Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halloo!

Ik heb dus een HTC Sensation.
Wanneer ik gebruik maak van What's App draint ie echt finaal me batterij leeg binnen korte tijd (max. 2 uur).
Maar wanneer ik een spelletje speel die grafisch ook nog enigssinds er toe doet, dan is er geen enkel probleem.

Hoe komt dit?

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Goede vraag, maar wat heb je zelf allemaal al gedaan om je vraag te beantwoorden? Heb je een custom ROM, weet je zeker dat het aan Whatsapp ligt, heb je daar speciaal een verbruiks app voor draaien, sinds wanneer doet het probleem zich voor, enz.

Als je gerichte en serieuze antwoorden wilt dan moet je zo veel mogelijk relevante informatie geven. De topicstart kun je aanvullen met de edit knop. Het lijkt nu net alsof je een vraag dumpt in een topic en dat is niet de bedoeling ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat what's app een netwerkverbinding open houdt en dat is een ontzettend stroomverslindend verhaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48

Quad

Doof

CyBeR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:11:
Omdat what's app een netwerkverbinding open houdt en dat is een ontzettend stroomverslindend verhaal.
Whatsapp werkt toch op push basis? Dus dat het zoveel stroom verbruikt lijkt me sterk.
Heb je al een dag geprobeert zonder whatsapp te draaien en werkt het dan wel beter?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Quad schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:12:
[...]

Whatsapp werkt toch op push basis?
uh..waar moeten ze de berichten heen pushen als je geen verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Luqq schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:13:
uh..waar moeten ze de berichten heen pushen als je geen verbinding hebt?
Dus? Je telefoon kan dágen aan staan met Whatsapp "actief" op de achtergrond. Veroorzaakt geen drain.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is iets anders dan 't actief gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
CyBeR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:21:
Dan kan hij "dus" ook maar maximaal twee uur internetten aangezien dat nog way meer data verbruikt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Wordt het toestel ook gelijk enorm warm? Aangezien zo'n batterij onmogelijk onder normale omstandigheden in 2 uur leeg is, moet de energie ergens heen, en dat uit zich, óf in warmte óf in licht. Aangezien je scherm ook continu aanstaat tijdens games spelen en de processor dan veel meer werk verricht, moet er of iets anders zijn wat heel veel processor kracht verbruikt, of je batterij status klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:21:
Onzin, gebruik al jaren actief whatsapp en heb nog nooit een drain van deze app gehad. Ook niet met mijn sensation.

Heb je een app als betterbatterystats of battery monitor. Hiermee kun je kijken welke app werkelijk de drain veroorzaakt. Wanneer het echt whatsapp blijkt te zijn (lijkt me sterk), verwijder whatsapp + data en installeer het opnieuw. Wanneer het probleem dan nog steeds aanblijft, terug naar fabrieksinstellingen.

edit: Ga er vanuit dat je geen custom ROM hebt. Anders ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je ROM/radio.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad geen custom rom.

Ik heb ook geen Battery Monitor App maar heb wel degelijk ook een dag zonder what's app geleefd... De telefoon hield het hiermee gewoon bijna 3 dagen standby vol.

Wanneer ik what's app gebruik, en hij heeft het echt alleen met whats app, begint ie te de batterij leeg te hengelen.
Pagina: 1