Ondiepe rackmountable cases

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede ochtend,

Ik heb een tijdje lopen zoeken naar server cases (19" rackmountable) die niet dieper zijn dan 35~40cm.
Toen heb ik eigenlijk alleen de Supermicro cases tegen een betaalbare prijs gevonden. Deze zijn voor een evenement waar niet het allergrootste budget aanwezig is, dus ik ben niet op zoek naar cases van 300 euro.

Mijn vraag is nu; kent iemand nog betaalbare alternatieven. OF kan iemand mij vertellen of ik in de Supermicro cases (http://www.supermicro.com...ssis/1U/502/SC502-200.cfm) alle merken moederborden kan leggen zolang ze maar de juiste formfactor hebben? Ik weet niet hoe dat qua I/O zit aan de achterkant van de case.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:05

Nakebod

Nope.

Alle merken moederborden moet in princiepe wel lukken, zolang het maar, in het geval van die SuperMicro, maximaal 9.6" x 9.6" / 244mm x 244mm is (Oftewel microATX formfactor)
Alleen het I/O shield lijkt mij een vaste layout te hebben, en dat lijkt mij niet echt handig.

En de T.net PW kent er een aantal: http://twk.rs/c6r/ig
Niet heel erg veel, ondanks die lijst op microATX en Mini-ITX is gefilterd, zitten er ook normale kasten tussen, waar dan ook een kleiner bord in past. Zo op het eerste gezicht voldoen alleen de Super Micro's en Emko kasten, de rest is te groot.

Ik neem aan dat er al een ondiep 19" rack aanwezig is? Want de keuze is toch wat beperkter. Ook qua hardware.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Roelehh

Hoofdstuk 5.4 in de manual geeft je het antwoord wat betreft het moederbord:
"The SC502 chassis includes permanent and removable standoffs in locations used by Micro ATX 9.6" x 9.6" size motherboards."

Wat de voeding betreft heeft hij de volgende aansluitingen:
1 x 24-pin ATX Motherboard, 1 x 8-pin EPS12V Motherboard
let er dus op dat de 1 x 8 pin EPS 12V op het bord aanwezig is.

I/O shield is vast. je moet dus een bord hebben wat overeen komt met de cutouts achterop.

hier een gebruikerservaring:
http://www.servethehome.c...om-server-chassis-review/

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik weet niet of je de rest van de hardware al hebt, of hoe krachtig ze moeten zijn, maar de Dell PowerEdge R210 II is erg ondiep (voor een rackmount, wel 2x zo diep als die SuperMicro) en niet duur?

De bedoeling van die Supermicro is dat je er hun moederbord erbij neemt; er zitten ook strenge cooling-eisen aan, er zit maar één fan in en die zit in de voeding. Tevens is het maar berekend op één layout van de netwerkkabels, usb etc.
http://www.supermicro.com/products/system/1U/#Atom

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies allen :)

De Dell PE R210 II is geen optie aangezien dit niet binnen het budget past. Vanaf 1000 euro te krijgen is een beetje te veel van het goeie voor een stichting die maar net rondkomt ieder evenement.

Ik heb uiteindelijk nog een Emko EM-161B gevonden. Ondiep kastje waar in principe geen I/O shield in zit oftewel er kan gewoon ieder moederbord in komen, zorg ik voor een mooi I/O shieldje. Raar dat ik deze niet eerder heb gevonden.

Hartstikke bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Heeft NorcoTek geen ondiepe enclosures? Ik ken hun aanbod niet van buiten tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:05

Nakebod

Nope.

Maar ben je nu ook echt gebonden aan die ondiepe kast? Want zoals Paul al terecht opmerkt, en dat is niet gok ik niet specifiek voor alleen die Super Micro, de hardware die erin moet/past is niet echt heel krachtig, Intel Atom gebaseerde hardware meestal, omdat je gewoonweg niet zoveel mogelijkheden voor de cooling hebt.
Dus als je al een microATX board neemt waar je een eigen CPU in kan stoppen, houdt er rekening mee dat je genoeg kan koelen.

Gezien het budget toch beperkt is, en je nog geen hardware hebt, en niet gebonden bent aan de diepte, is 2ehands niet een idee? Desnoods een tower-model ipv een rack model?
Bijvoorbeeld www.serverhome.nl en zo zullen er nog wel meer partijen zijn die tweedehands verkopen, met garantie.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:28:
De Dell PE R210 II is geen optie aangezien dit niet binnen het budget past. Vanaf 1000 euro te krijgen is een beetje te veel van het goeie voor een stichting die maar net rondkomt ieder evenement.
Beetje afhankelijk van wat je er mee wilt doen, maar een dual core met 2 GB en 250 GB is er al voor de helft van dat :)
Ik heb uiteindelijk nog een Emko EM-161B gevonden.
Ook hier: cooling :)

Een 1u kast is slechts 44mm hoog! Je moederbord kan al geen 3.5mm jacks (3 boven elkaar, mic, speakers en line out) boven elkaar hebben want dan past het niet. De CPU-cooler moet ook erg klein zijn, meestal zijn ze passief en rekenen ze op een fikse airflow die al door de kast gaat.

Er zit meer aan (met name 1u) rackmount than meets the eye.

Ik zou kijken of ik die eis van 40cm kan laten varen en of je met 2e hands iets kunt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Goedkoop wordt hier duurkoop, pcies wat diegene boven mij zegt, er is altijd een reden waarom het niet past, in mijn geval destijds de powerstekker naar het mobo, en de layout van de stekkers aan de achterkant (audio te hoog)

Zon R210II is er al vanaf 450 euro ex btw, bel een dell account manager ;) (core i3-2100, 2gb ram, 250 gb disk)

Prima dingen, en zo'n i3 heeft nog redelijk wat power.

42,4 x 434,0 x 394,3 mm (HxBxD)

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 26-03-2012 17:41 ]

Pagina: 1