Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Versterker bij KEF Q5 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat iemand vond dat mijn Sony MJ-L1 set (uit 1997 8)) niet meer van deze tijd is heb ik twee KEF Q5 speakers gekregen.

Nu moet daar een versterker bij, en zie ik door de bomen het bos niet. De KEFjes kunnen 15-130 watt aan (op 8 ohm). Heb nu 2x 40 watt, dat mag iets meer maar hoeft niet eens perse.

Verder luister ik veel muziek, en kijk af en toe een film of serie. Maar meeste gebruik is muziek. Als bron gebruik ik een HTPC. Wil video via hdmi door de versterker naar TV laten lopen, en audio via spdif (optisch). In elk geval, dat lijkt me 't beste resultaat geven.

Budget 300-500 euro? Heb geen idee wat bij deze speakers past eigenlijk, dus zit evt. wel rek in.

Ben er al zo lang uit dat ik niet eens weet welke merken goed zijn: mijn lijstje bestaat nu uit Denon, Marantz en Harman-Kardon. Wil voor nu dus graag tips hoe de zoektocht te beginnen. Lijstje typenrs is ook ok :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:08:
Wil video via hdmi door de versterker naar TV laten lopen, en audio via spdif (optisch). In elk geval, dat lijkt me 't beste resultaat geven.
HDMI is beeld en geluid, dus je hoeft - bij de meeste apparaten - alleen maar HDMI naar de receiver te laten lopen en meer niet.
Ben er al zo lang uit dat ik niet eens weet welke merken goed zijn: mijn lijstje bestaat nu uit Denon, Marantz en Harman-Kardon. Wil voor nu dus graag tips hoe de zoektocht te beginnen. Lijstje typenrs is ook ok :)
Je hebt twee speakers, maar wilt wel een surroundreceiver? Voordelen van de surroundreceiver heb je niet echt met maar twee speakers aangezien je niets hebt aan het hele surround verhaal. Enige makkelijke is dat alles met HDMI naar de receiver kan en dan met één HDMI naar de TV. Ik zou zelf voor een leuke stereoversterker gaan. En als je tweedehands gaat kijken dan kan je helemaal leuke dingen kopen voor je budget. Op HT Forum staat bijvoorbeeld een Advance Acoustic MAP 303 te koop voor 300 - 350 euro. Bij Denon en Marantz kom je dan uit op DRA700AE of een PM7003.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Van HDMI weet ik: het was met de htpc een hoop geklooi om video via hdmi naar tv, en audio via jack/tulp naar versterker te sturen.

HDMI had ik vooral bedacht om bovenstaand probleem op te vangen, en evt. voor toekomstige apparaten: welicht dat ik mn htpc op termijn vervang door een raspberry pi oid, en dan is er de kans dat er alleen hdmi-uitgang beschikbaar is. Aan de andere kant is dat toekomst en niet zeker.

De Denon en Marantz die je noemt hebben geen digitale ingang; merk je verschil tussen analoog en digitaal? Mn htpc heeft geen supergeluidskaart en dacht dat af te vangen door een digitaal signaal naar de versterker te sturen.

Verder geen plannen om naar surround uit te breiden, dus stereoversterker voldoet inderdaad. Die MAP303 klinkt wel heel interessant, ga er eens wat meer over zoeken.

[edit]
Overigens, het lijstje merken dat ik noemde is gebaseerd op namen die ik nog wist. Merken als Onkyo en Yamaha zijn voor mij onbekend, maar niet uitgesloten natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 00:03 ]