Horror-games

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik heb twee voorliefdes: horror games en point and click adventures. Daar het laatste genre aardig is uitgestorven, en ik soms alleen nog op de (3)DS(i) aan mijn trekken kom ben ik weer bezig om mijn horror-game verzameling uit te breiden.

Momenteel bezit ik:

- Resident Evil (Saturn)
- Resident Evil (PS1)
- Resident Evil 2 (PS1)
- Resident Evil 3 (PS1)
- Resident Evil: Directors Cut (PS1)
- Resident Evil: Survivor (PS1)
- Resident Evil 2 (N64)
- Resident Evil 4 : (PS2)
- Resident Evil Outbreak #1 (PS2)
- Resident Evil Outbreak #2 (PS2)
- Resident Evil: Dead Aim (PS2)
- Resident Evil: Code Veronica X (Dreamcast)
- Resident Evil 0 (GC)
- Resident Evil 1 (GC)
- Resident Evil 4 (GC)
- Resident Evil: Code Veronica X (GC)
- Resident Evil: Deadly Silence (NDS)
- Resident Evil Archives (1) (Wii)
- Resident Evil 4 (Wii)
- Resident Evil Umbrella Chronicles (Wii)
- Resident Evil: The Darkside Chronicles (Wii)
- Resident Evil 5 (Xbox 360)
- Silent Hill (PS1)
- Silent Hill 2 (PS2)
- Silent Hill 3 (PS2)
- Silent Hill 4 (PS2)
- Silent Hill: Origins (PS2)
- Silent Hill: Homecoming (Xbox 360)
- Eternall Darkness (GC)
- Dino Crisis (PS1)
- Project Zero (Fatal Frame) PS2
- Project Zero 2 (Xbox)
- Haunting Ground (PS2)
- Siren: Blood Curse (PS3)
- Condemned (Xbox 360)
- Condemned 2 (Xbox 360)
- Alan Wake (Xbox 360)

Ik heb meer relatief enge games, maar die niet zo bedoeld zijn (Manhunt e.d. zijn meer actiegericht). Ik weet ook dat ik bijv. de Clock Tower serie voor de PS1 en PS2 nog in huis moet halen, en de delen die ik niet heb van de spellen hierboven (noem een Project Zero 3 en de nieuwere RE's).

Het Survival Horror genre boeit me enorm. Siren: Blood Curse vind ik echt goed gemaakt, maar mijn voorliefde () is begonnen met RE op de PS1. Een grote mansion met zombies, meer stiltes dan actie. De latere delen vond ik alleen maar minder.

Eveneens hou ik niet van SF. Hoe eng Dead Space ook moge zijn, het is mijn genre niet dus het pakt me niet. Hebben jullie survival horror games die ik niet ken en wel zou moeten kennen? Op de NES vond ik overigens Maniac Mansion eng. Nog steeds een beetje als ik hem in de NES prop, maar het valt buiten de scope. Ook Shadowgate op de NES vond en vind ik eng.

Ik bezit vrijwel iedere console, dus roep maar wat af..ben benieuwd naar wat "de rest" ervaart als spannend/eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:37
Het valt me op dat er geen pc-titels tussen staan. Is dat een kwestie van persoonlijke voorkeur of een gebrek aan games voor dit platform? Indien het dat laatste is, probeer 'Amnesia: The Dark Descent' eens. 't Is indie, dus stel je van de production values niet te veel voor. De mechanics zijn extreem eenvoudig, wat mij betreft mag dat in dit genre, maar de sfeer is fenomenaal. Alles is op een vernuftige manier aangewend om de ervaring zo huiveringwekkend mogelijk te maken, zonder aan de lopende band schrikeffectjes uit de hoed te halen. Echt ouderwetse horror.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Marcks schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:37:
Het valt me op dat er geen pc-titels tussen staan. Is dat een kwestie van persoonlijke voorkeur of een gebrek aan games voor dit platform? Indien het dat laatste is, probeer 'Amnesia: The Dark Descent' eens. 't Is indie, dus stel je van de production values niet te veel voor. De mechanics zijn extreem eenvoudig, wat mij betreft mag dat in dit genre, maar de sfeer is fenomenaal. Alles is op een vernuftige manier aangewend om de ervaring zo huiveringwekkend mogelijk te maken, zonder aan de lopende band schrikeffectjes uit de hoed te halen. Echt ouderwetse horror.
Goede van je. Ik game sinds jaren op console-only, retro en current-gen. Mijn PC's en laptops gebruik ik niet meer om te gamen, al ben ik wel bekend met The Dark Descent. Zeker een erg goed (en eng) spel. Beter dan menig ander spel op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Alan Wake een survival horror game? Zo ja, top game. (Zo niet, ook topgame. Alleen niet voor jou :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Volgens Mobygames wel. Ik denk dat van die lijst de Clock Tower serie en de Fatal Frame serie ook wel het proberen waard zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door PromoX op 25-03-2012 12:42 . Reden: linkje gefixed ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Alan Wake, ben ik vergeten erbij te zetten. Heb ik me zeker goed mee vermaakt ja.

Inmiddels Clock Tower 3 (PS2) en Haunting Ground (PS2) ook besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 25-03-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Je hebt deze ook nog:

Dead Space
ObsCure
F.E.A.R. 1/2/3
7th guest (goeie oude)
Saw the game
System Shock
Amnesia: The Dark Decent <-- erg goed ook
Fatal Frame reeks

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Zeror schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:11:
Je hebt deze ook nog:

Dead Space
ObsCure
F.E.A.R. 1/2/3
7th guest (goeie oude)
Saw the game
System Shock
Amnesia: The Dark Decent <-- erg goed ook
Fatal Frame reeks
Deadspace en FEAR zijn mij te SF-achtig, maar Obscure is een goede. Ga ik naar op zoek.
Fatal Frame heb ik al genoemd (Project Zero), die staat echt bovenaan het lijstje. Zelden zoveel kippevel gehad. Ook met Siren:Bloodcurse had ik vaak de neiging de PS3 uit te gooien.

Vreemde is dat ik het nauwelijks in mijn eentje speel. Liefst met een maat in het donker. Gedeelde smart is halve smart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als de PC mag, en oude spellen mogen, probeer dan eens Phantasmagoria.

Ook vond ik City of the Lost Children wel een fijn sfeertje hebben, Maar Phantasmagoria is toch wel een absolute must in het horrorgenre imo.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22

Cyphax

Moderator LNX
Exorcist schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:07:
[...]

Deadspace en FEAR zijn mij te SF-achtig
FEAR is niet echt SF hoor. De setting is niet zo exotisch. Vrij sober en best realistisch allemaal. Het is wel een verdomd spannende game. Een van de betere wmb.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44

Dhrax

Prog Lord

LuNaTiC schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:17:
Als de PC mag, en oude spellen mogen, probeer dan eens Phantasmagoria.

Ook vond ik City of the Lost Children wel een fijn sfeertje hebben, Maar Phantasmagoria is toch wel een absolute must in het horrorgenre imo.
Phantasmagoria is toch echt wel een must play voor horror fanaten. Misschien wat outdated maar kwa verhaal ongeevenaard imo :)

Voeg hier ook gelijk 'The 7th Guest' en 'The 11th Hour' aan toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Dhrax op 27-03-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

belfrink schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Phantasmagoria is toch echt wel een must play voor horror fanaten. Misschien wat outdated maar kwa verhaal ongeevenaard imo :)

Voeg hier ook gelijk 'The 7th Guest' en 'The 11th Hour' aan toe.
Met ^^
Afbeeldingslocatie: http://rpgdownloads.org/wp-content/uploads/2010/11/Phantasmagoria_2.jpg check alleen al die cover :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is wel de cover van deeltje 2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Dark Seed al eens gecheckt ?
Wikipedia: Dark Seed (video game)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

The Suffering en The Suffering: Ties That Bind.

Wikipedia: The Suffering (video game)

Wmb de engste games die ik ooit gespeeld heb. Geen idee hoe die zich in deze tijd nog staande weten te houden maar iig wel horrorgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Goede games, her en der. Maar, met name de oudere PC games zijn wel lastig om weer te spelen.
Zelf speelde ik vroeger:

Afbeeldingslocatie: http://pics.mobygames.com/images/covers/large/927866558-00.jpg

Op 6 CD's. Ook aardig creepy, al is het alleen maar de cover.
Ook nog 's een Point and Click. Die ga ik ergens opduiken voor de PS1 :)!

[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 27-03-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Jaren geleden Alone in the Dark IV gespeeld op PC. Vond ik toen wel redelijk eng.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recent "klassieker" Sanitarium aangeschaft voor de pc via gog.com. Beviel me ook erg goed, point-and-click adventure.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Heb je Dead Space eigenlijk wel een kans gegeven? Ik hou zelf ook helemaal niet van SF games, maar Dead Space was echt ontzettend goed. Vooral als je Dolby Surround hebt zul je continu op het puntje van je stoel zitten vanwege de geweldige geluids- en schrikeffecten. Als horror-fan moet je die eigenlijk wel een kans geven vind ik ;)

[ Voor 64% gewijzigd door SToRM666 op 28-03-2012 12:20 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Dead Space 1 en FEAR 1 zijn toch wel 2 spellen die ik af en toe gewoon uitzette omdat ik het niet meer trok.

Phantasmagoria is ook een must idd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
SToRM666 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:13:
Heb je Dead Space eigenlijk wel een kans gegeven? Ik hou zelf ook helemaal niet van SF games, maar Dead Space was echt ontzettend goed. Vooral als je Dolby Surround hebt zul je continu op het puntje van je stoel zitten vanwege de geweldige geluids- en schrikeffecten. Als horror-fan moet je die eigenlijk wel een kans geven vind ik ;)
Yep. Ik leefde me gewoon niet zo in omdat de sfeer mij niets zei. Verder ben ik een groot voorstander van een goede DD 5.1 of DTS track in dat soort spellen, het geluid in Siren: Blood Curse is angstaanjagend.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:45:
Recent "klassieker" Sanitarium aangeschaft voor de pc via gog.com. Beviel me ook erg goed, point-and-click adventure.
:) weleens van gehoord, nooit gespeeld. Dacht eigenlijk dat deze ook op een portable console was uitgekomen, maar blijkbaar niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Exorcist op 28-03-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

heb ik uitgezet omdat ik er misselijk van werd :P kwam echter wel door het super irritante camera standpunt zodat ik al ben gestopt voordat het eng begon te worden hehehe.

Limbo misschien? weet niet of je het onder horror moet scharen maar wel leuke "beklemmende" sfeer en best luguber soms.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Al een wat ouder pc spel, maar deze vond ik geweldig. Vooral met surround geluid als je in dat landhuis liep met overal omgevingsgeluid was fantastisch:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Undyingcover.jpg

[YouTube: http://youtu.be/emJ1nweouss]

Penumbra en Amnesia schijnen ook wel goede survivor titels te zijn :)

Wikipedia: Penumbra (video game series)

Wikipedia: Amnesia: The Dark Descent

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Ik kan me van een ver verleden nog een game herinneren waar je enkel de knop A&B had om telkens een keuze te maken. Je liep als het ware een film door en je moest telkens zelf een keuze maken.
De algemene setting was dat je zelf iemand van de politie was en dat je achter vampieren aan zat. Ik heb de game nooit uit weten te spelen destijds.

Weet de naam niet meer, weet ook niet zeker of ik hem nu nog spannend zou vinden, maar toen ik dit las dacht ik dat misschien iemand mij hier de naam kon vertellen aangezien ik me al tijden afvraag hoe dit spel ook alweer hete.

Ik heb al het web zitten zoeken maar kan nergens iets vinden. Misschien dat iemand weet waar ik heb over heb, en dat hierna OP het wellicht ook nog leuk zou vinden.

Ikzelf heb me al vaker af gevraagd waarom er niet meer van zulk soort games zijn (Interactieve films). Zou een leuk concept zijn om bijvoorbeeld een serie te pakken, hier een interactieve film van aan te bieden en vervolgens elke week een nieuwe ep van 30 min aan te bieden voor paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Edit: Ik moet vaker F5'en. :')

Alien vs. Predator is ook best creepy (maar ja, het is wel SF).

[ Voor 141% gewijzigd door warp op 02-04-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Vrijdag nog. :+
Wel een mooie game trouwens. :)

Oh nog een horrorgame die me net te binnen schiet: Painkiller. Niet echt heel eng, maar horror is ook niet per definitie eng.
Schnoop schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:20:
Ikzelf heb me al vaker af gevraagd waarom er niet meer van zulk soort games zijn (Interactieve films). Zou een leuk concept zijn om bijvoorbeeld een serie te pakken, hier een interactieve film van aan te bieden en vervolgens elke week een nieuwe ep van 30 min aan te bieden voor paar euro.
De interactieve film, die tijd hebben we alweer gehad. Phantasmagoria, The Beast Within, de games van Cryo... er zijn er best veel. Maar dat genre heeft z'n tijd denk ik gehad. Misschien kunnen ze iets leuks bedenken, en er een moderne variant op maken. Ik heb het genre altijd wel mooi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Wat overigens ook wellicht de moeite waard is indien je toch nog eens naar de PC wilt kijken zijn de custom games / mods welke op MODDB staan:

Games

Mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik moest even zoeken, maar misschien kan de TS hier ook wel wat info uit halen: Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Clive Barker's Undying is inderdaad geweldig. Goede horror, vrij typische horrorverhaal en sfeer. Meerdere keren uitgespeeld, en ik speel al niet snel spellen uit, laat staan meerdere keren. Ik heb jaren hopeloos gewacht op een vervolg.
En Clive Barker's Jericho was een grote teleurstelling.

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth was ook wel de moeite. Een . Je krijgt wel wapens, maar beter blijft het om vijanden te ontwijken, sluipen, verstoppen in het donker etc. Vaak omdat je soms geen wapens hebt, of nogal weinig kogels. Jammer genoeg heeft het zoals Undying nooit echt goed verkocht en is er nooit een vervolg gekomen.

Ik heb zelf vorige week nog Lone Survivor gekocht. Tot nu toe amper gespeeld dus kan niet echt zeggen of ik het de moeite vind.

Veel te weinig goede horror games jammer genoeg.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:34:
Ik moest even zoeken, maar misschien kan de TS hier ook wel wat info uit halen: Engste spel dat je ooit gespeeld hebt?
Ha, daar heb ik blijkbaar zelf ooit gepost:
Exorcist schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:30:
Vroeger vond ik Shadowgate op de NES eng..

Afbeeldingslocatie: http://www.emunova.net/img/tests/620.jpg

De sfeer en alles. Was een jaartje of tien denk ik, heb hem direct teruggebracht :P

Op de PS1 staat Resident Evil bovenaan, die speelde ik alleen met een vriend.
Behoeft geen uitleg denk ik, de zombies, mansion en onverwachte schrikmomenten did the trick.

Tomb Raider 1 op de PS1 had ook momenten die ik creepy vond, door die grote lege ruimtes overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Amnesia: The Dark Descent! Brrr, wat is dat een verrekt eng spel. Ook nog redelijk recent. FEAR komt er nowhere in de buurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 02-04-2012 17:37 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Las ergens dat deze games nogal intens moesten zijn (en moest aan dit toppic denken).

Welliswaar geen console games maar wellicht het vermelden waard:

http://www.sinthaistudio.com/thehouse1/
http://www.sinthaistudio.com/thehouse2/
Pagina: 1