bass rca kabel te gebruiken als normale rca?

Pagina: 1
Acties:

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Ik heb wat kabelvraagjes:

is zo'n monster rca kabel eigenlijk een normale interconnect rca kabel? maw kan ik m gewoon gebruiken als rca kabel of als spdif digitale rca kabel?

Heeft het zin om een balanced xlr naar rca stekker te halen boven een rca naar rca?

So what

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ja, ja, nee: balanced heeft voordelen bij langere lengtes.

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

teacher schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:18:
...balanced heeft voordelen bij langere lengtes.
Maar de meerwaarde van RCA naar XLR is toch nul komma nul? Aan de ene zijde van de kabel zit altijd nog een ongebalanceerde stekker, dus dat doet het hele gebalanceerde teniet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FeaR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Maar de meerwaarde van RCA naar XLR is toch nul komma nul? Aan de ene zijde van de kabel zit altijd nog een ongebalanceerde stekker, dus dat doet het hele gebalanceerde teniet.
Correct.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• teacher
  • Laatst online: 02:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

FeaR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Maar de meerwaarde van RCA naar XLR is toch nul komma nul?
Dat heb je mij ook nergens zien beweren:
teacher schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:18:
balanced heeft voordelen bij langere lengtes.
:+

Wise enough to play the fool

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
thanks voor jullie antwoorden. ik had antwoord gekregen van de fabrikant van mn asr versterker en die heeft me een uitleg gegeven dat ik maar beter voor rca kan gaan. Ik heb dus dan nog 1 vraag wat me niet duidelijk word beantwoord. Is een Bass rca kabel gewoon een normale rca kabel die ik voor digitale spdif kan gebruiken of is dr iets "speciaals"eraan wat invloed heeft?

So what

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Een "Bass RCA" is er in twee varianten: een analoge en een digitale. Althans, er worden ook digitale interlinks (de Digitale Coax-variant) verkocht als Subwoofer Interlink. In 99% van de gevallen zal de Subwoofer Interlink een analoge zijn en dat is dan inderdaad een gewone analoge interlink. Naar mijn weten zit er tussen een Analoge Interlink en een Digitale Interlink wel verschil, iets met de impedantie wat bij een Digitale Coax op 75 Ohm ligt en bij de analoge niet. Maar of je ze ook onderling kan switchen durf ik niet te zeggen eigenlijk.

Lang verhaal kort: naar mijn weten is er verschil tussen een Analoge Interlink en een Digitale Coax. En je moet eerst te weten zien te komen welke versie je hebt liggen voordat je kan zeggen of je hem als Digitale kan gebruiken.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

swloo schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:52:
Ik heb wat kabelvraagjes:

is zo'n monster rca kabel eigenlijk een normale interconnect rca kabel? maw kan ik m gewoon gebruiken als rca kabel
Ja. Zolang het afgeschermd en niet kilometers lang is, kun je vrijwel willekeurig welke kabel gebruiken als interconnect.
of als spdif digitale rca kabel?
Alleen als die een impedantie heeft van 75 ohm, maar in de praktijk voldoet ook daar vrijwel elke afgeschermde kabel, zoalng deze de 50cm niet overschrijdt.
Er bestaat niet zoiets als een kabel speciaal voor het laag: een "interconnect voor subwoofers" is gewoon marketingdrab.
Heeft het zin om een balanced xlr naar rca stekker te halen boven een rca naar rca?
Als je de koude aansluiting pas in de RCA aan de massa hangt, kun je daar profijt van hebben, maar uit ervaring weet ik dat zoiets lood om oud ijzer is in je huiskamer. Niet moeilijk doen dus, en gewoon RCA<->RCA doen.

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
thnx voor alle reacties, ik weet voldoende :)
kan helaas de specs van m'n monster basskabel niet achterhalen. is 7meter met lichtpaarse stekkers en beige kabel.

** heb het model achterhaald: monsterbass 300, 6meter **

[ Voor 15% gewijzigd door swloo op 27-03-2012 14:51 ]

So what

Pagina: 1