemaakt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• surr1e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 13:45
Als je meteen zou kunnen zien of het een "legale / echte" site was, was de drang om een nep-site te bouwen ook niet aanwezig. Die vielen dan immers meteen door de mand. Controleer gewoon het certificaat bij betaling, dit is immers ook hét gedeelte van het bestellen dat je graag foutloos en legitiem wilt afronden.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Even de titel gefixt

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

SSL?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Reviews kijken in de pricewatch?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 08:32
Als je een account aanmaakt of je registeert dan gaat die ook meestal via HTTPS, dus je hoeft niet direct naar het betaal proces.
Betalen zou zeker via HTTPS moeten gaan. Controleer dan ook dat je echt op iDeal terecht komt en dat het eruit ziet zoals je gewend bent.

Verder kun je natuurlijk reviews zoeken, bekijken of ze een KvK nummer hebben.
Gewoon een e-mail sturen en om wat extra informatie vragen om te zien of er mensen achter zitten die uberhaupt reageren.
Check of het adres en telefoonnummer ook in het telefoonboek / gouden gids voorkomt.

En als je het echt niet vertrouwt, gewoon niet doen.
Kijk dan in de pricewatch gewoon voor een andere winkel met goede reviews.

Misschien beter 10,- meer betalen bij een betrouwbare webshop dan achteraf met problemen zitten.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
En je eigen pc goed beveiligen,
of beter een aparte pc voor geldzaken, omdat deze dan niet vaak aanstaat dan heb je hier niet zo snel een virus op, die iets met betaling kan doen.(dan heb je ook niets aan https).
Pagina: 1